מדריך בנושא איך לפתוח את מילות המפתח 'not provided’ ב- גוגל אנליטקיס
Google Analytics הוא משאב נפלא לכל בעל אתר. מאתרי בלוג קטנים קטנים ועד ארגונים ממשלתיים, גוגל אנליטקיס הוא מכרה יהלומים של מידע שימושי על מעקב אחרי המרות בייחוד בקידום ממומן, ניתוח מגמות והתנהגות מבקרים באתר.
יחד עם זאת, יש תחום אחד בו Google Analytics מאוד מתסכל את המשתמשים בו והוא: דוח מונחי החיפוש האורגני. מספר הולכם וגדל של תוצאות בחלק זה של Analytics רשומים כ'לא מסופקים'- אין שימוש רב כשאתם מנסים לברר מה אנשים חיפסו לפני שהם נכנסו אלכים לאתר.
הערה: מילות המפתח 'not provided’ או "לא מסופק" לא מתייס לתוצאות חיפוש בתשלום. רק תוצאות החיפוש האורגניות נסתרות לעיתים קרובות מהעין.
מדוע נתונים מוסתרים ו'לא מסופקים '?
באוקטובר 2011, גוגל שינתה את הדרך בה היא קוטפת נתונים מחיפוש כדי להגן על פרטיות המשתמשים.
אם משתמש מחובר למוצר Google (כגון Gmail, גוגל וורקספייס, או חשבון גוגל דרייב כלשהו) בעת חיפושו, החיפוש שלו מתבצע באמצעות SSL. ככאלה, נתוני ההפניה הנוגעים לחיפוש זה מוסתרים.
נתוני הפניה כוללים מידע שימושי כגון מילות המפתח המשמשות לביצוע החיפוש. גוגל עדיין יכולה לראות מידע זה, אך בעלי אתרים – ובעלי חשבונות Analytics – אינם יכולים לגשת אליו.
נתונים חסרים אלה משאירים חור פעור בדוחות הניתוח שלנו, ומקשים עלינו לדעת את החזר ה- ROI של מילות מפתח ספציפיות שאנו מדרגים בחיפוש אורגני.
למרבה המזל, יש כמה דרכים לעקיפת הבעיה שיכולות לחשוף את הנתונים שמאחורי הנתונים הללו.
אז איך רואים את ה 'not provided’ ב- Google Analytics
לפני שנכנס למדריך זה, מומלץ לאמת ולעקוב אחר כמה ממילות המפתח האורגניות שלכם לחיפוש רשומות כ'לא מסופקות ', ובדוק האם זה משתנה. יהיה עליכם להעריך האם כדאי להשקיע זמן בפענוח תוצאות אלו לפני שתמשיכו, מכיוון שאף אחת מהטכניקות הללו אינה מספקת פיתרון יחיד ויציב.
שיטה 1: להבין את התנהגות המשתמש בדוחות דפי נחיתה
הדרך הראשונה לעקוף את התוצאה 'לא מסופקת' היא לכרות את גוגל אנליטיקס למידע אחר שיגלה עוד אודות אותם מבקרים ומה הם עשו באתר שלכם.
שיטה זו תוארה בפירוט בבלוג הייעוץ הכלכלי של דן בארקר במאמר: not-provided-keyword-data.
בחשבון Analytics שלכם, עבור אל מנהל מערכת ואז אל פרופילים.
לחץ על שם הפרופיל שאיתו ברצונך לעבוד ובחר בכרטיסייה פילטרים.
יצירת מסנן חדש בחשבון Analytics שלכם:
מטרתו של מסנן זה היא לחלץ את המונחים 'לא מסופקים'. לשם כך יש לחלץ את כתובת האתר ולכתוב מחדש את השניים במקום הטקסט המקורי 'לא מסופק'. למרות שזה לא חושף את מילת המפתח המדויקת, זה יכול לעזור לכם להבין לאן אותה תנועה הולכת והאם אתם צריכים להעמיק בטכניקות אחרות. (החלק החשוב – השכתוב – מודגש באדום בצילום המסך שלנו.)
שימו לב שלא ניתן להחיל את המסנן הזה על נתונים היסטוריים; תראה אותו רק בפעולה לביקורים חדשים.
ישנה טכניקה דומה בבלוג של SEMRUSH הכוללת יצירת פלח מתקדם לבדיקת אילו דפי נחיתה מובילים תוצאות ה'לא מסופקות 'שלכם.
שיטה 2: השתמש בנתוני מקורות תנועה not provided’ ב- Google Analytics
ב- Google Analytics יש קבוצה שנייה של מדדים שיכולים לעזור לכם לפענח את מילות המפתח הפופולריות ביותר שלכם. דוח אופטימיזציה למנועי חיפוש תוכנן במיוחד למטרה זו – ספציפית דוח שאילתות.
הנתונים בדוח זה אינם מיושנים יומיים, והוגן לומר שהמדדים כאן מוגבלים בהיקפם. אם אתם מנהלים אתר עמוס, מקורות תנועה פשוט לא יתנו לכם את הפרט הדרוש לכם לניתוח נכון של השאילתות ודפי הנחיתה שלכם; מספר התוצאות שהיא יכולה להציג מוגבל, למשל.
עם זאת, עבור אתרים קטנים יותר, דוח זה שווה לחפש סקירה בסיסית מאוד של המתרחש בחיפוש אורגני באתר שלכם.
שיטה 3: בחן את נתוני AdWords
כאמור בתחילת מאמר זה, 'לא מסופק' הוא נושא לשאילתות חיפוש אורגניות בלבד. חיפוש בתשלום אינו מושפע. כלומר, תוכלו לעקוף את הבעיות הנגרמות כתוצאה מתוצאות 'לא מסופקות' על ידי תשלום עבור AdWords ומדידת שיעורי התגובה למילות מפתח באמצעות PPC. אלה מוצגים ב- Google Analytics כשאילתות חיפוש תואמות.
מעבר מהיר למאמר נחרב בנושא ניהול קמפיין גוגל אדס ושירותי PPC ( פרסום ממומן בבגוגל )
שימו לב, שוב, זה לא פיתרון מדויק לחלוטין; הנתונים המוצגים ב- AdWords קשורים רק לתנועה ששילמתם עליהם – ולא לתנועה האורגנית. עם זאת, אם יש לכם מזומנים להוציא על מחקר מילות מפתח, זו דרך נוספת להגביר את ההבנה שלכם לגבי התנהגות המשתמשים ולהפוך את מחקר ה-מילות המפתח שלכם למשמעותי יותר.
שיטה 4: השתמש בכלי מנהלי האתרים
לוח המחוונים של כלי מנהלי האתרים של גוגל אינו מקיף כמו גוגל אנליטיקס, אך במצב זה, המדדים שהוא אוסף אכן מוסיפים ערך מסוים. באופן ספציפי, תוכלו לראות סקירה בסיסית מאוד של מילות מפתח המובילות מבקרים באתר שלכם בתפריט התנועה, תחת שאילתות חיפוש.
מעוניינים עוד מאמרים בנושא קידום אתרים טכני
מתחת לתרשים זה תמצאו רשימה די מקיפה של ביצועי מילות המפתח באתר שלכם:
תענוג נחמד שכלי מנהלי האתרים של גוגל כן נותנים לכם: הוא יגיד לכם את שיעור הקליקים של מילות המפתח שלכם מחיפוש Google.
#טיפ מקצועי- תשקיעו קצת יותר ליטוש בתגי הכותרת ובמטא-תיאורים שלכם. פעולות אלו יכלו לעזור להגדיל את שיעור הקליקים במילות מפתח הללו.
לבסוף, כלי מנהלי האתרים של גוגל גם אומר לכם כמות משוערת של הופעות חיפוש שמילות המפתח שלכם מושכות. אם אתם יודעים שמילת מפתח מסוימת מושכת מספר רב של הופעות, יתכן והאינטרס שלכם יהיה להשקיע קצת יותר מאמצים בדירוג של מילת מפתח זו כדי להשיג יותר תנועה. אחת הדרכים לעשות זאת היא פשוט להרחיב את התוכן שלכם הקשור למילת מפתח זו.
סיכום
מילות המפתח 'not provided’ ב- גוגל אנליטקיס 4 שהם בעצם הנתונים 'לא מסופקים' של גוגל הם נושא שנוי במחלוקת, ואין דרך כושלת לגשת לנתונים. עם זאת, אם אתם מאבדים כמות משמעותית של נתונים סטטיסטיים ל'לא מסופק', בהחלט כדאי להשקיע קצת זמן בכדי להתגבר על הבעיה.
ישנה לפחות דרך אחד או יותר לעקיפת הבעיה וזה עשוי לעזור לכם לשפר את ההבנה שלכם לגבי מילות מפתח אורגניות ולקבל תובנה טובה יותר לגבי הסטטיסטיקה החסרה שלכם.
צריך עזרה מקצועית בנושא גוגל אנליטיקס?
אני מומחה קידום אתרים ואשמח לסייע לכם ב:
- הדרכה- מבוא לגוגל אנליטיקס
- הדרכה- תכונות עיקריות של גוגל אנליטיקס, דיווח והדמיה
- פענוך ניתוח משפך מכירות
- הטמעה וניהול תגים
- הגדרת מטרות חכמות
- הטמעה באתר והפעלת נתונים
- יצירת אינטגרציות עם פלטפורמות אחרות (לדוגמה CRM, GOOGLE ADS..)
[button type="real" shape="rounded" size="jumbo" href="https://share-eu1.hsforms.com/1jYo9RgEzRcS3doFPvFMbIwfkjsc" circle="true" block="true" title="סבבי תיקונים עד לשביעות רצון הלקוח" info="popover" info_place="top" info_trigger="hover" info_content="אפיון ומחקר מקצועי"]כתיבת הסלוגן המושלם שלכם[/button]