מה זה קניבליזציה של מילות מפתח – מה זה בדיוק ואיך נמנעים מזה ב-5 דקות?

קניבליזציה של מילות מפתח היא סוגיית SEO נפוצה שיכולה להשפיע לרעה על דירוג האתר שלך במנועי החיפוש. זה מתרחש כאשר דפים מרובים באתר שלך מתחרים על אותה מילת מפתח או ביטוי. זה יכול להוביל לבלבול עבור מנועי החיפוש, מה שעלול לגרום לדירוג נמוך יותר ולפחות מבקרים לאתר שלך.

במאמר זה, נבין מהי בדיוק קניבליזציה של מילות מפתח, כיצד היא משפיעה על תהליך הקידום וכיצד להימנע ממנה.

מהי קניבליזציה של מילות מפתח?

קניבליזציה באנגלית (Keyword Cannibalization) של מילות מפתח מתרחשת כאשר דפים מרובים באתר שלך ממקדים לאותה מילת מפתח או ביטוי. זה יכול להוביל לבלבול עבור מנועי החיפוש, מה שעלול לגרום לדירוג נמוך יותר ולפחות מבקרים לאתר שלך.

לדוגמה, נניח שיש לך אתר אינטרנט על חתולים. יש לך שני דפים באתר שלך ששניהם ממקדים למילת המפתח 'מזון לחתולים'. זוהי דוגמה לקניבליזציה של מילות מפתח מכיוון ששני הדפים מתחרים על אותה מילת מפתח.

מתי תוכן משוכפל מהווה בעיה?

קניבליזציה של מילות מפתח

אם לאתר אינטרנט יש מספר דפי אינטרנט עם אותו תוכן, הדבר ייצור בעיה של קניבליזציה של מילות מפתח. גוגל או מנועי חיפוש אחרים רוצים לראות רק דף אחד עבור קבוצת שאילתות ספציפית כדי שיוכלו להציג את דף האינטרנט הייחודי לנושא זה באינדקס שלהם למחפש. אלא אם הם ינסו לבחור אחת מהן ככתובת URL קנונית בתהליך זה, מכסת הסריקה של האתר הספציפי תכלה.

כמו כן, גם אם יש תג קנוני באותם דפים מכיוון שהתג הקנוני הוא רק רמז ל-Googlebot, גוגל תנסה לבחור את הגרסה הקנונית בעצמה. תהליך זה יעלה עלות נוספת עבור מנועי החיפוש מכיוון שהם ינסו לחשב איזה עמוד רלוונטי יותר עבור קבוצת השאילתות הממוקדת הספציפית.

אם באתר יש יותר תוכן משוכפל מאשר תוכן ייחודי, אפשר לקרוא לזה בעיית תוכן כפול בקלות. כמו כן, עימוד שגוי, שימוש בתגיות קנוניות ותוכן מוגזם ב-boilerplate עלולים לגרום למצבים פנימיים של תוכן כפול.

מהו התוכן החוזר על עצמו? מה ההבדל בין תוכן חוזר לתוכן משוכפל?

ההבדל הגדול ביותר בין תוכן משוכפל לתוכן חוזר הוא שתוכן שחוזר על עצמו לא נוצר כדי ליצור מצב העתקה. בדרך כלל, הכותרת התחתונה יכולה להיקרא כתוכן שחוזר על עצמו בצורת האתר כולו בשדות כותרות.

ניתן למצוא את הלוגו והמוטו של חברה ביותר ממדיום אחד בו-זמנית. הציטוט ממקור אחד ניתן למצוא גם ביותר ממקור אחד. חזרות תוכן כאלה נקראות חזרתיות במקום כפולות. תוכן שחוזר על עצמו אינו יוצר בעיות תוכן כפול כל עוד הוא תמים.

איך להימנע מקניבלציה של מילות מפתח באתר 1

כיצד קניבליזציה של מילות מפתח משפיעה על דירוג האתר?

לקניבליזציה של מילות מפתח יכולה להיות השפעה שלילית על דירוג האתר שלך במנועי החיפוש. כאשר עמודים מרובים מתחרים על אותה מילת מפתח, מנועי החיפוש עלולים להתבלבל ואולי לא יודעים איזה עמוד לדרג גבוה יותר. זה יכול להוביל לדירוג נמוך יותר ולפחות מבקרים לאתר שלך.

בנוסף, קניבליזציה של מילות מפתח יכולה גם להוביל לירידה באיכות התוכן של האתר שלך. כאשר דפים מרובים מתחרים על אותה מילת מפתח, זה יכול להוביל לתוכן משוכפל, מה שעלול לפגוע בדירוג האתר שלך.

מהן דוגמאות טיפוסיות לתוכן משוכפל?

לתוכן כפול יש פנים רבות. כמה מהקלאסיקות הן אלה:

  1. אתרים שמשתמשים ב-https:// //example.com,https://example.com,https://www. example.com וhttps:// // www. ניתן להגיע ל-example.com (ולא להעביר)
  2. כתובות אתרים באותיות גדולות ואותיות קטנות כגון example.com/example ו-example.com/eXample
  3. כתובות URL משלו לגרסאות מודפסות
  4. קובצי PDF נוספים עם מידע על המוצר, כגון פרטים טכניים, צריכים להיות (גם) בדף הנחיתה של המוצר
  5. דפי פרטי מוצר רבים עבור גדלים, צבעים וצורות ספציפיים
  6. האם ישנם פרמטרים של שותפים של כתובת אתר כגון? Partnerid=2858
  7. כתובות אתרים של פרמטרים למיון והצגת סקירות כלליות של מוצרים
  8. /index.htm, / iw /, ודברים דומים שמערכות ניהול תוכן מייצרות
  9. דפי תגים שנוצרו באופן אוטומטי
  10. ובמובן מסוים גם דפי עימוד


הרשימה כנראה יכולה להימשך לנצח. ויש משהו כזה בכל תחום – מובטח.

כיצד להימנע מקניבליזציה של מילות מפתח

הדרך הטובה ביותר להימנע מקניבליזציה של מילות מפתח היא להבטיח שכל עמוד באתר שלך ממקד למילת מפתח או ביטוי ייחודיים. זה יעזור למנועי החיפוש להבין איזה עמוד לדרג גבוה יותר וגם יעזור להבטיח שתוכן האתר שלך איכותי.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להימנע מקניבליזציה של מילות מפתח:

צור אסטרטגיית תוכן עם שיוך מילות מפתח לכל עמוד:

לפני יצירת תוכן כלשהו, ​​צור אסטרטגיית תוכן המתארת ​​אילו מילות מפתח אתה רוצה למקד בכל עמוד.
אסטרטגית תוכן תעזור לך להבטיח שכל עמוד ממקד למילת מפתח או ביטוי ייחודיים.

השתמש בכלי מחקר מילות מפתח:

השתמש בכלי מחקר מילות מפתח כדי לעזור לך למצוא מילות מפתח וביטויים ייחודיים למיקוד בכל עמוד. זה יעזור לך להבטיח שכל עמוד ממקד למילת מפתח או ביטוי ייחודיים.

עקוב אחר דירוג האתר שלך:

עקוב אחר דירוג האתר שלך כדי להבטיח שכל עמוד ממקד למילת מפתח או ביטוי ייחודיים. אם אתה מבחין שמספר דפים מתחרים על אותה מילת מפתח, תוכל לנקוט בצעדים לתיקון הבעיה.

3 כלים שיעזרו לנטר קניבליזציה של מילות מפתח באתר

3 כלים שיעזרו לנטר קניבליזציה של מילות מפתח באתר

SEOBILITY

SEOBILITY

Seobility היא תוכנת SEO מקוונת לביצוע אופטימיזציה אתר. החוזקה העיקרית שלה היא הממשק הנקי שמבובס ON PAGE SEO. הכלי הזה יודע לנתח תוכן סמנטי, קישורים פנימיים באתר ועוזר מאוד בניתוח תוצאות של תוכן משוכפל, קניבליזציה של מילות מפתח ועמודים שמתחרים אחד בשני

NeuronWrite

NeuronWrite

NeuronWriter הוא עורך תוכן NLP שעוזר לכם ליצור תוכן בעל אופטימיזציה גבוהה ולדרג גבוה יותר ב-Google SERP. הוא הכי מתקדם ביותר שמבצע ניתוח מעמיק ומקיף

RANK MATH SEO

סרגל הצד של רנק מת'

לדעת רבים רנק מת' נחשב לתוסף ה SEO הטוב ביותר בשוק. הכלי העוצמתי הזה מגיע עם עוזר AI וסרגל צידי מובנה בעורך הטקסט של וורדפרס,

Estimated Cost: 150 ILS

Supply:

  • seo apps, seo plugins

Tools:

  • SEOBILITY, NeuronWrite, Rank Math

Materials: PC

מסקנות אחרונות בנושא קניבליזציה של מילות מפתח

כדי להימנע מקניבליזציה של מילות מפתח, חשוב לוודא שכל עמוד באתר שלך ממקד למילת מפתח או ביטוי ייחודיים. בנוסף, עליך להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח כדי לעזור לך למצוא מילות מפתח וביטויים ייחודיים למיקוד בכל עמוד. על ידי ביצוע הטיפים האלה, תוכל להבטיח שתוכן האתר שלך איכותי ושדירוג האתר שלך לא יושפע לרעה מקניבליזציה של מילות מפתח.

דרגו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *