דפי סף (doorway pages) הם דפים אשר נוצרו במטרה להגביר את הדירוג של אתר במנועי חיפוש. הם מכילים תוכן מותאם אישית שמיועד לעמוד בחיפושים מסוימים, אך התוכן אינו מתאים למבקרים אמיתיים. גוגל לא אוהב את עמודי סף מכיוון שהם מפריעים למבקרים אמיתיים בחווית הגלישה שלהם. בנוסף, הם מפריעים למנועי החיפוש של גוגל לעשות את משימתם בצורה נכונה ולהציג תוצאות חיפוש אמינות.
ההיסטוריה של הראשונים של דפי הסף או כמו שגוגל מכנה אותם דפי פתח
עוד בימיו הראשונים של מנועי החיפוש (לפני 25-30 שנה) דפי הסף נראו כמו דבר מיסטי וקסום.
הדבר נובע בין השאר משום שבהופעתו של האינטרנט הממוסחר/הציבורי, כולם חשבו שמבקרים באתר ייכנסו לאתר שלך רק דרך דף הבית.
בגדול, מבקרים היו מגיעים ונכנסים רק דרך 'דלת הכניסה'. הרעיון הזה הוביל אנשים לאובססיה לגבי עיצוב דפי בית, בעוד ששאר האתר היה לעתים קרובות כמעט כמו מסמך של מיקרוסופט וורד.
עם הזמן, כאשר מנועי החיפוש השתפרו, קלטו ושיקפו דפי אינטרנט מבוססים כוונת חיפוש, זה הרגיש פתאום כמו להגיע לאיזה שלב גבוה של הארה ברמת הנזיר הבודהיסטית.
ההבנה שלאתר יכולות להיות כעת 'דלתות כניסה' רבות שדרכן מבקרים ייכנסו היית פשוט בלתי נתפסת.
למה גוגל לא אוהב את דפי הסף?
גוגל לא אוהב את דפי הסף מכיוון שהם מפריעים למבקרים אמיתיים בחווית הגלישה שלהם. התוכן של דפי הסף אינו מתאים למבקרים אמיתיים, ולכן המבקרים יכולים להרגיש מתנגשים כאשר הם מגיעים לאתר דרך דפי הסף. בנוסף, הם מפריעים למנועי החיפוש של גוגל לעשות את משימתם בצורה נכונה ולהציג תוצאות חיפוש אמינות.
- עדכון על דפי פתח | הבלוג המרכזי של חיפוש Google
- עמודי סף הם פרקטיקה ידועה בקידום אתרים בכובע שחור, עוד מידע על ההבדלים בין קידום אתרים בכובע לבן וכובע שחור
דוגמאות של עמודי סף
יצירת דפים כדי להעביר מבקרים לחלק השימושי בפועל באתר. לדוגמה, אם העמוד הראשי הוא 'קידום אתרים בירושלים', אתה יוצר 10 דפים שונים כמו 'קידום אתרים בצפון', 'קידום אתרים בנתניה', 'קידום אתרים בתל אביב' וכן הלאה.
איך לעשות דפי סף נכונים?
בכדי להבטיח שדפי הסף שלך יהיו נכונים, יש מספר דברים שעליך לעשות:
- הגדר תוכן מתאים למבקרים אמיתיים – התוכן של דפי הסף שלך חייב להיות מתאים למבקרים אמיתיים. התוכן שלך חייב להיות מעודכן, מלא ומתאים למבקרים.
- השתמש בתגיות מתאימות – השתמש בתגיות מתאימות כדי להבטיח שהתוכן שלך יהיה מתאים למנועי החיפוש. השתמש בתגיות שמתארות את התוכן שלך באופן מדויק.
- השתמש בקישורים מתאימים – השתמש בקישורים מתאימים כדי להבטיח שהתוכן שלך יהיה מתאים למבקרים. השתמש בקישורים שמקשרים את התוכן שלך לתוכן אחר שמתאים.
- השתמש בשיטות אחרות של קידום – השתמש בשיטות אחרות של קידום, כמו שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באמצעות דואר אלקטרוני, פרסום בגוגל ועוד. השתמש בשיטות אלה כדי להבטיח שהתוכן שלך יהיה מתאים לגולשים.
מסקנות אחרונות על עמודי סף
בסוף, דפי סף הם דפים אשר נוצרו במטרה להגביר את הדירוג של אתר במנועי חיפוש. גוגל לא אוהב את עמודי הסף מכיוון שהם מפריעים למבקרים אמיתיים בחווית הגלישה שלהם. כדי להבטיח שדפי הסף שלך יהיו נכונים, עליך להגדיר תוכן מתאים למבקרים אמיתיים, להשתמש בתגיות מתאימות, להשתמש בקישורים מתאימים ולהשתמש בשיטות אחרות של קידום.
שאלות נפוצות על דפי סף
איזה תוכן יש בדף סף?
דפי סף הם דפים שנוצרו במיוחד עבור מנועי חיפוש. דפי פתח מכילים קישורים רבים – לרוב כמה מאות – שאין בהם תועלת למבקר, ואינם מכילים תוכן בעל ערך
מה ההבדל בין דף נחיתה לעמוד סף (Doorway Page)?
Doorway Pages הם דפים שנוצרו במיוחד עבור מנועי חיפוש. דפי סף מכילים קישורים רבים – לרוב כמה מאות – שאין בהם תועלת למבקר, ואינם מכילים תוכן בעל ערך
עוד חדשות ומאמרים בנושא דפי סף:
- סיווג טקסט AI של OpenAI אינו זמין עוד בגלל 'שיעור דיוק נמוך'
- כמה זמן לוקח לקידום אתרים אורגני לעבוד?
- דוח אמת מידה של תעשיית SEO
- X (טוויטר) מוריד את מחירי מודעות הווידאו כדי לפתות מפרסמים
- Microsoft Ads מציגה את לוח המחוונים של UET Insights עם נתוני תנועה חדשים
- גוגל מעדכנת את מדיניות התוכן המזעזע שלה כדי לא לכלול תמונות משחקיות
- משחרר את הפוטנציאל של ביקורות גוגל לקידום אתרים מקומי