מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש (קידום אורגני)?

מהזה אופטימיזציה למנועי חיפוש

מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש? אני בטוח ששמעתם כבר את המושג קידום אורגני, במיוחד אם כבר ניסיתם לשאול את מנוע החיפוש של גוגל למה העסק שלכם לא מופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

כפי שהשם מרמז, קידום אורגני זו אסטרטגיית שיווק ופרסום עסקים בדיגיטל (אך לא רק) שמטרתה לייצר תנועה לאתר שלכם ודירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש באופן טבעי, לאורך זמן וללא שימוש במודעות בתשלום. שאלו גם את ויקיפדיה מה זה קידום אתרים במנועי חיפוש?

מומחה קידום אתרים אני כל יום מקדיש שעות להבין מה בעצם קידום אורגני (SEO), התחום הדינמי הזה לא מפסיק להשתנות"

בניגוד לקידום ממומן בו משלמים לפלטפורמה (מנוע חיפוש, רשת חברתית וכו') עבור הצגת מודעות, קידום אורגני זו גישה משתלמת יותר לקדם את האתר שלכם באופן שיטתי, שתביא לכם את התוצאות הרצויות לכם, לאורך זמן.

סרטון הדרכה בנושא שיפור מיקומים בגוגל באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש

אם ככה מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש?

אופטימיזציה למנועי חיפוש זה בעצם הגדלת החשיפות החיפוש בגוגל, יאהו, בניג ויאנדק. כלומר מגוון פעולות המבוצעות באתר שלכם ומחוצה לו שגורמות למנועי החיפוש להבין את האתר שלכם בקלות, במהירות ובצורה המדויקת ביותר. הSEO עוזר להעלות את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש השונים. העמיקו עוד בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש.

לפי גוגל, ישנם למעלה מ 200 פרמטרים המשפיעים על דירוג אתר.
העמיקו את הידע שלכם עם המאמרים הנוספים שלנו בנושא:

קידום אורגני כולל פרמטרים רבים ודינמים שהבולטים שבהם הם בין היתר:

מה זה תוכן איכותי?

בסופו של דבר, התוכן באתר שלכם הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על דירוגו בדף התוצאות במנועי החיפוש. בעזרתו אתם מספקים לגולשים את התשובה שהם צריכים, יוצרים אצלם עניין, בונים אמון ומניעים אותם לפעולה.

יתרה מכך, תוכן ירוק-עד (Evergreen content), כזה שלא מאבד מהרלוונטיות שלו לאורך זמן רב, יעזור לכם להשיג ולשמר דירוג גבוה לאורך זמן.

יצירת תוכן איכותי היא תהליך מתמשך, המצריך עבודת שטח מקדימה הכוללת בין היתר מחקר מילות מפתח וניתוח תחרות. חשוב מאוד לייצר תוכן הכתוב בצורה קריאה וברורה, ללא שגיאות כתיב ודקדוק, שמעורר עניין וגורם לגולשים להישאר באתר שלכם כמה שיותר זמן.

מה זה מבנה קישורים נכון באתר וברחבי הרשת?

גורם חשוב מאוד באסטרטגיית קידום אורגני הוא מבנה הקישורים, או הארכיטקטורה שלהם אם תרצו.

ישנם שלושה סוגים של קישורים:

  • חיצוניים נכנסים- הפנייה מאתר אחר לעמוד מסוים אתר שלכם.
  • חיצוניים יוצאים- הפנייה מהאתר שלכם לאתר אחר.
  • פנימיים- קישורים באתר שלכם, לעמודים אחרים באתר שלכם.

חשוב לשמור על קישורים חיצוניים איכותיים בלבד, מאתרים שגוגל מחשיבה כבעלי סמכות, הרלוונטיים לתחום שלכם ולתוכן הספציפי.

קישורים פנימיים מטרתם להקל על הגולש וזחלני מנועי החיפוש להתמצא באתר שלכם ולנוע בו בקלות. אין צורך במיליון קליקים כדי להגיע למאמר כלשהו.

בהנחה שיש לכם קישורים חיצוניים (נכנסים ויוצאים) חזקים, והקישורים הפנימיים טובים, אתם בדרך הנכונה.

איך עושים אופטימיזציה לעמוד באתר

אופטימיזציה של עמוד באתר מכילה מספר שלבים שונים, כולל:

  • 1. בחירת מילות מפתח רלוונטיות: התחלה בבחירת מילות מפתח רלוונטיות לעמוד שלך היא חלק חשוב של האופטימיזציה. מילות מפתח מבטיחות שהעמוד שלך יופיע בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים.
  • 2. כתיבת תוכן מקצועי: כתיבת תוכן מקצועי שמתאר את העמוד שלך באופן מדויק ומפורט מבטיחה שהעמוד שלך יופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
  • 3. שימוש בתגיות מתאימות: שימוש בתגיות מתאימות לתוכן שלך מבטיח שהעמוד שלך יופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
  • 4. שימוש בקישורים חיצוניים: שימוש בקישורים חיצוניים מבטיח שהעמוד שלך יופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
  • 5. שימוש בתמונות וסרטונים: דף עם טקסט בלבד, נשמע משעם, לא? תוספת תמונות וסרטונים מעלים את זמן השהיה בדף ומעבירים מסרים בצורה מעניינת ואינטרקטיבית.

בהנחה שיש לכם קישורים חיצוניים (נכנסים ויוצאים) חזקים, והקישורים הפנימיים טובים, אתם בדרך הנכונה.

מה זה אופטימיזציה של חוויית משתמש באתר?

אופטימיזציה של חוויית המשתמש באתר היא תהליך בו אנחנו מנגישים את האתר לגולש והופכים את החוויה לנעימה יותר כמו כן, הופכים את האתר לקל יותר להבנה עבור הרובוט של מנועי החיפוש. פעמים רבות לא תוכלו לראות בעיניים את העיצובים הללו, שכן הם מוטמעים מאחורי הקלעים ומיועדים לאלגוריתם של גוגל למשל.

התהליך כולל בין היתר יצירת URL מותאמים אישית, מטא תגיות אינפורמטיביות וממוקדות, הטמעת סכמות נתונים מובנים, כותרות ידידותיות למנועי החיפוש, תפריט ניווט חכמים ויעילים, מהירות טעינת האתר ועוד.

המילה עיצוב חווית משתמש באתר מאוד מורכבת מהסיבה שהיא
מצריכה ידע בפיתוח, עיצוב, קידום אתרים, שיווק, כתיבת תוכן וכו'.

איך למנף את העסק שלכם בעזרת אופטימיזציה למנועי חיפוש?

עכשיו אחרי שהבנתם מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש, בואו נדבר על מה שחשוב באמת- איך זה עוזר לעסק שלכם?

ברור שבניית אתר מגניב, מזמין, ונוח הוא הבסיס לבניית מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם, אבל כמה מושקע ואיכותי שלא יהיה, כדי להגיע למקסימום הלקוחות הפוטנציאלים, להיות מדורגים בראש תוצאות החיפוש ולמטב את יחס ההמרה שלכם, חייבים לעשות גם קידום אורגני.

למרות שלוקח זמן רב יותר לנהל קמפיין SEO יעיל, חיפוש אורגני עדיין שווה את הזמן והמאמץ. הרבה יותר זול להשקיע בו, הוא מושך יותר קליקים מאשר PPC, ותוצאות חיפוש אורגניות מהימנות יותר מאשר מודעות ממומנות.

מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש
what is search engine optimization 1 1

מסקנות אחרונות על אופטימיזציה למנועי חיפוש

משימות האופטימיזציה למנועי חיפוש התרחבה משמעותית במהלך השנים האחרונות.

קידום אתרים אורגני מסייע בעלי אתרים להופיע בדפי החיפוש של גוגל, ויישום קידום אתרים חזק ואיכותי באתר ובנכסים דיגיטליים של המותג יועיל למותגים ולמאמצי השיווק שלהם.

לקידום אורגני יש אתגרים משלו, אבל ההזדמנויות שהוא מביא מסייעות להצלחה מוגנת עתיד לכל סוג של עסק והן קריטיות לנוכחות של המוטג ברחבי האינטרנט בהווה ובעתיד.

עכשיו שהבנו מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש אולי תרצו גם ללמוד על: קידום סרטונים ביוטיוב או על ניהול קמפיין ממומן בגוגל.

יסודות של אופטימיזציה למנועי חיפוש

איך מבצעים אופטימיזציה למנוע חיפוש?

עקוב אחר ההצעות האלה כדי לשפר את האופטימיזציה למנועי החיפוש שלכם (SEO) ולראות את האתר שלכם עולה בראש התוצאות של מנועי החיפוש.
1- פרסמו תוכן רלוונטי וסמכותי
2- עדכנו את התוכן שלכם באופן קבוע
3- מטא נתונים- תיאור וכותרת.
4- שיהיה לכם אתר מתאים לקישורים
5- השתמשו בתגיות alt לתמונות.

מה הם 3 סוגי האופטימיזציה למנועי חיפוש

1- קידום אתרים בדף – כל דבר בדפי האינטרנט שלך – בלוגים, עמוד מוצר, דף אינטרנט.
2- SEO מחוץ לדף – כל מה שקורה מחוץ לאתר שעוזר לאסטרטגיית SEO שלכם- קישורים נכנסים.
3- קידום אתרים טכני – כל פעולה טכנית שנעשת כדי לשפר את דירוגי החיפוש – אינדקוס אתרים מסייע בסריקת הבוטים.

3 עובדות מעניינות על אופטימיזציה למנועי חיפוש

88% מהחיפושים ברשת מתרחשים במנוע החיפוש של גוגל. מקום #2 יו-טיוב (השיך גם כן לגוגל).
81% המגולשים מבצעים חיפוש בגוגל לפני שהם מבצעים רכישה מוצר או שירות.
75% מהגולשים מתעלמים תהתוצאות בתשלום וגוללים ישר לתוצאות האורגניות.

דרגו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *