מדריך גוגל לעסקים קטנים (Google Small Business)

מדריך גוגל לעסקים קטנים (Google Small Business)

למד כיצד חבילת הכלים השימושית הזו יכולה לעזור לחברה שלך.

  • גוגל עוזרת לעסקים קטנים בדרכים רבות: הפרופיל העסקי של Google בונה את המודעות ללקוחות, בעוד ש-Google Ads מייצרת תעבורת אינטרנט והפניות ישירות.
  • גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי שמציג דוחות תנועה לאתר, כך שתוכל ליצור תוכן נוסף שהמבקרים אוהבים ולתקן בעיות שאינן פועלות.
  • Google Workspace היא חבילה של תוכנות וכלי פרודוקטיביות מבוססי אינטרנט שבהם תוכל להשתמש לשיתוף פעולה.
  • מאמר זה מיועד לבעלי עסקים קטנים שרוצים למנף את הכלים החינמיים של גוגל לשיווק ופרודוקטיביות.
     

Google עוזרת לך למצוא כמעט כל מה שאתה יכול להזדקק לו. רעב? מצא את המסעדה הקרובה ביותר אליך. במצב רוח לעשות קניות? עיין במכירות האחרונות. תוהה למה הבוס שלך התכוון בדיוק בראשי התיבות שבה היא השתמשה? חפש משמעויות אפשריות.

לא משנה מה אתה מחפש, ענקית האינטרנט הזו נותנת לך את הגב – אפילו בעולם העסקים. אם יש לך עסק קטן, אתה יכול להשתמש בגוגל כדי למשוך לקוחות ולהקדים את המתחרים.

מלוחות שנה ודוא"ל ועד לפרופילים ומפות עסקים, Google עוזרת לך לנהל את העסק שלך ביעילות וליצור נוכחות מקוונת.של גוגל Get Your Business Online (GYBO) הוא אתר הגג שמסביר כיצד להשתמש בחבילת הכלים שלו כדי לבסס ולהגביר את הנוכחות המקוונת שלך.

גוגל שיתפה פעולה עם אלפי ערים וארגונים מקומיים כדי לעזור לעסקים לבנות את אתרי האינטרנט שלהם, להתעדכן בתוצאות החיפוש של Google ולהיראות על ידי לקוחות. המשאבים כוללים אתרים מותאמים אישית בחינם, מדריך שלב אחר שלב לשימוש בפרופיל העסקי של Google, כלי אבחון למדידת ביצועי האתר שלך, תוכניות הדרכה וסדנאות עסקיות.

הנה כיצד הפתרונות הללו יעזרו לעסק שלך וכיצד להתחיל. 

פרופיל העסק של גוגל

אם אתה בעל עסק קטן, החשיפה הראשונה של לקוח פוטנציאלי לחברה שלך היא כנראה דרך חיפוש בגוגל. פרופיל העסק של Google, שנקרא בעבר 'Google לעסק שלי', נותן להם משהו למצוא.

מהו פרופיל העסק של Google?

פרופיל העסק של גוגל מבסס אותך כעסק מבחינת גוגל, ומאפשר לך להופיע בתוצאות החיפוש והמפות כאשר מישהו מחפש את סוג העסק שלך בקרבתו. זה גם מאפשר ללקוחות להשאיר ביקורות בגוגל על ​​העסק שלך, מה שעושה דרך ארוכה בבניית האמינות של החברה שלך ויצירת לידים. 

"[זה] הוא נקודת התחלה מצוינת לעסק קטן, מכיוון שהוא פשוט להקמה וגם בחינם", אמר ריאן סקולון, יועץ PPC. "זה מאפשר לך להראות בתוצאות המקומיות/מפות בדף תוצאות החיפוש של גוגל כאשר אנשים מחפשים שירות או עסק מקומי. זה גם מאפשר לך להציג שעות פתיחה של העסק, פרטי יצירת קשר ואפילו הנחיות למקום העבודה שלך אם אנשים יצטרכו לבקר אותך."

הערת העורך: מחפש את שירות השיווק המקוון המתאים לעסק שלך? מלא את השאלון שלהלן כדי ששותפי הספק שלנו יפנו אליך לגבי הצרכים שלך.

יתרונות הפרופיל העסקי של גוגל

בעבר, פרופיל עסק של גוגל נתן לעסק יתרון תחרותי. היום, אין לך אחד כזה נותן לך חיסרון בולט, ואתה מאבד את ההזדמנות לספר ללקוחות פוטנציאליים על מה אתה עושה, איפה אתה, מתי אתה פתוח, איך אחרים מרגישים כלפיך וכל דבר אחר שאתה רוצה לספר להם. כדי לנצל את השירות הזה, תצטרך ליצור או לתבוע את הפרופיל העסקי שלך ב-Google.

עם פרופיל עסקי של Google, תוכל לבנות קהל עוקבים ולהשאיר לקוחות חוזרים עם עדכוני חדשות, הודעות על אירועים ומבצעים והנחות מיוחדות. הפרופיל העסקי שלך ב-Google מאפשר לך לשמור על אנשי קשר מעודכנים על ידי שיתוף עדכוני סטטוס, תמונות, סרטונים וקישורים. הפרופיל שלך גם מאפשר לך להציג ולהשיב למשוב של לקוחות ולענות על שאלותיהם. 

כאשר נגיף הקורונה פגע, גוגל הרחיבה את קטע הפרופיל העסקי כך שחברות יוכלו לפרסם כל שינוי הקשור למגפה – כמו שעות פעילות שונות ושינויים בשירות כמו איסוף משולש או אוכל לקחת רק למסעדות – מה שהיה דרך שימושית לעסקים קטנים לתקשר עם לקוחות.

לידיעתך: אתה יכול להשתמש בפרופיל העסק שלך כדי לפרסם מבצעים ואירועים מיוחדים בחינם.

מפות גוגל וחיפוש

רישום עסקי בגוגל יאפשר לאחרים למצוא את החברה שלך במפות גוגל ולדרג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. זה מקל על הלקוחות למצוא הנחיות, שעות ופרטי התקשרות עבור העסק שלך – בין אם הם מחפשים במחשבים או במכשירים הניידים שלהם. 

פוסטים בגוגל

כעת תוכל לשתף תוכן ישירות בגוגל על ​​ידי ביצוע השלבים הבאים:

  1. חפש את שם החברה שלך בגוגל.
  2. כאשר אתה רואה את הלוגו שלך ליד "העסק שלך ב-Google", לחץ על "הוסף עדכון".
  3. הקלד את העדכון שלך והוסף תמונה ו/או כפתור.

לכל מי שמחפש אותך או את העסק שלך תהיה גישה לפוסטים, שבהם תוכל לשתף תמונות, סרטונים וקובצי GIF והודעות על אירועים. ההגדרה מהירה ופשוטה. [התחל: למידע נוסף על פרופיל העסק של Google.]

Google Local (מובטחת גוגל)

Google Local – הנקראת גם Google Guaranteed – היא פרסום מקומי שמופיע כאשר אנשים באזור שלך מחפשים את השירותים שאתה מציע. שלא כמו ב-Google Ads, אתה משלם ל-Google Local רק כאשר לקוח מתקשר או שולח הודעה לעסק שלך ישירות דרך המודעה, כך שזה נהדר ליצירת לידים.

עסקים בשירותי בית יכולים לקבל תג Google Guaranteed על ידי שליחת ניירת. התג מראה ללקוחות ש-Google אימתה את העסק שלך ותומכת בשירותים שלך. אנשי מקצוע כגון עורכי דין ויועצים יכולים לקבל תג Google Screened, המראה ש-Google אימתה את הרקע שלהם ומבטיחה את המומחיות שלהם.

כדי להתחיל שירות זה, אמור לגוגל כמה לידים תרצה לקבל בשבוע והגדר את תקציב המודעה שלך. המודעות הפשוטות הללו כוללות את שם החברה, מספר הכוכבים הממוצע שיש לה מסקירות של גוגל ועוד כמה מילים. גוגל תציג את המודעה שלך בהתאם לתקציב בראש תוצאות החיפוש, יחד עם שתיים או שלוש חברות מתחרות.

לקוחות יכולים להגיע אליך על ידי בחירת המודעה ושליחת הודעה ישירה, או על ידי התקשרות אליך. כאשר העסק שלך מקבל שיחות טלפון אלו דרך מודעות Google, חשוב שיהיה אדם חי שיענה לטלפון ולא תא קולי. אם אדם לא עונה לשיחות, Google תפחית את מספר הפעמים שהמודעה שלך תופיע. הרבה ביקורות טובות בגוגל עוזרות גם לחשיפת המודעות שלך. Google Local הוא מקור ההובלה העיקרי עבור עסקים קטנים רבים.

Google Ads

צריך להגיע אפילו ליותר לקוחות? אם אתה מציע שירות ייחודי באמת וברצונך לפרסם על סמך מילות מפתח, או אם אתה יכול למכור ללקוחות בארץ ובעולם בנוסף למקומיים, Google Ads היא הדרך ללכת. עסקים קטנים עשויים לנצל את טווח ההגעה של ענקית החיפוש עם Google Ads, פלטפורמת פרסום קלה לשימוש במחיר לקליק (CPC).

מודל העלות לקליק אומר שאתה משלם רק כאשר אנשים לוחצים על המודעות שלך. אתה יכול להגדיר את התקציב היומי שלך עבור כל מסע פרסום ולהתאים תקציבים אלה לפי הצורך. לדוגמה, אם יש לך תקציב יומי של 10 שקלים, תהיה לך עלות מקסימלית לקליק של 50 אגורות וכ-20 קליקים ליום. 

האם ידעת? Google Ads שולחת לך תעבורת אינטרנט, לא לידים ישירים. לפני השימוש במוצר זה, ודא שהאתר או דף הנחיתה שלך מושכים וידידותיים לנייד, אחרת לא תקבל את התוצאות הרצויות.

באמצעות Google Ads, החברה שלך יכולה ליצור פרסומות המופיעות בתוצאות החיפוש הרלוונטיות של Google – כולל במכשירים ניידים – ואתרים קשורים. לדוגמה, אם יש לך חנות גלידה בלוס אנג'לס, המודעה שלך תופיע כאשר מישהו מחפש חנות גלידה באזור ובתוצאות של "גלידה", "קינוח" או מילות מפתח אחרות שתציין.

אתה יכול לשנות את המודעות שלך בכל עת ולהשיק אותן באופן מקומי, ארצי ואפילו גלובלי. Google Ads מציעה כלי דיווח וניתוח חזקים, כך שתוכל לעקוב אחר ביצועי המודעות כדי להבטיח שהקמפיינים שלך עומדים ביעדי הפרסום שלך.

לפי רן אברהם מנכ"ל SEORUN, עם זאת, יש לגשת ל-Google Ads בזהירות.

"הבעיה כאן היא שאם זה לא מוגדר או מתוחזק נכון, זה יכול מהר מאוד לשרוף את הכסף שלך", אמר. "זה יכול לאפשר לעסקים קטנים להתחיל לעבוד די מהר מבלי לחכות לשיווק אחר שיתחיל, אבל הקפד להקדיש זמן רב למחקר או לשכור איש מקצוע."

טיפ: הגדל את תקציב השיווק שלך עבור Google Ads על ידי שימוש במילות מפתח עם זנב ארוך, שהן ספציפיות ופחות תחרותיות – ולכן זולות יותר.

Google Analytics

Google Analytics הוא כלי רב עוצמה וחינמי המאפשר לך למדוד תנועה ולעקוב אחר התנהגות מבקרים כדי לקבוע מה – ומה לא – עוזר לאתר שלך לעמוד ביעדים שלו. הוא מציג מדדים שונים של מבקרים, כגון מעורבות קהל, תעבורת ניידים ומדיה חברתית ושיעורי יציאה מדף הכניסה (הקצב שבו מבקרים נשארים באתר שלך או עוברים בין דפים). הוא כולל גם מידע על תנועת הפניות (מאיפה התנועה שלך מגיעה) כדי לעזור לך לאמוד אם מסעות הפרסום השיווקיים שלך עובדים וכיצד הם יכולים להשתפר.

"גוגל מציעה אישורים בחינם לבעלי עסקים המעוניינים למנף את מכרה הזהב של הנתונים המגיעים מהשימוש בכלי זה",

לאחר שתלמדו כיצד להשתמש ב-Google Analytics, תוכלו לגלות את המיקומים הגיאוגרפיים של הלקוחות שלכם, אתרים אחרים שבהם הם ביקרו, באיזה סוג של מכשירים הם משתמשים, האם הם השלימו קריאה לפעולה באתר שלכם, ואילו דפים באתר הם הם נוטשים הכי הרבה, אמר גווארדיולה-וודס.

"הערך האמיתי בנתונים האלה הוא שהם מאפשרים לך למקד את הלקוח שלך באופן ספציפי יותר, לתקן אזורים באתר שלך שיש לבצע אופטימיזציה ולעקוב אחר אירועים מוצלחים", הוסיפה. [להתחיל: כיצד להשתמש ב-Google Analytics]

Google Workspace

אינך זקוק לפתרונות פרודוקטיביות יקרים כדי לתמוך בפעולות שלך. אלטרנטיבה משתלמת היא Google Workspace – לשעבר G Suite – המציעה חבילה יעילה של תוכניות משרדיות מבוססות אינטרנט, יחד עם אחסון בענן ושירות שיתוף פעולה. הוא מורכב מ-Gmail, יומן ו-Drive, הכולל את אפליקציות המשרד Docs, Sheets ו-Slides. פלטפורמות אלו מציעות גישה למחשב שולחני ולנייד, תמיכה במצב לא מקוון ואבטחה בגיבוי Google.

Google Workspace מתחיל ב-$6 למשתמש לחודש. התוכנית הבסיסית כוללת אחסון של 30GB לכל משתמש. התוכניות הגבוהות יותר, ב-$12 או 18$ לחודש, כוללות אחסון של 2TB ו-5TB בהתאמה. יש גם תוכנית ארגונית עם אחסון בלתי מוגבל. עבור תוכנית זו, עליך לפנות לצוות המכירות של Google לקבלת מידע ספציפי על תמחור.

Gmail

אם אתה אוהב את Gmail, תעריך ש-Google Workspace מאפשר לך לגשת לאימייל העסקי שלך בפלטפורמת Gmail, אך ללא סיומת @gmail.com. אתה יכול להשתמש בכתובת אימייל מותאמת אישית עם הדומיין של העסק שלך, כגון you@yourcompany.com. גרסה זו של Gmail מגיעה עם נפח אחסון של 30GB, תכונות החיפוש והאבטחה של Google ושילוב עם יומן Google.

יומן Google

כשמו כן הוא, יומן Google מאפשר לך לנהל את לוח הזמנים שלך ולארגן את האירועים שלך. התכונות כוללות תזכורות לפגישות ושיתוף יומן, כך שתוכל לראות מתי חברי הצוות עסוקים או פנויים. בנוסף, אתה יכול לצרף מסמכים לאירועים ולהטמיע יומני אירועים באתר החברה שלך, מה שמאפשר ללקוחות לקבוע פגישות באופן מיידי. [קשורים: 10 טיפים וטריקים עבור יומן Google]

Google Drive

פעולה בענן מאפשרת לך ולצוות שלך לאחסן, לשתף ולערוך קבצים בזמן אמת דרך האינטרנט. Drive כולל אפליקציות פרודוקטיביות מלאות – כגון Docs (מעבד התמלילים שלה), Sheets (עורך גיליונות אלקטרוניים) ו-Slides (תוכנת מצגות). לגישה תוך כדי תנועה, שירותים אלה זמינים כאפליקציות ניידות עצמאיות מחנות Google Play ומחנות האפליקציות של אפל. זה מספק כלי תקשורת לעובדים שעובדים ממקומות שונים.

5/5 - 3 דירוגים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *