צפיפות מילות מפתח – ודחיסת מילות מפתח ולמה זה רע?
מהי צפיפות מילות מפתח?
צפיפות מילות מפתח היא מושג חשוב באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). מונח זה מתייחס למספר הפעמים שמילת מפתח או ביטוי מופיעים בדף אינטרנט או במאמר ביחס למספר הכולל של מילים בעמוד או במאמר.
מושג זה משמש למדידת הרלוונטיות של דף אינטרנט או מאמר למילת מפתח או ביטוי מסוים ובנוסף גם כדי לקבוע את האפקטיביות של מאמצי הקידום האורגני של אתר אינטרנט.
דחיסת מילות מפתח היא פרקטיקה של הכללת מילות מפתח רבות מדי בדף אינטרנט או במאמר בניסיון לתמרן את דירוג מנוע החיפוש. זוהי צורה של ספאם שהיא התרגול של מניפולציה של דירוג מנועי החיפוש על ידי שימוש בטכניקות לא אתיות. דחיסות מילות מפתח נחשב לטכניקת קידום אתרים בכובע שחור ומנועי החיפוש זועמים מזעם.
מה אומרים מומחי SEO:
'צפיפות מילות המפתח חשובה רק במידה שהיא מעודדת כותבי תוכן להתמקד במילת המפתח שלהם, אבל אין להשתמש בה בכלל של הכול לאופטימיזציה של תוכן ומילות מפתח. המטרה שלך היא לייצר את התוכן הטוב ביותר שיתאים למה שהמשתמש מחפש. אסור להתפשר על חווית משתמש כדי להשתמש במילות מפתח מקסימליות'. – ג'סיקה פוסטר, אסטרטגיית תוכן SEO ב-Keys&Copy
מדוע דחיסת מילות מפתח זה ממש גרוע?
'צפיפות מילות המפתח חשובה רק במידה שהיא מעודדת כותבי תוכן להתמקד במילת המפתח שלהם, אבל אין להשתמש בה בכלל של הכול לאופטימיזציה של תוכן ומילות מפתח. המטרה שלך היא לייצר את התוכן הטוב ביותר שיתאים למה שהמשתמש מחפש. אסור להתפשר על חווית משתמש כדי להשתמש במילות מפתח מקסימליות'. – ג'סיקה פוסטר, אסטרטגיית תוכן SEO ב-Keys&Copy'כשזה מגיע לקידום אתרים, עדיף לכתוב את התוכן שלך תוך מחשבה על המשתמש. שאלו את עצמכם, איך אני יכול לספק את כוונתו של מישהו שמחפש את מילת המפתח או הביטוי הזה? לאחר שהדף נכנס לאינדקס, ראה כיצד הוא נוחת בדפי התוצאות של מנוע החיפוש. לאחר מכן, תוכל לבצע אופטימיזציה נוספת של המאמר עם כלים כמו קידום אתרים לגולשים כדי לדחוף אותו גבוה יותר בגוגל. אני ממליץ על מודל הפירמידה ההפוכה בעת כתיבת תוכן SEO”. – ג'ייסון הנסי, אסטרטג SEO ב-Hennessey Digital
טכניקת הקידום הזו גרוע מכמה סיבות.
ראשית, זה יכול להוביל לחוויית משתמש גרועה. כאשר דף אינטרנט או מאמר מלאים במילות מפתח, זה יכול להיות קשה לקריאה והבנה. זה יכול לגרום למבקרים לעזוב את הדף במהירות, מה שעלול להשפיע לרעה על דירוג האתר במנועי החיפוש.
שנית, היא עלולה להוביל לעונשים במנועי חיפוש. מנועי החיפוש מעדכנים כל הזמן את האלגוריתמים שלהם כדי לזהות ולהעניש אתרים המשתמשים בטכניקות SEO של כובע שחור. אם אתר אינטרנט נמצא כמי שמכיל מילות מפתח, הוא עלול להיענש והדירוג שלו עלול להיפגע.
לבסוף, ברוב המוחלט של המקרים דחיסת מילות מפתח תוביל לירידה בתנועה האורגנית לאתר.
כאשר אתר אינטרנט דוחס ומעמיס מילות מפתח רק "כדי להיות מקודם בהם" סביר להניח שהתוכן אינו רלוונטי למילות המפתח שבהן נעשה שימוש. זה יכול להוביל לירידה בתנועה האורגנית מכיוון שהמבקרים לא מוצאים את התוכן שהם מחפשים.
כיצד להימנע מדחיסת מילות מפתח
הדרך הטובה ביותר להימנע מדחיסת מילות מפתח היא להתמקד ביצירת תוכן איכותי. תוכן איכותי צריך להיות נחקר היטב, אינפורמטיבי ומרתק. זה צריך להיות רלוונטי גם למילות המפתח שבהן נעשה שימוש.
בעת יצירת תוכן, חשוב לזכור את צפיפות מילות המפתח. שאפו לצפיפות מילות מפתח של 1-2%. המשמעות היא שמילת המפתח או הביטוי צריכים להופיע 1-2 פעמים על כל 100 מילים בתוכן.
כמו כן, חשוב להשתמש במילות מפתח וביטויים קשורים. זה יעזור להבטיח שהתוכן רלוונטי למילות המפתח שבהן נעשה שימוש.
כתבו על מנת ליידע את הקהל שלכם
המטרה העיקרית שלכם בכתיבת תוכן לקידום אתרים צריכה להיות ליצור תוכן שהגולשים שלכם ירצו לקרוא. יתרה מכך, זה צריך להיות תוכן שמספק את כוונת החיפוש של המשתמש – בין אם זה תשובה לשאלה, מדריך אינפורמטיבי או סוג אחר של תוכן בעל ערך.
כתבו את התוכן שלכם כדי ליידע את קהל היעד שלכם על הנושא שבחרתם. השתמשו בדוגמאות, ענו על שאלות נפוצות, כלול ציטוטים של מומחים ועוד כדי לספק ערך לקוראים שלכם.
תוך כדי כך, באופן טבעי תיצרו תוכן המציע את ההקשר הסמנטי שגוגל צריך כדי להבין את המיקוד של העמוד או המאמר שלכם. לאחר מכן זה פשוט, התפקיד שלכם לעקוב אחר שיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים כדי להבטיח שהדף מהיר, נגיש וידידותי למשתמש.
מסקנות אחרונות בנושא צפיפות מילות מפתח
צפיפות מילות מפתח היא מושג חשוב בקידום אתרים. הוא משמש למדידת הרלוונטיות של דף אינטרנט או מאמר למילת מפתח או ביטוי מסוים. מילוי מילות מפתח הוא התרגול של הכללת מילות מפתח רבות מדי בדף אינטרנט או במאמר בניסיון לתמרן את דירוג מנוע החיפוש.
זוהי צורה של ספאם ונחשבת לטכניקת SEO של כובע שחור. מילוי מילות מפתח יכול להוביל לחוויית משתמש גרועה, עונשים במנועי חיפוש וירידה בתנועה האורגנית. הדרך הטובה ביותר להימנע מדחיסות של מילות מפתח היא להתמקד ביצירת תוכן איכותי ושמירה על צפיפות מילות המפתח.