מדריך מקיף ל SEO Siloing – מבנה סילו [Silo Seo]

היררכיות מבנה סילו באתר גיל-רותם

מחפש שיטה יעילה לשפר את דירוגי העמודי האתר שלך בגוגל, אז יש לך צורך במבנה אתר מושלם. דפים חזקים וקטגוריות אקראיות לא יעשו את העבודה. מבנה סילו כן. אז במקום זאת, יש לך צורך למיין את האתר שלך סביב נושאים רלוונטיים מבנה סילו.

לכן אנחנו מדברים על SEO Siloing.

מה זה בכלל?

SEO Siloing הוא אמצעי יעיל לבניית ארכיטקטורת אתר אשר משפרת את נגיעות המשתמש באתר, מעניקה לך תחושה של גאור בתחום שלך, ומשפרת את דירוגי האתר שלך.

במאמר הזה, אני אסביר מהו SEO Siloing, למה זה עובד, איך תתחיל את התהליך של הכנת הסילואים, ואת טכניקות היציבה הטובות ביותר.

המשיכו לקרוא או צפו בסרטוני ההדרכה המקצועיים ביותר בנושא.

מבנה סילו הדרכה מס#1 של רבקה גיל

יצירת ארכיטקטורת אתר ידידותית לקידום אתרים

מבנה סילו הדרכה #2 מאט דיגיטי

ממגורות SEO: כיצד לדרג עבור מילות מפתח נוספות מבלי לבנות קישורים [5 דרכים]

מהו SEO Siloing?

סילואים ב-SEO הם לא כמו סילואים בשיווק.

במקום זאת, זו דרך לבנות אתר אשר מציע קבוצות מבודדות של תוכן על נושא ספציפי:

![תרשים – מהו SEO Siloing](Image Source)

מבנה סילו
היררכיות מבנה סילו באתר גיל רותם

לכל סילו ב-SEO יש דף הבית מרכזי שמקשר לסדרה של פוסטים רלוונטיים, כאשר כל הפוסטים האלו מקושרים ביניהם. הנקודה הקריטית היא שאין שום קישורים בין הסילואים. כל סילו מועדף מהשני.

נניח שאני יוצר עבור האתר שלי. כבר כעת אתה יכול לראות את מבנה הסילואים שלי לנושא ה-SEO קידום אתרים.

seo silo structure
seo silo structure

![מבנה ה-SEO Silo של GPR](SEO Silo structure GPR)

כל המאמרים בבלוג שלי נמצאים תחת "בלוג", השירותים שמספקת הסוכנות לשיווק דיגיטלי שלי נמצאים תחת "שירותים", וכלי השיווק באינטרנט נמצאים תחת הכותרת "כלים".

אפשר לקחת את זה צעד אחד קדימה וליצור סילו לתוכן בבלוג שלי. לדוגמה, אפשר ליצור סילו לתוכן הקיים בבלוג שלי בנושא SEO, בנושא שיווק ברשתות החברתיות וסילו נוסף בנושא שיווק בתשלום. זה יכול להיות פשוט לי לסדר את התוכן שלי לתוך אלו המסלולים וליצור קישורים ביניהם בהתאם.

סילוים קשים ורכים

ניתן ליצור שני סוגים שונים של סילוים ב-SEO: סילוים קשים וסילוים רכים.

סילו קשה הוא בו נוצרים סילוים באמצעות מבנה ה-URL של האתר שלך. זהו אסטרטגיה נפוצה ב-SEO שמשמשת גם באתרי מכירות ובחנויות אינטרנטיות רבות.

אולי תרצו לקורא גם על:

טכניקות לבניית סילוים יעילים

1. שמור על נגיעות מינימליות

2. פנה למשתמש

3. הכנס סילוים לתפריטים ולתפריטי ניווט

4. התעקש על מבנה כתובות ה-URL

חסרונות אפשריים של SEO Siloing

אם תבודד תוכן בתוך מבני סילו בצורה כזו שתקשה למצוא אותם, תוכל לשלול את היתרונות של שימוש בסילויים ולהפוך את הדפים שלך לקשים יותר למציאתם. משתמשים יכולים לגשת לתוכן רק מתוך עמוד האב באותו סילו ומשם למטה מהדפים ברמה העליונה.

מבנה סילו לעומת אשכולות נושאים

אשכולות נושאים הם אלטרנטיבה לארכיטקטורת ממגורות תוכן (היררכיות סילו). הם קבוצה של תוכן קשור (בלוגים, דפי נחיתה וכו') שבמרכזם נושא משותף.

לכל אשכול יש עמוד עמוד בתור המרכז המרכזי שלו. קטעי תוכן אלו מספקים סקירה רחבה של הנושא ומקשרים לדפים הקשורים.

גם סילויים וגם אשכולות נושאים מפלח תוכן לפי קטגוריה. שניהם גם עוזרים לך לארגן את התוכן שלך כדי להפוך לאתר סמכותי בנושאים מסוימים. בגלל קווי הדמיון הללו, אנשים משתמשים לרוב בשני המונחים לסירוגין.

אבל יש הבדל אחד משמעותי: אתה יכול לקשר בין אשכולות נושאים.

כך משווים בין שתי השיטות:

ברגע שאתה מקשר מחוץ לארכיטקטורת הממגורות (מבני הסילויים, אתה שובר את כללי הסילו.

אשכולות נושאים הם דרך לשמור על מבנה ברור תוך קבלת כל היתרונות של קישורים פנימים.

סיכום

אנו רואים כי SEO Siloing הוא אמצעי עוצמתי לשפר את חוויית המשתמש, לשפר את נגיעות המשתמש, ולשפר את דירוגי האתר. בניית סילוים מתוך המבנה המאורגן והמבוסס על מילים מפתח רלוונטיות יכולה להקנות לך יתרונות רבים בתחום ה-SEO.

מה ההבדל בין מבנה סילו רך למבנה סילו קשה?

ההבדל הוא שמבנה סילו רך נוצר על ידי קישור בין דפים, בעוד שמבנה סילו קשה (הנקראות גם  physical silos) נבנות דרך מבנה האתר ומבנה הספריות שלך

תודה על הקריאה, והאם אתה משתמש בסילוים באתר שלך? שתף אותנו בתגובות!

5/5 - 7 דירוגים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *