what is call to Action

מה זה הנעה לפעולה ולמה היא חשובה?

אז מה זה בעצם הנעה/קריאה לפעולה( call to action)?

what is call to Action Why is it so important

הנעה לפעולה (Call to action) זאת ההוראה שאתם נותנים לגולש באתר שלכם על מנת לעודד אותו לבצע את הפעולה שאותה בה את מעוניים. לדוגמה: התקשר עכשיו, הזמן עכשיו, נשארו מקומות אחרונים הרשמו לפני שההרשמה לקורס תסגר וכו' וכו'..

למה הנעה לפעולה כל כך חשובה ?

אם אתם מעוניינים לקדם אתר בכל תחום שהוא, אתם לבטח יודעים שהתוכן הוא זה שיניע
לפעולה למעשה,. הבעיה היא שאפילו אם תנסו להתיישב ולכתוב בעצמכם את התוכן,
תכתבו, אך תחושו שבעצם כלום לא זז…השלב הבא יהיה כאשר תשאלו את עצמכם מדוע
עליכם לבצע את העבודה הזאת ואולי כדאי כי חברת תוכן מקצועית, אשר מעסיקה כותבים
מקצועיים תבצע עבורכם את עבודת כתיבת התוכן. ראשית, עליכם לזכור כי קיימת עבודה
מקדימה אשר תכלול הנחיות ברורות לכותב היות ואף אחד אינו מכיר את בית העסק שלכם
כמוכם.


קיים צורך במחקר מקדים. יש לשים דגשים לכותב והמשימה הזו, תהיה מוטלת עליכם
בלבד. חברות או בעלי עסקים אשר הקימו אתר באמצעות חברה מקצועית יודעים, כי תוכן
טוב הינו תוכן אשר יניע לפעולה, מה שיהיה יעיל ואף יחזיר לכם את ההשקעה.


על מנת שהתוכן יניע לפעולה יש לדעת עבור מי הוא נכתב


כותבי תוכן מקצועיים העובדים שנים, מכירים בעובדה כי, על מנת לכתוב תוכן שיהיה רלוונטי
וידבר אל הגולשים, הוא יהיה חייב להכיר את האתגרים שהם מתמודדים מולם ועליו לשים
את רגליו בנעליהם על מנת שיוכל לדבר אל ליבם ולכן, על הכותב להכיר את קהל היעד
והכוונה היא למי מכוון התוכן. הכתיבה חייבת להיות עניינית וזורמת ממש "בגובה העיניים"
מבלי להשתמש בשפה גבוהה מדי כך שהתוכן ידבר לאנשים מכל מיני שכבות אשר
מתעניינים במוצר או בשירות הספציפי שמציע האתר.


יש להגדיר עבור מי אתם כותבים ולכן, ככל שתגדירו נכון את קהל היעד שלכם, כך התוכן
שייכתב לאתר, יניע יותר אנשים לפעולה. החוכמה בכתיבת תוכן אשר יניע לפעולה היא לא
הכמות, כי אם האיכות. ייתכן ותהיינה כניסות רבות לאתר אבל אם לא תגדירו ספציפית את
קהל היעד שאליו אתם כותבים, התוכן ידבר אל כולם ור חלק מהגולשים אכן מתעניין במוצר
או בשירות ויש להגיע רק אליו.


איך להגיע לקהל היעד הנכון?


מי שאמון על הגדרת קהל היעד הוא מקדם האתרים כאשר הוא פונה לקהל היעד על פי: גיל,
מגדר, תחומי עניין, המיקום הגיאוגרפי, האתגרים, הקשיים, החולשות, החששות וכל מה
שעשוי להיראות לנכון למקדמים, כך שיוכלו לקלוע למטרה במציאת קהל היעד שיהיה רלוונטי
לאתר וכמובן לתוכן. לאחר שמקדמי האתר וכותב התוכן, יש לפענח במה אותם גולשים
מתעניינים . אם תיכנסו עמוק יותר למאפיינים של קהל היעד, תדעו אילו מסרים שיווקיים ניתן
יהיה להגדיר עבור התוכן. יש להבין מה מניע את קהל היעד וזאת לאחר שבוצע מחקר מקיף,
בדיקה וזאת, לאחר שנשאלו השאלות השונות וכאשר כבר קיבלנו עליהם את התשובות
הנכונות.


כתבו תוכן רלוונטי ומושך כזה שלא יגרום לגולשים לעבור לדף הבא…


הגולשים, כאשר הם נכנסים לאתרים שמציעים מוצרים או שירות שהם מתעניינים בהם, הם
מרפרפים בתוכן, אך אם הם יראו כי התוכן שנכתב, אכן מושך אותם, הם יתעכבו יותר ולכן,
מומלץ כי התוכן אשר ייכתב באתר יהיה נגיש ואף קל לסריקה. תוכן אשר יניע לפעולה, הוא
זה אשר לוקח בחשבון את המאפיינים של הגולשים, האישיות שלהם, צרכיהם ורצונותיהם,
מה שיביא לכתיבה של מאמר מדויק שיהיה רלוונטי לגולשים. כותב התוכן, צריך לקבל את
המאפיינים המדויקים וזאת לאחר שמקדם האתר ביצע מראש את המחקר המעמיק, כך
שהתוכן עצמו יגרום לתוצאות, אשר לא תאחרנה להגיע.

הנעה לפעולה- כאשר הגולש יהפוך לצרכן


למעשה הנעה לפעולה, מטרתה היא למכור ולשווק. קריאה לפעולה עשויה להתבצע בכמה
דרכים, אם בצורה עדינה יותר, באופן פסיבי, אקטיבי ואפילו אגרסיבי. כל הדרכים הללו
מובילות למטרה אחת- להפוך את הגולש לצרכן. הגולש יהיה אמור לרכוש מוצר או שירות
שאנו מציעים לו. ישנן הנעות לפעולה באתר, באמצעות לינק, כפתור או אפילו באנר אשר יש
להקליק עליו. לאחר ההקלקה, תגענה הנחיות מפורטות כמו:"להזמנה יש ללחוץ כאן" או
"קבל ספר הדרכה חינם" השלב הבא יהיה השארת פרטי הגולש כגון: כתובת, מייל ואף
מספר הטלפון.

משפך מכירות נכון באתר
דוגמה למשפך מכירות באתר

ממה צריך להיזהר?

לא הכל ורוד ופשוט..
יש להיזהר מהנעה לפעולה אשר תיראה כמו ספאם. למשל, אתר אשר יקפיץ פופ אפ
שיפריע לגלישה, ייצור בגולש תחושה אגרסיבית, מה שעשוי לגרום לאתר לאבד את הגולש
אם באותו הרגע או אם בעתיד בכלל. יש לכתוב תוכן שיהיה משולב עם מידע בעל ערך.
דוגמא, אם מדובר על ריהוט לסלון, ניתן יהיה לתת טיפים בתוכן על סגנונות של מערכות
ישיבה והאלמנטים אשר יתאימו לעיצוב הסלון בסגנונות השונים וקריאה לפעולה במקרה זה,
תיראה טבעית, לא מאיימת או אפילו במובן מסוים כפייתית.


שתפו את הגולשים ושאלו את דעתם


יש לראות את הגולשים כשותפים, כאשר הקריאה לפעולה תתבסס על ראיית הגולש שיחוש
כשותף. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שאלה כמו:"האם נהניתם מהמאמר?" או
:"האם מצאתם את התשובה שחיפשתם?" בדרך זו, תוכלו לבצע אפילו הזמנה להרשמה על
מנת שהלקוח יקבל מידע נוסף כגון שליחת קטלוג של המוצרים אשר הגולש מתעניין בהם
וכדומה.


לסיכום- לכל הנעה לפעולה קיימת מטרה שונה ולא כל הנעה כזאת מתאימה לכל בעל עסק
וגם לא לכל אתר ובכל תחום. מי שבאמת מעוניין למכור ויהיה מעוניין לאגד כמה שיותר
לקוחות, עליו לשלב בדפי המכירה שלו באתר כל מידע או ידיעה שמטרתה תהיה הנעה
לפעולה כגון משפט חזק ברור שיעביר ללקוח הפוטנציאלי מסר כגון: "תקליק" "כדאי לך" "אם
תקליקו תרוויחו".

חברת קידום אתרים אשר רואה את העתיד ושואפת עבורכם ליותר


קיימות המון חברות לקידום אתרים בישראל וחברות אלה, תנסנה להרוויח כמה שיותר
בטווח הקצר. אם אנו נמצאים בשנת 2019, חברת הקידום GPR , כבר חושבת על
אסטרטגיות קידום האתר שלכם שתתאים לשנת 2020… אנו מעניקים חוויה יוצאת מגדר
הרגיל בכל הקשור לשירות, מחיר ותוצאות. הנכם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לבנות
לכם את אסטרטגיית השיווק הנכונה, על פי סוג העסק, קהל הלקוחות הפוטנציאלי וזאת
לאחר שנבצע חתך מתאים ומאפיינים שיפגעו בדיוק לקהל היעד שלכם.

  • רוצים להיות מסטרים ביצירת המרות והנעות לפעולה מגולשים באתר שלכם?
  • רוצים ללמוד לעומק את הנושא?
  • רוצים מאמרים נוספים בנושא "CALL TO ACTION"

כאן תמצאו את…
המאמרים וסרטוני ההדרכה הכי טובים שיכולתי למצאו ברשת. מוגש עבורכם באהבה (-:

blug.hubspot

סרטון שלWPCRAFTER

מאמר מקצועי בנושא הנעה לפעולה של נייל פאטל(crazy eeg)