מהם מאמרי אורח, מהו פרסום אורח וכיצד ניתן לבצע זאת כמו מומחה?

פרסום פוסט אורח באתרים

מאמרי אורח (GUEST POST), הינו מונח המשמש בעולם המקצועי, את הנוהג המקובל לקידום אתרים ושותפויות בין עסקים. אך כשמדובר בפרסום פוסט אורח יש דבר אחד שכולם מתעלמים ממנו. ואני הולך לחשוף אותו כאן בפניכם.

מזה כמעט עשור שאני נשוי לאלגוריתם של גוגל וחוקר לעומק את החידושים, המורכבויות והשינויים המהותיים של קידום אתרים אורגני. הגדלת סמכות המחבר כתוצאה מכתיבת פוסט באתר סמכותי או הגדלת סמכות אתר שבו מחבר בעל סמכות כותב הם יסודות ה SEO.

אז מה זה בתכלס פרסום מאמר אורח?

פוסט אורח הוא מאמר שחובר ומתפרסם באתר של אדם אחר. כאשר אתר משתפים משהו בבלוג שלכם, זה פשוט 'פוסט', אבל כאשר הוא מופיע בבלוג של מישהו אחר, הוא מכונה 'פוסט אורח'.

בדרך כלל, בתוך המאמר, נהוג לכלול קישור עם טקסט עוגן מודגש, שיפנה לאתר שלכם.

אז עכשיו, כשאנחנו מבינים את הרעיון של פרסום פוסטים אורחים, בואו נצלול ונחקור מדוע זה יכול להיות יתרון עבור כל המעורבים בהנחה שזה נעשה בצורה נכונה.

סרטון בו קוֹרִי טוּגְבְּרֵק גְּוּבוֹר מסביר על מאמרי אורח ועל המחבר/ הכותב

מה יוצא לבעלי אתרים מפרסום מאמרי אורח אצלהם באתר?

לבעלי אתרים שפועלים בתוך נישה מסוימת, חיוני ליצור תוכן מעולה כדי להישאר רלוונטים.

  • פוסטים שחוזרים על עצמם יהפכו את הגברת התנועה לאתר לקשה עד בלתי אפשרית: וכאן בדיוק נכנס מאמר אורח חדש ורענן, שמדבר על הנושא מהמקום שלו. כל זאת כמובן, כדי להעלות את המוניטין של האתר בתחום המומחיות שלו.
  • יש להציג בפני מנועי החיפוש מגוון גישות, רעיונות ועדכונים שונים המכסים את התחום: מאמר אורח של מומחה באותו התחום הוא דרך מצוינת לבעל האתר המארח לרענן את האתר בחומר איכותי ומרענן שנוצר מנקודת מבט של איש מקצוע אחר.
  • תוכן כזה יכול לאפשר לקהל היעד שלו לפתח מיומנויות חדשות, לחשוף שירותים נוספים שהם יכולים להפיק מהם תועלת, כמו גם לעזור לדפי האתר בדירוג עבור מילות מפתח חדשות.

היתרונות מבחינת כותב התוכן (המחבר)

בעבר היה נהוג לחשוב שלכותב הפוסט ניתנת ההזדמנות לשדרג את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר ולהרוויח קישור בחינם.🤔

עבור מקדמי אתרים מומחים, סידור כזה בהחלט מספק. הרי קישור עולה כסף, קישור משפר את מיקום הביטוי בגוגל ובתכלס בשביל זה משלמים לנו כסף.

לאחרונה יצא לי להעלות 2 מאמרי אורח באתרים מאוד חזקים, כאשר נשאלתי לגבי איזה קישור אקבל בתמורה עניתי שאינני רוצה קישור עוגן של מילת מפתח. כמובן שהעיניים של בעלי האתרים נצנצו למשמע אוזנם. אני ביקשתי קישור כותב (קרדיט כמו שנהוג לומר).

מאמרי אורח
זאת אומרת שבתחילת המאמר שם המחבר נמצא ליד פירורי הלחם ולא קישור עוגן קלאסי של מילת מפתח בגוף המאמר.

אתם בטח שואלים למה לעזאזל או מה יוצא לי מזה?

אז ככה, המוניטין והסמכות מחבר זה מה שאני רודף אחריו ובנוסף גם הרלוונטיות של התחום. מוניטין המחבר חשוב יותר ממוניטין האתר!

חשוב שתכירו את המונח יוצר התוכן העיקרי כי הוא משהו שהחברה בגוגל שמים יותר ויותר לב אליו. לדוגמה אני רואה הרבה אתרים שמפרסמים מאמרים כותב תוכן פיקטיבי, תמונה פיקטיבית, חשבונות סושיאל פיקטיבים. האם הכותב בכלל אמיתי? ובנוסף שלנו עכשיו את צ'ט GPT. אז זה לא רק מי הוא המחבר אלה האם המחבר בכלל אמיתי.

ככל שנכנס עמוק יותר ויותר רק נבין ונגלה כמה מורכבים האלגוריתמים והפטנטים של מנוע החיפוש גוגל. עוד בהרחבה בנושא במאמר הבא.

הצעות למדריכים נוספים:

משוכנעים שקישור ממאמר אורח שיפורסם באתר של עמיתכם יכול להועיל לכם? אם כן, אז הנה הצעדים שעליכם לנקוט:

1. חפשו אתרים רלוונטיים בנישה כדי להשיג את כמה שיותר הֶקְשֵׁר, מוניטין וכוח.

2. נוגד את הכללים. תפנו דווקא אל המתחרים שלכם (אפילו אל המתחרים הישירים). הרי אנחנו לא מחפשים סתם קישור פשוט, יש לנו מוניטין לבנות כאן. מי לא התנגד לקבל מאמרים מקצועיים בחינם, מה לא ככה. 😇

3. לא להתפתות ולתת לכל אחד לכתוב באתר שלכם. כאן צריכים להיות זהירים, איננו רוצים שמחבר עם מוניטין והיסטוריה של כתיבת מאמרים לחברות ניקיון יעלה מאמר בנושא משפטי או טכנולוגי, הדבר יפגע ברלוונטיות שלנו לתחום שבו האתר שלנו עוסק.

העיקרון פועל גם בצורה הפוכה. במידה וצברתם מוניטין בתחום מסוים השתדלו לא לפרסם תכנים באתרים חסרי כל קשר לתחום הסמכות שלכם.


פרסום מאמרים אורחים יכול להיות יתרון עבור מספר גורמים. ראשית, כתיבת מאמרים אורחים על נושאים רלוונטיים לתחום העסק שלכם יכול להגדיל את הסמכות והמוניטין של האתר שלכם בעיניי גוגל ולגרום לו לעלות בדירוג החיפוש האורגני.

בנוסף, פרסום מאמרים אורחים באתרים רלוונטיים יכול להגדיל את הקהל היעד שלכם ולגרום לו להכיר את המותג שלכם ולגרום לו לצפות בו כמומחה בתחום. בנוסף, פרסום מאמרים אורחים עלול לסייע ליצירת שותפויות עסקיות, לגיוס לקוחות חדשים ולגרום לתנועת טראפיק נוספת לאתר שלכם. עם זאת, כדי להשיג את היתרונות הללו, חשוב לפרסם מאמרים אורחים באתרים שלא רק רלוונטיים לתחום העסק שלכם, אלא גם מאומתים ומצוידים במוניטין וסמכות גבוהה. בנוסף, המאמר עצמו חייב להיות איכותי ורלוונטי לקהל היעד, ויש לכלול בו קישורים רלוונטיים לאתר שלכם בצורה טבעית ואורגנית.

בחרו נושאים רלוונטיים לעסק שלכם

פרסום מאמרי אורח בנושאים הרלוונטיים לעסק שלכם, יכול להגביר את הסמכות והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל, ולשפר את דירוג החיפוש האורגני שלכם. זה גם יכול לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר, ולמצב את המותג שלך כמומחה בתחום.

פרסום באתרי אינטרנט מוכרים ורלוונטיים

כדי להשיג את היתרונות של פרסום מאמרי אורח, חשוב לבחור אתרים שהם לא רק רלוונטיים לעסק שלכם, אלא גם בעלי מוניטין וסמכות. זה יכול לעזור לכם לבנות שותפויות, למשוך לקוחות חדשים ולהוביל תנועה נוספת לאתר שלכם.

להבטיח איכות ורלוונטיות של התוכן

המאמר עצמו חייב להיות איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלכם. הכללת קישורים טבעיים ואורגניים לאתר שלכם, יכולה גם להגביר את האמינות והנראות של המותג שלכם, ולהוביל תנועה לאתר שלכם.

למשוך ולערוך את קהל היעד שלך

פרסום מאמרי אורחים באתרים רלוונטיים יכול לעזור לכם להגיע לקהל היעד שלכם, ולגרום להם להתעניין במותג שלכם. כדי להשיג זאת, חשוב להשתמש בשילוב של משפטים ארוכים ומורכבים וקצרים יותר, יחד עם תוכן מעניין ומרתק שגורם לקוראים להתמכר.

לסיום, בונוס תבנית כתיבת פניות קרות לפוסט אורח

לפני ביצוע פניות קרות לבעלי אתרים, יש כמה הצעות שכדאי לקחת בחשבון:

  • נסו לבצע את השיחה בצורה אינדיבידואלית ואישית ככל האפשר כדי להראות לאנשי האתר שאתם מתעניינים בהם ובתוכן שלהם.
  • כדאי לציין את שם הנמען ולתת תיאור קצר של האתר אליו אתם מתכוונים להתקשר.
  • כדאי להשקיע דקה או שתיים כדי לתת מחמאה או משהו נעים לפני שתתחילו את הנושא העיקרי של השיחה.
  • אל תהיו רובוטים, לא תמיד צריך לתת מחמאה ולספר סיפורים. כמו בדוגמה הבאה:
איך לכתוב פוסט אורח
איך לכתוב פוסט אורח

עבור פרסום מאמרי אורח באתר אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

דרגו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *