קידום לוקאלי

בין שלל הפרמטרים בהם משתמשים גוגל ושאר מנועי החיפוש על מנת להציג לגולשים את
תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר בשבילם, ניתן למצוא את פרמטר המיקום. יש לציין
שקידום לוקאלי מקומי יכול להתבצע הן בקידום ממומן וגם בקידום אורגני במגוון דרכים.


מהו קידום לוקאלי/מקומי?


בעוד שישנם עסקים רבים בארץ שפונים לקהל בינלאומי או אף לכלל מדינת ישראל
המספקים שירותים שאינם קשורים במיקום פיזי, מרבית העסקים עדיין מספקים את
שירותיהם בסניפים פיזיים הממוקמים בערים שונות. גם רשתות אשר ממוקמות במספר
אזורים ברחבי הארץ ירצו לקדם את עצמן מקומי לכל סניף. בעבר הקידום המקומי היה בא
לידי ביטוי בישראל רק כאשר המשתמשים היו מחפשים במנועי החיפוש ביטויים בתוספת
שלם של אזור וערים כמו "שיפוצניק בחיפה" וכדומה. היום גוגל שדרגה את המערכת שדרוג
הנקרא "יונה" ועכשיו גוגל עושה שימוש גם בנתונים המתקבלים מהמכשירים בהם עושים
הגולשים שימוש כמו ה-GPS במכשירים הסלולריים וכתוב ה- IP במחשבים השולחנים על
מנת לגלות את מיקומיהם. בנוסף, גוגל עוקבת אחר החיפושים אותם המשתמשים מבצעים
במחשב שלהם כך שאם אתה מחפש הרבה נותני שירות שונים באזורים מסוימים כך גוגל
תסיק ששם אתה גר.


אז גוגל אוספת ומנתחת נתונים על מיקום הגולשים על מנת להתאים להם את התוצאות
הרלוונטיות ביותר אך כיצד ניתן לקדם את העסק בצורה לוקאלית? וכיצד ניתן לדאוג שגוגל
תדע את מיקומו הפיזי של העסק שלנו?


כיצד מבצעים קידום לוקאלי


ראשית, על מנת שגוגל תדע בוודאות היכן ממוקם העסק שלנו יש צורך להירשם לגוגל
עסקים בציון כתובת בית העסק שלנו. לאחר שנעשה זאת, גוגל תשלח לנו גלויה המיוחדת
לנו ובה יהיה קוד. את הקוד נסרוק וככה גוגל תוודא שאכן העסק שלנו יושב בכתובת
שסיפקנו ותקטלג את האתר שלנו במקום הנכון במנוע החיפוש שלה.


בנוסף, מומלץ לאנדקס את האתר שלנו ביחד עם כתובת האתר באינדקסים הנחשבים
לאיכותיים בעיני גוגל. ניתן למצוא אינדקסים המאפשרים זאת בחינם וגם כאלו בתשלום.
אספנו עבורכם רשימה של 1500 אינדקסים כאלו.


בנוסף, מומלץ להכניס את שם העיר שבה נמצא העסק שלנו במקומות רבים באתר על מנת
שבסריקות של גוגל היא תקלוט את הנתונים הללו. דבר נוסף שיש לעשות מבחינת הפצת
הכתובת הינה הכנסת סכמה של עסק מקומי בקוד האתר שלנו.


דרך נוספת לבצע קידום לוקאלי הינה באמצעות בחירת כתובת הדומיין של האתר. מבדיקות
שנעשו על עשרות אלפי אתרים, אתרים שהחילו את שם העיר או האזור שלהם בשם הדומיין
של האתר שלהם היו מקודמים מקומית בצורה טובה יותר.
כמו כן כתיבת תוכן לאתרים המדבר על אירועים מקומיים ומכיל את שם העיר, ערים קרובות
ושם האזור של העסק יכול לתרום רבות לקידום המקומי וזאת תוך כדי התפרסות על פני
מגוון רחב של ביטויי חיפוש. בנוסף, בניית קישורים שנחשבת לאחת השיטות המומלצות
לקידום אורגני ניתן לעשות בעזרת התארחות במקומונים מקומיים.
יתרונות הקידום הלוקאלי
מכיוון שבעת שעסקים גדולים וארציים בעלי אתר ראשי אחד מתמקדים בקידום האתר,
אתרים קטנים יותר מקבלים יתרון יחסי על פניהם בקידום הלוקאלי כך שבמידה ויש לכם
חנות המתחרה בסניף של רשת גדולה ברחוב ליד, על ידי ביצוע קידום לוקאלי בצורה

מקצועית ייתכן ותוכלו לעקוף אותם בתוצאות המקומיות שחשובות לא פחות. כמו כן במידה
והאתר שלכם מכיל ביטויי חיפוש בתוספת שם העיר או האזור שלכם, סיכויי האתר שלכם
להופיע בראש תוצאות החיפוש גדלים גם כן בעת שהנכם מכילים את כל מילות הביטוי
המחופש.