מה הם White Hat ו Black Hat SEO ?

מה הם White Hat ו Black Hat SEO?

אולי נתקלת בעבר במונחים White Hat ו Black Hat SEO קידום 'כובע לבן' וקידום 'כובע שחור' 'כובע לבן SEO' או 'כובע לבן כובע שחור'.

אבל מה הם White Hat ו Black Hat SEO??

האמת שלא לגמרי ברור מה בדיוק ההגדרות ההלו מקיפות במונחים של גישה וטכניקות. כמו כן, מה שמהווה קידום אתרים בשחור-לבן היא העובדה שכל הזמן יש שינויים, שכן גוגל עצמם, ההנחיות שהם מוציאים והאלגוריתם שלו מתפתחים בקצב מסחרר.

מה הם White Hat  ו Black Hat SEO

באופן כללי, יש דרך נכונה (קידום כובע לבן, White Hat SEO) ודרך לא נכונה (קידום כובע שחור, Black Hat SEO) ללכת על אבטחת הנקודות הגבוהות האלה. במדריך זה אני רוצה להסביר את ההבדל בין השניים ומדוע הסתמכות על טכניקות כובע שחור עלולה לפגוע בנוכחותך בדף התוצאות ברשת החיפוש (SERP). כמו כן, נקדיש מעט זמן לבחון את שטח הביניים המטושטש והשנוי במחלוקת שבין השניים, מה שמכונה לעתים קרובות קידום אתרים אפור Gray Hat SEO.

הנחיות האלגוריתם ומנהלי האתרים של גוגל

לפני שנתעמק כראוי בהסבר על כובע לבן וכובע שחור, חשוב להבין לפחות קצת, על האלגוריתם של גוגל והנחיות למנהלי אתרים. עם כל כך הרבה מידע זמין באינטרנט, למצוא בדיוק את מה שאתה צריך יהיה בלתי אפשרי ללא סיוע כלשהו. כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות, גוגל משתמשת בגורמי דירוג שקשורים למספר גורמים, ביניהם URL, תוכן, קישורים נכנסים, מטא-נתונים, כוונת מילות מפתח, זמן טעינת הדף וגורמים רבים אחרים. האלגוריתם הוא השיטה בה גוגל משתמשת כדי למצוא, לדרג ולהחזיר את תוצאות שאילתת החיפוש שלך.

גוגל מפרסמת הנחיות למנהלי אתרים שיעזרו לך להבין מה הם רוצים ולא רוצים שתעשה כדי לעזור לגוגל למצוא, לדרג ולהוסיף לאינדקס את התוכן שלך. יש הנחיות כלליות ו הנחיות איכות, שהאחרונות משמשות את דירוגי האיכות של גוגל בכדי לשמור על דואר זבל באינטרנט ולדרג את איכות ה- SERP, על ידי מתן משוב לגוגל כדי לראות אם האלגוריתם מבצע את עבודתו ומציג את התוצאות הטובות ביותר לחיפוש.

הראשון הוא יותר כמו סקירה כללית של שיטות עבודה מומלצות וכולל עצות בנושאים כמו אבטחת האתר שלך באמצעות HTTPS, הסמכת קישורים יוצאים לגוגל, הימנעות מתוכן כפול ותאימות דפדפן. הם מכילים גם מדריך למתחילים SEO.

זה הנחיות האיכות של גוגל המכילות את המידע השימושי ביותר בכל הנוגע להבנת הגבול בין כובע לבן לבין כובע שחור SEO, מכיוון שאלה מדברים הרבה על פרקטיקה לא טובה. חלק מהטכניקות האסורות שרשימות גוגל בהנחיות אלה מסבירות את עצמן ורוב האחרים יצאו משימוש במשך שנים רבות, מכיוון שהן פשוט לא מספקות שום תועלת. הם:

מה זה SEO של כובע לבן?

במילים פשוטות, SEO עם כובע לבן מתייחס לכל פרקטיקה שמשפרת את ביצועי החיפוש ב- SERP תוך שמירה על המדיניות של מנוע החיפוש, שהיא, במקרה של גוגל, הנחיות מנהלי האתרים שלה. גוגל מעדכנת כל העת את האלגוריתם שלה בדרכים מתוחכמות לעיתים (ולעתים לא כל כך עדינות) המשפיעות על האופן שבו אתרים מתוגמלים או נענשים על SEO שלהם ותוכן חדש. המשמעות היא שאתר לא יכול לנוח על זרי הדפנה ועליו להמשיך לבצע את השינויים הדרושים כדי לעמוד בקצב גוגל.

חלק מהטכניקות הנוכחיות של הכובע הלבן כוללות, אך אינן מוגבלות, את הדברים הבאים:

תוכן איכותי

התוכן באתר האינטרנט שלך הוא אחד מגורמי הדירוג המשמעותיים ביותר במנועי החיפוש. זה צריך להיות באורך מתאים, רלוונטי, מקור טוב וטרי. התוכן שלך צריך להיות סמכותי ומעניין מספיק בכדי למשוך קישורים מאחרים.

אף שהאלגוריתם של גוגל אינו יכול לקרוא ולהבין תוכן באותה צורה בה אנושי יכול (ה- AI הוא טוב אך הוא לא נמצא כמעט כל כך טוב), הוא התפתח מאוד לאורך שנים והוא טוב מאוד בקבלת תוכן באיכות ירודה. זה עשוי להיות שימוש מגושם בשפה ובמבנה המשפטים, שימוש יתר במילות מפתח, דקדוק לקוי וסימנים מובהקים לתוכן סובב (עוד על כך בהמשך).

התמקד במובייל תחילה

מאז 2016 יותר אנשים צפו בדפי אינטרנט ממכשירים ניידים מאשר במחשבים שולחניים. בשל כך אימצה גוגל מערכת אינדקס ראשונה לנייד. המשמעות היא שה- SEO שלך צריך לנקוט בגישה ראשונה לנייד. אם התוכן שלך אינו נגיש בקלות במכשירים ניידים, או שהתמונות אינן נטענות כהלכה, אתה תיפול מהר מאוד דרך ה- SERP.

כוונת משתמש

'כוונת משתמש' היא המטרה שמישהו חושב כאשר הם מקלידים משהו בגוגל. לדוגמה, כוונתם עשויה למצוא מידע, לבצע רכישה או למצוא אתר או משאב ספציפיים. על ידי התאמת התוכן שלך על פי עקרונות כוונת המשתמש , תגרום לו להיות מוערך יותר על ידי הקוראים שלך, מה שיעזור להגביר את הדירוג שלך.

כוונת המשתמש הייתה תמיד הלב של פרקטיקות קידום אתרים טובות שכן עיקרון היסוד של גוגל היה תמיד לשרת את המשתמשים עם תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר על סמך שאילתתם. ככל שהאלגוריתם של גוגל משתפר בעיבוד הניואנסים הכרוכים בכך, החשיבות בהבנת כוונת המשתמש ולשם מה בעצם דפי האינטרנט שלך הופכת להיות יותר אינטגרלית בקידום אתרים מצליח. קידום מדריך קידום אתרים לוקאלי בגוגל לעסק שלי

נתונים מובנים וסכמה

נתונים מובנים, המכונים בדרך כלל גם סימון סימונים, הם סוג של קוד שמשפר את האופן בו מנועי החיפוש קוראים ומייצגים את הדפים שלך ב- SERP. משתמשים בנתונים מובנים ליצירת 'Rich Snippets', שהם תוצאות חיפוש רגילות של Google עם נתונים נוספים המוצגים. מרבית תוצאות החיפוש של גוגל מציגות את אותן שלוש פיסות נתונים: תג כותרת, מטא תיאור וכתובת אתר. Rich Snippets מוסיפים משהו נוסף, למשל ביקורות, מתכונים או אירועים.

דוגמא לקטע רגילה:

image

Rich Snippet למשל

קידום אתרים כובע לבן -
דוגמא לסכמת FAQ

הן תוצאותRich Snippet יותר המושך את עין מאשר תוצאות נורמלי והם יכולים לשפר הלחיצה למעבר האורגנית שלך שיעור (CTR) בשיעור שלעד30%.

בניית קישורים עם כובע לבן

קישורים הם גורם דירוג חשוב עבור הדפים שלך. עם זאת, איכות הקישורים שלך חשובה בהרבה מכמות הקישורים שלך. שלושת הגורמים העיקריים הקובעים את איכות הקישורים שלך הם סמכות דף הקישור, סמכות האתר המקשר וכמה רלוונטי התוכן המקושר. אם גוגל מזהה שהקישורים שלך לא הושגו באופן אורגני, אתה יכול לקבל עונש והמקום שלך בדירוג ייפול.

בניית קישורים היא המזבח עליו כל כך הרבה אסטרטגיות קידום אתרים נכשלות או מצליחות. זהו גם אחד האזורים השנויים במחלוקת והמטושטשים ביותר של קידום אתרים, וזאת מכיוון שבניגוד לכל כך הרבה מהשיטות האחרות המופיעות כאן, כל כך קל להחליק להרגלים רעים. כתבנו מדריך לביצוע בניית קישורים מבלי להישרף, אך די לומר כי הדגש צריך להיות על איכות ורלוונטיות על פני כמות ועל מדרגיות. קישורים הם חשובים ובסופו של דבר רוב ה- SEO דורש לצאת לחפש אותם, אך מומלץ לטעות בצד הזהירות בכל הנוגע לבנייתם.

מה זה Black Hat SEO?

טכניקות קידום אתרים של כובע שחור מנוגדות להנחיות של גוגל. אנשים משתמשים בטכניקות אלה על מנת לתמרן אותן בכדי לספק תוצאות מהירות ולהשיג דירוגים גבוהים יותר, אך זה עסק מסוכן.

גוגל מצפה מבעלי אתרים לעמוד בכללים שלהם כשמנסים לשפר את SEO. למי שעובר על הכללים, ניתן להחיל עונשים אלגוריתמיים או ידניים ואתר האינטרנט שלך ייפול מה- SERP או גרוע מכך יוסר מהאינדקס. דוגמאות של אתרים כובע שחור כוללות:

מילות מפתח

לקידום מילות מפתח מתייחס למנהג של שימוש לא טבעי במילות מפתח מספר פעמים בתוכן שלך על מנת ליצור דירוגים ולא רק להשתמש בו באופן טבעי כפי שמכתיב השפה. גוגל טובה מאוד בהבחנת שפה לא סדירה ושימוש יתר במילות מפתח ותקנוס על האתר שלך בהתאם.

תוכן משוכפל

גוגל אוהבת תוכן חדש ורענן. אם הוא ימצא תוכן כפול, מאתר משלך או מאתר אחר, הוא יוסר מאינדקס. תוכן משוכפל מתייחס לגושי טקסט משמעותיים בתוך תחום אחד או על פני כמה התואמים במדויק או דומים מאוד. זה עשוי להיות תמים לחלוטין, למשל אם באתר שלך יש גרסאות מדפי דפים בלבד של דפי אינטרנט, ויש כאלה צעדים שתוכל לנקוט כדי לטפל בבעיות תוכן כפולות.

עם זאת, אם אתה מקיים אתר אחר או פשוט משתמש באותן פיסות טקסט בכל עמוד באתר שלך, ייתכן שתקבל עונש מגוגל.

דפי סף – doorway page

דפי סף (Doorway Pages) (הידועים גם בשם gateway, bridge או jump pages  ) מותאמות למילות מפתח ממוקדות ונועדו לדירוג גבוה עבור שאילתות מסוימות, אך יש להן מעט מאוד תוכן שמיש או רלוונטי עבור הקורא. אלה דפים המיועדים למנועי חיפוש ומשמשים רק כעמוד ביניים או כגשר להנעת המשתמש לדף השימושי.

דוגמה נפוצה לדף בפתח היא סדרת דפים שנועדה לדרג שירות מסוים בעיר מסוימת. התוכן בעמודים אלה עשוי להיות דומה מאוד אך ממוקד לעיר ההיא. עמודים אלה מקשרים כולם לאותו עמוד יחיד באתר, המכיל מידע על השירות עצמו.

בניית קישורים באיכות ירודה

רכישת טונות של קישורים באתרי צד ג 'היא נוהג שהיה נפוץ לפני כעשור לערך, אך זו טקטיקה שתשאיר אתכם במהירות להיענש בימינו. קישורים אלו מגיעים בדרך כלל מרשתות בלוגים פרטיים באיכות ירודה עם טונות של תוכן שאינו קשור לחלוטין לשלך, כמו גם תכנים עם קישורים רעילים לאתרי הימורים וכדומה. הגבול בין בניית קישורי כובעים לבנים באיכות טובה לבניית קישורי כובע שחור יתקל מטושטש תלוי עם מי אתה מדבר, אך כל קידום אתרים ששווה את המלח שלהם יודע לעשות זאת בקנה מידה גדול אך ללא פגיעה באיכות.

דואר זבל

תגובות לבלוגים הוספת הערות בדפי הבלוג הכוללת קישור לאתר שלך היא דרך קלה ליצור קישורים נכנסים בחינם. עם זאת, כעת גוגל מתעלמת מקישורים כאלה, כך שחבל על הזמן. אל תטרח וכל חברת קידום אתרים שתכלול את זה בשירות שלהם, הייתי ממליצה על היגוי.

תוכן עם ספינר

ספינר טקסט הוא תוכן הנוהג להשתמש בתוכנה כדי לשכתב מאמר במידה מספקת עד כדי כך שגוגל חושבת שזה תוכן חדש. התוכנה מחליפה מילים וביטויים במילים נרדפות או משנה את מבנה המשפט, אך בסופו של דבר זה עדיין אותו תוכן. כנראה שאין מקור גדול יותר של סלידה מקצועית ממנהל התוכן שלנו, ג'ו קוקס, מאשר הרעיון של סיבוב תוכן. לא זו בלבד שהטכנולוגיה אינה מסוגלת לייצר מאמרים קריאים, היא מנוגדת לכל עיקרון שאנו מאמינים בו ב- GPR בכל הנוגע לייצור תוכן איכותי הפונה הן לקוראים והן למנועי החיפוש.style="display:none;">

יותר מכך, זה לא עובד וסביר מאוד להניח שתקנסו.

רשתות בלוגים

פרטיים רשת בלוגים פרטית (PBN) היא רשת אתרים המשמשים לבניית קישורים לאתר בודד במטרה לתפעל את דירוג מנועי החיפוש. בעלי PBN בדרך כלל קונים תחומים בעלי סמכות גבוהה שפג תוקפם וממירים אתרים אלה לבלוגים במטרה הספציפית להשתמש בהם להעברת קישורים נכנסים לאתרים שהם מעוניינים לדרג. הסמכות של התחומים שפג תוקפם נותנת דחיפה מיידית לניקוד מכיוון שנראה שהקישורים איכותיים.

ישנו ויכוח רב סביב השימוש ב- PBN ב- SEO. מבחינה טכנית זהו אזור אפור, למרות שהוא נחשב למנהג של כובעים שחורים על ידי גוגל וזה בגלל שכל מי שיש לו יותר משני בלוגים וקישורים לאתר שלהם עליהם ניתן לומר שהוא ממנף PBNs. באופן כללי זה בסדר אבל הקושי נכנס כשזה נעשה בקנה מידה גדול. אתה יכול לקרוא הערכה כנה מאוד של האתגרים, ההתחייבות הכספית והתגמולים של הפעלת PBN מאמר זה מאת ידידנו דרק איוואסיוק מ"גאות חיפוש "בארה"ב.

הקו המטושטש: מהו SEO של כובע אפור?

מה הם White Hat ו Black Hat SEO זה לא הכל 🤔

👈אני רוצה לסכם את המדריך הזה עם כמה מילים בנושא SEO כובע אפור. במובנים רבים לא ניתן להגדיר כובע אפור באותו אופן כמו כובע לבן וכובע שחור, מכיוון שהוא מייצג את הקו המטושטש ביניהם וכך מטבעו הוא משוער ומוגדר רע. במקרים רבים, טכניקות כמו בניית קישורים יכולות לחדור גם כובע שחור וגם כובע לבן, תלוי איך אתה עושה את זה (לבקש מבלוגרים מכובדים קישורים לתוכן רלוונטי = טוב; לקנות קישורים בהמוניהם מ- PBNs באיכות ירודה = רע.

להישאר עם הדוגמה של בניית קישורים, בעיני גוגל, כל הקישורים צריכים להיות מושכרים ולעולם לא 'בנויים'. זה בסדר אם יש לך הרבה כסף, הכרת מותג מבוססת (ואת המדיה החברתית הענקית הנלווית הבאה) ואתה מסוגל ליצור גדול- זמן תוכן ייחודי שמטבע הדברים ימשוך קישורים אלה.

עם זאת, עבור 99% האחרים מהעסקים שם בחוץ, השקעה של אלפי או אפילו עשרות אלפים על פיסת תוכן אחת, ללא הרשת הקיימת לקידום זה פשוט אינה אפשרות אמנם יש חשיבות להשקעה בתוכן באיכות גבוהה, אך רוב העסקים צריכים לצאת ולבקש קישורים מאתרים אחרים על מנת לקבל לתוכן זה את ההכרה הדרושה לו.

מסקנה

למרות שיש עדיין טכניקת קידום אתרים של כובע שחור. שם בחוץ שעשויים לזכות בכמה זכיות מהירות, הסיכון הנלווה לעולם אינו שווה את ההשקעה. במיוחד זה המקרה כאשר בוחנים את העובדה שהאלגוריתם של גוגל מתעדכן כל הזמן וטקטיקת כובע שחור שלא זוהה כיום עלולה להפוך לעונש אלגוריתמי מחר.

על ידי התמקדות ב- SEO של כובע לבן התוצאות עשויות להיות איטיות יותר, אך הן יהיו יציבות וקיימות, וישפיעו לאורך זמן על הנראות שלך בדירוג. כמובן שיש כמה אלמנטים בלתי נמנעים מכל אסטרטגיית SEO, כמו בניית קישורים, שיש בהם כדי לטשטש את הקווים בין כובע שחור לכובע לבן, תלוי איך אתה עושה את זה. זו הסיבה שתמיד משתלם לעבוד עם סוכנות SEO מנוסה, כדי למקסם את ההחזר על ההשקעה שלך תוך שמירה על הצד הנכון של גוגל בכל עת.

כי בסופו של יום, קידום אתרים לעולם אינו שחור-לבן.

מה הם White Hat ו Black Hat SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *