Core Web Vitals – ליבת מדדי האינטרנט: כל מה שאנחנו צריכים לדעת על אופטימיזציה באתר?

נכתב על ידי הארי רוברטס ב-CSS Wizardry

תוכן עניינים

  1. מבוא
  2. מהירות אתר – יותר מאופטימיזציית אתרים
  3. מדדי ליבת האינטרנט
  4. קצת היסטוריה
  5. התוכן הטוב ביותר תמיד מנצח
  6. חשיבות מהירות האתר
  7. זה לא רק מדדי ליבת האינטרנט
  8. אין צורך לעבור את FID
  9. אינטראקציה לציור הבא עדיין לא משנה
  10. אתרים מדורגים על פי URL אינדיבידואליים
  11. קונסולת החיפוש היא הבשורה
  12. התעלמו מציוני Lighthouse/PageSpeed
  13. דפים כושלים אינם סופגים עונשים
  14. ליבת מדדי האינטרנט הם מפרידי תיקו
  15. אין גוונים של טוב או נכשל
  16. ספי הנייד והדסקטופ זהים
  17. ארצות איטיות יכולות לפגוע בדירוגים גלובליים
  18. תעבורת iOS (ואחרים) לא נספרת
  19. ליבת מדדי האינטרנט ואפליקציות בעמוד יחיד
  20. לא יודעים כמה ליבת מדדי האינטרנט עוזרת
  21. אז מה אנחנו עושים?!

מבוא

יוזמת ליבת מדדי האינטרנט של גוגל הושקה במאי 2020, ומאז תפקידה בחיפוש השתנה והתפתח ככל שהוכנסו שינויים והתקבל משוב.

עם זאת, עד היום, ההנחיות מגוגל יכולות להיראות לא ברורות ואף סותרות במקומות מסוימים. בפוסט הזה אני הולך למצות את כל מה שאתם באמת צריכים לדעת תוך שימוש במקורות מאומתים ומצוטטים של גוגל.

מהירות אתר – יותר מאופטימיזציית אתרים

אף על פי שמאמר זה מסתכל על תפקיד ליבת מדדי האינטרנט באופטימיזציית אתרים, אני רוצה להוסיף כאן את המחשבות שלי. בעוד שליבת מדדי האינטרנט יכולה לעזור עם אופטימיזציית אתרים, יש הרבה יותר למהירות אתר מזה.

כן, אופטימיזציית אתרים עוזרת להביא אנשים לאתר שלך, אבל החוויה שלהם בזמן שהותם שם היא מנבאת טוב יותר האם הם צפויים להמיר או לא. שיפור ליבת מדדי האינטרנט צפוי לשפר את הדירוגים, אבל יש סיבות רבות מעבר לאופטימיזציית אתרים להתמקד במהירות האתר.

אני שמח שיוזמת ליבת מדדי האינטרנט של גוגל העלתה את מהירות האתר לסדר היום של כל כך הרבה אנשים וארגונים, אבל אני רוצה להדגיש שאופטימיזציה לאופטימיזציית אתרים היא רק באמת תחילת מסע הביצועים באינטרנט שלך.

עם זאת, הכל מהפרק הבא והלאה מדבר באופן טהור על אופטימיזציית ליבת מדדי האינטרנט לאופטימיזציית אתרים, ואינו לוקח בחשבון את חוויית המשתמש. בסופו של דבר, הכל, תמיד עוסק בחוויית המשתמש, כך ששיפור ליבת מדדי האינטרנט ללא קשר למאמצי אופטימיזציית אתרים צריך להיחשב להחלטה טובה.

מדדי ליבת האינטרנט

באופן כללי, אני מאשר את מדדי ליבת האינטרנט עצמם (ציור תוכן גדול ביותר, עיכוב קלט ראשון, הזזה מצטברת בפריסה, ואינטראקציה לציור הבא הנסיגה). אני חושב שהם עושים עבודה טובה בכמות החוויה של המשתמש באופן רחב וניתן ליישום. אני שמח שצוות ליבת האינטרנט מתמיד מפתח או אפילו מחליף את המדדים כתגובה לשינויים בנוף.

קצת היסטוריה

גוגל למעשה השתמשה במהירות הדף בדירוגים בצורה כלשהי מאז 2010 לערך:

כחלק ממאמץ זה, היום אנו כוללים אות חדש באלגוריתמי הדירוג של מנוע החיפוש: מהירות האתר.

וב-2018, זה הוטמע בנייד:

אף על פי שמהירות שימשה אות מדירוג זמן מה, אות זה התמקד בחיפושי דסקטופ. היום אנו מכריזים כי החל ביולי 2018, מהירות הדף תהיה גורם דירוג עבור חיפושים בנייד.

הקריטריונים לא הוגדרו, והוצע לנו לא יותר מכך שזה חל על אותו הסטנדרט לכל הדפים, ללא קשר לטכנולוגיה ששימשה לבניית הדף.

מעניין, כבר אז גוגל הבהירו כי התוכן הטוב ביותר תמיד ינצח, וכי הרלוונטיות היא עדיין האות החזק ביותר. מ-2010:

בעוד מהירות האתר היא אות חדש, היא אינה נושאת משקל רב כמו רלוונטיות הדף.

ושוב ב-2018:

כוונת החיפוש עדיין אות חזק מאוד, כך שדף איטי עשוי עדיין להיות מדורג גבוה אם יש לו תוכן מצוין ורלוונטי.

אז בואו נדבר על רלוונטיות ותוכן…

התוכן הטוב ביותר תמיד מנצח

משימתה של גוגל היא להציג את התגובה הטובה ביותר האפשרית לשאילתת משתמש, מה שאומר שהם נותנים עדיפות לתוכן רלוונטי מכל הכיוונים. גם אם אתר איטי, לא מאובטח ולא מותאם לנייד, הוא ידורג ראשון אם הוא בדיוק מה שהמשתמש מחפש.

במקרה שיש מספר אפשרויות דירוג גבוה אפשריות, גוגל תתחיל לחפש אותות דירוג אחרים כדי לסדר את ההיררכיה של התוצאות. לשם כך, יש לחשוב על ליבת מדדי האינטרנט (וכל אותות הדירוג האחרים) כמפרידי תיקו:

חיפוש Google תמיד מנסה להציג את התוכן הרלוונטי ביותר, גם אם חוויית הדף חלשה. אבל עבור רבים מהשאילתות, יש המון תוכן מועיל זמין. יש לחוויית דף טובה תרומה להצלחה בחיפוש, במקרים כאלה.

חצי השני של אותו פסקה מעניין אותנו במיוחד: ליבת מדדי האינטרנט אכן חשובה…

חשיבות מהירות האתר

למרות שנכון שאנחנו חייבים לתת עדיפות לתוכן הטוב והרלוונטי ביותר, גוגל עדיין מדגישה את חשיבות מהירות האתר אם אכפת לך מהדירוגים:

אנו ממליצים בחום לבעלי אתרים להשיג את ליבת מדדי האינטרנט הטובה להצלחה עם החיפוש…

זה כשלעצמו מצביע חזק על כך שגוגל מעדיפה אתרים מהירים יותר. יתרה מזאת, הם מוסיפים:

מערכות דירוג הליבה של Google מנסות לתגמל תוכן שמספק חוויית דף טובה.

מה שמביא אותי יפה ל…

זה לא רק מדדי ליבת האינטרנט

איזו פרזה חוויית הדף הזאת שאנחנו כל הזמן שומעים עליה?

התברר שליבת מדדי האינטרנט לבדם אינם מספיקים. ליבת מדדי האינטרנט הם תת-קבוצה של דוח חוויית הדף, ולמעשה זו חוויית הדף שאתם צריכים לעבור כדי לקבל דחיפה בדירוגים.

במאי 2020, גוגל הודיעה על דוח חוויית הדף, ושנה לאחר מכן, מחודש יוני עד אוגוסט 2021, הם השיקו אותו עבור נייד. גם באוגוסט 2021, הם הסירו אבטחה וחוויית פרסום מהדוח, ובפברואר 2022 הם השיק

זה לא רק אודות ויטליות ליבה של הרשת

מהי הביטוי "חוויית הדף" שאנחנו שומעים כל הזמן?

מסתבר שוויטליות ליבה של הרשת אינן מספיקות בפני עצמן. וויטליות ליבה של הרשת הן תת-קבוצה של דוח חוויית הדף, ולמעשה זו חוויית הדף שאתם צריכים לעבור כדי לקבל דחיפה בדירוגים.

במאי 2020, גוגל הודיעה על דוח חוויית הדף, ושנה לאחר מכן, מחודש יוני עד אוגוסט 2021, הם השיקו אותו עבור מכשירים ניידים. באוגוסט 2021 גם הסירו את האבטחה ואת חוויית הפרסום מהדוח, ובפברואר 2022 השיקו את חוויית הדף עבור מחשבים שולחניים.

דוח חוויית הדף המקוצר מכיל:

  • מדדי ליבת האינטרנט
    • ציור תוכן משמעותי גדול ביותר
    • עיכוב קלט ראשון
    • הזזה מצטברת של פריסה
  • ידידותי לניידים (רק לניידים, כמובן)
  • HTTPS
  • ללא אינטרסטיציאלים פולשניים

[]— מפשטים את דוח חוויית הדף

מגוגל:

…חוויית דף מצוינת כרוכה ביותר מאשר וויטליות ליבה של הרשת. סטטיסטיקה טובה בדוח וויטליות ליבה של הרשת בקונסולת החיפוש או בדוחות וויטליות ליבה של צד שלישי לא מבטיחה דירוגים גבוהים. — הבנת חוויית הדף בתוצאות החיפוש של גוגל

מה שזה אומר הוא שאסור לנו להתמקד רק בוויטליות ליבה של הרשת, אלא בכל חבילת אותות חוויית הדף. זאת נאמר, וויטליות ליבה של הרשת הן הרבה יותר קשות להשגה מאשר להיות ידידותי לניידים, שבדרך כלל מוטמע מתחילת הפרויקט.

אין צורך לעבור את FID

אין צורך לעבור את עיכוב קלט ראשון. זה משום ש- בעוד שלכל הדפים יהיה אירוע ציור תוכן משמעותי גדול ביותר בשלב כלשהו, והציון האידיאלי של הזזה מצטברת של פריסה הוא אפס בכלל – לא כל הדפים יגרמו לאינטראקציית משתמש. אף על פי שנדיר, אפשרי שנתוני FID של כתובת אתר לא יקראו "אין מספיק נתונים". לשם כך, עבירת וויטליות ליבה של הרשת פירושה ציון טוב ב-CLS ו-LCP, וציון טוב או אין מספיק נתונים ב-FID.

לכתובת אתר יש מעמד טוב בוויטליות ליבה של הרשת הן ב-CLS והן ב-LCP, וטוב (או אין מספיק נתונים) ב-FID — דוח חוויית הדף

אינטראקציה לציור הבא לא משנה עדיין

קונסולת החיפוש, וכלים אחרים, כבר מציגים INP, אך הוא לא יהפוך לוויטליות ליבה של הרשת (ולכן חלק מחוויית הדף (ולכן חלק מאות הדירוג)) עד מרץ 2024:

INP (אינטראקציה לציור הבא) היא מדד חדש שיחליף את FID (עיכוב קלט ראשון) כוויטליות ליבה של הרשת במרץ 2024. עד אז, INP אינו חלק מוויטליות ליבה של הרשת. קונסולת החיפוש מדווחת נתוני INP כדי לעזור לך להתכונן. — דוח וויטליות ליבה של הרשת

אגב, למרות ש-INP עדיין אינו וויטליות ליבה של הרשת, קונסולת החיפוש החלה לשלוח מיילים המזהירים בעלי אתרים על בעיות INP:

[]קונסולת החיפוש החלה לשלוח הודעות מייל המזהירות אנשים על בעיות INP. קרדיט: ריאן טאונסנד.

אתה לא צריך לדאוג לזה עדיין, אבל ודא שזה נמצא במפת הדרכים שלך.

אתה מדורג על כתובות אתר פרטניות

זו הייתה אחת הסוגיות המבלבלות ביותר בנוגע לוויטליות ליבה של הרשת: האם דפים מדורגים על סמך המעמד שלהם בכתובת אתר פרטנית, או המעמד של קבוצת כתובות האתר שאליה הם שייכים (או משהו אחר לחלוטין)?

זה נעשה על בסיס כל כתובת אתר:

[]— דוח חוויית הדף

גוגל מעריך מדדי חוויית הדף עבור כתובות אתר פרטניות באתר שלך וישתמש בהם כאות דירוג בתוצאות החיפוש של גוגל. — דוח חוויית הדף

יש גם קבוצות כתובות אתר וקיבוץ גדול יותר של נתוני כתובות אתר:

מערכות הדירוג העיקריות שלנו בדרך כלל מעריכות תוכן על בסיס דף ספציפי […] עם זאת, יש לנו הערכות רחבות אתר. — הבנת חוויית הדף בתוצאות החיפוש של גוגל

אם אין מספיק מידע עבור קבוצת כתובות אתר ספציפית, גוגל יחזור להערכה ברמת מקור:

אם לקבוצת כתובות אתר אין מספיק מידע להצגה בדוח, קונסולת החיפוש יוצרת קבוצה ברמת מקור גבוהה יותר… — דוח וויטליות ליבה של הרשת

זה לא אומר לנו מדוע יש לנו קבוצות כתובות אתר מלכתחילה. כיצד הם קשורים ל-SEO ולדירוגים אם אנחנו עובדים ברמה של כתובת אתר או אתר?

התחושה שלי היא שזה פחות קשור לדירוגים ויותר לעזור למפתחים לאתר בעיות בצובר:

כתובות אתר בדוח מקובצות [ומניחים] שלקבוצות אלה יש מסגרת משותפת והסיבות להתנהגות לקויה כלשהי של הקבוצה ככל הנראה נגרמות על ידי אותן סיבות בסיסיות. — דוח וויטליות ליבה של הרשת

כתובות נשפטות על שלוש הוויטליות הליבה, מה שאומר שהן יכולות להיות טובות, דורשות שיפור וגרועות בכל וויטליות בהתאמה. למרבה הצער, כתובות אתר מדורגות על פי המכנה המשותף הנמוך ביותר שלהן: אם לכתובת אתר יש ציון טוב, טוב, גרוע, היא מסומנת כגרועה. אם יש לה ציון דורש שיפור, טוב, דורש שיפור, היא מסומנת כדורשת שיפור:

המעמד עבור קבוצת כתובות אתר ברירת מחדל הוא המעמד האיטי ביותר שהוקצה לו עבור סוג ההתקן… — דוח וויטליות ליבה של הרשת

כתובות האתר המופיעות בקונסולת החיפוש הן לא קנוניות. זה אומר ש- https:// //shop.com/products/red-bicycle ו- https:// //shop.com/bikes/red-bicycle יכולים שניהם להיות רשומים בדוח למרות ש-rel = canonical של שניהם מצביע על אותו מיקום.

נתונים מוקצים לכתובת אתר האמיתית, לא לכתובת אתר קנונית, כפי שקורה ברוב הדוחות האחרים. — דוח וויטליות ליבה של הרשת

שימו לב שזה רק דן בדוח ולא בדירוגים – הבנתי שזה כדי לעזור למפתחים למצוא גרסאות שונות של דפים שאיטיים יותר, ולא לדרג וריאציות מרובות של אותה כתובת אתר. האחרון יהיה מנוגד לכללים שלהם עצמם על קנוניזציה:

גוגל יכולה לאנדקס רק את הכתובת הקנונית מקבוצה של דפים זהים. — קנוני

או, מנוסח קצת יותר בהיגיון, דפי חלופה קנוניים (ונוינדקס) לא יכולים להופיע בחיפוש מלכתחילה, כך שיש מעט טעם לדאוג לגבי וויטליות ליבה של הרשת לצרכי SEO במקרה זה בכל מקרה.

בואו נדבר

צריך קצת מהזה?

אני זמין להעסקה כדי לעזור לך עCopy

תכתוב מחדש עם כותרות SEO

בולטים, H2,3,4

GR

הנה גרסה עם כותרות SEO בולטים:

זה לא רק אודות ויטליות ליבה של הרשת

מהי הביטוי "חוויית הדף" שאנחנו שומעים כל הזמן?

מסתבר שוויטליות ליבה של הרשת אינן מספיקות בפני עצמן. וויטליות ליבה של הרשת הן תת-קבוצה של דוח חוויית הדף, ולמעשה זו חוויית הדף שאתם צריכים לעבור כדי לקבל דחיפה בדירוגים.

תוכן הדוח

במאי 2020, גוגל הודיעה על דוח חוויית הדף, ושנה לאחר מכן, מחודש יוני עד אוגוסט 2021, הם השיקו אותו עבור מכשירים ניידים. באוגוסט 2021 גם הסירו את האבטחה ואת חוויית הפרסום מהדוח, ובפברואר 2022 השיקו את חוויית הדף עבור מחשבים שולחניים.

דוח חוויית הדף המקוצר מכיל:

  • וויטליות ליבה של הרשת
    • ציור תוכן משמעותי גדול ביותר
    • עיכוב קלט ראשון
    • הזזה מצטברת של פריסה
  • ידידותי לניידים (רק לניידים, כמובן)
  • HTTPS
  • ללא אינטרסטיציאלים פולשניים

אין צורך לעבור FID

אין צורך לעבור את עיכוב קלט ראשון. זה משום ש- בעוד שלכל הדפים יהיה אירוע ציור תוכן משמעותי גדול ביותר בשלב כלשהו, והציון האידיאלי של הזזה מצטברת של פריסה הוא אפס בכלל – לא כל הדפים יגרמו לאינטראקציית משתמש.

אינטראקציה לציור הבא לא משנה עדיין

קונסולת החיפוש, וכלים אחרים, כבר מציגים INP, אך הוא לא יהפוך לוויטליות ליבה של הרשת (ולכן חלק מחוויית הדף (ולכן חלק מאות הדירוג)) עד מרץ 2024.

אתה מדורג על כתובות אתר פרטניות

זו הייתה אחת הסוגיות המבלבלות ביותר בנוגע לוויטליות ליבה של הרשת: האם דפים מדורגים על סמך המעמד שלהם בכתובת אתר פרטנית, או המעמד של קבוצת כתובות האתר שאליה הם שייכים (או משהו אחר לחלוטין)?

זה נעשה על בסיס כל כתובת אתר.

קבוצות כתובות אתר

יש גם קבוצות כתובות אתר וקיבוץ גדול יותר של נתוני כתובות אתר. אם אין מספיק מידע עבור קבוצת כתובות אתר ספציפית, גוגל יחזור להערכה ברמת מקור.

כתובות נשפטות על שלוש הוויטליות הליבה

כתובות נשפטות על שלוש הוויטליות הליבה, מה שאומר שהן יכולות להיות טובות, דורשות שיפור וגרועות בכל וויטליות בהתאמה. למרבה הצער, כתובות אתר מדורגות על פי המכנה המשותף הנמוך ביותר שלהן.

כתובות האתר המופיעות בקונסולת החיפוש הן לא קנוניות

כתובות האתר המופיעות בקונסולת החיפוש הן לא קנוניות. זה אומר ש- https:// //shop.com/products/red-bicycle ו- https:// //shop.com/bikes/red-bicycle יכולים שניהם להיות רשומים בדוח למרות ש-rel =canonical של שניהם מצביע על אותו מיקום.

סיכום

  • חוויית הדף חשובה יותר מאשר ויטליות ליבה של הרשת לבדן
  • אין צורך לעבור FID
  • אינטראקציה לציור הבא עדיין לא נלקחת בחשבון
  • כתובות אתר נשפטות בנפרד
  • יש חשיבות לקבוצות כתובות אתר

בואו נדבר

צריך עזרה בשיפור מדדי ליבת האינטרנט של האתר? אני זמין להתייעצות, סדנאות ופיתוח.

דרגו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ימים:
שעות :
דקות:
שניות

— רכשו עכשיו לפני עליית המע"מ בינואר וחסכו בענק! —

10 שעות פיתוח וקידום במתנה!

קנו בנק שעות עכשיו, קבלו 10 שעות במתנה וחסכו גם במע"מ!