on page seo

Seo on page
קידום אתרים מתחלק בגדול לשתי קטגוריות ראשיות המכילות תתי קטגוריות ונושאים רבים,
הקטגוריות הראשיות הינן seo off page ו- seo on page. Seo off page הינן כל הפעולות
שאינן מתבצעות באתר עצמו אלא ברחבי הרשת לצורך קידומו ו- seo on page הינן כל
הפעולות שמתבצעות ממש בתוך האתר המקודם. ב-seo on page יש פעולות רבות שצריך
לעשות ובמאמר זה אסביר על כמה מהמהותיות שבהן.
תוכן באתר
אחת הדרכים החזקות לקידום מאמרים הינה באמצעות שימוש בתכון. כמו כן תוכן הינו נושא
רחב מאוד שמקדמי אתרים מתרכזים בו מכמה סיבות. ראשית, גוגל מקדמת אתרים אשר
מתעדכנים באופן שוטף משום שזה מצביע על אתר שנשאר אקטואלי לאורך זמן. שנית, על
ידי כתיבת מאמרים והוספתם לאתר ניתן להתפרס על פני שטח ביטויים רחב יותר, אתן
דוגמא. קידום אתרים לעורכי דין נחשב לתחום מאוד תחרותי, חיפוש הביטוי "עורך דין פלילי"
יעלה עמודים רבים של תוצאות חיפוש בגוגל, שיטה מסוימת להצליח להתברג במהירות
יחסית בתוצאות החיפוש בגוגל הינה על ידי כתיבת מאמרים המכילים ביטויים מורכבים יותר
כמו לדוגמא "עורך דין לייצוג בעת הליכי מעצר". ביטוי זה הינו בתחרותיות נמוכה יותר
וכאשר יש באתר בלוג מאמרים המכיל ביטויים רבים האתר יופיע ביותר חיפושים ספציפיים
שכאלה. כאשר האתר מופיע בחיפושים הפחות תחרותיים האתר מקבל חשיפות, במידה
והמשתמשים נכנסו אל האתר דרך גוגל, גוגל בודקת כמה זמן המשתמשים בילו באתר.
במידה והמשתמשים בילו באתר למשך זמן סביר, גללו קצת למטה או אפילו עברו לעמוד
נוסף באתר, המערכת של גוגל מזהה את האתר כאתר איכותי המתאים להימצא בתוצאות
החיפוש הספציפיות ומקודם בתוצאות החיפוש הללו, בנוסף, במידה ועמודים מסוימים נמצאו
כאיכותיים בעיני גוגל, האתר מקודם במידה מסוימת ככללותו.
קישורים פנימיים
כמו במערך בניית קישורים ב-seo off page, גם פה נבנה מערך קישורים אך הפעם בין
עמודים שונים בתוך האתר. את הקישורים מומלץ לעשות בין מאמרים הקשורים האחד לשני
והממשיכים אחד את השני. יש לשים לב להבדל בין קישורים פנימיים הנמצאים בתפריט
האתר ולקישורים פנימיים הנמצאים ממש בתוך תוכן האתר כמו למשל קישורים המולבשים
על מילים מסוימות בתוך מאמרים לצורך הרחבה.
תגיות מטא
תגיות אלו מוטמעות בקוד של כל עמוד באתר, התגיות שחייבות להיות בשימוש בכל עמוד
באתר הינן תגיות הכותרת וההסבר. תגיות אלו למעשה יהיו הכותרת וההסבר הקצר שגוגל
יציג בתוצאות החיפוש. כמו כן ישנן כמה עשרות של תגיות נוספות שחלקן שימושיות לצורך
קידום האתרים. אחד הדגשים החשובים לדוגמא בתגיות הכותרת וההסבר על העמוד
שמופיעות במנוע החיפוש של גוגל הינו שהכותרת וההסבר יתאמו את מה שהעמוד מציג.
במידה והתגיות יהיו מטעות, כאשר משתמש ייכנס לאתר שלכם דרך מנוע החיפוש של גוגל
ולא ימצא את מבוקשו, סביר להניח שיעזוב את האתר מיד. מכיוון שגוגל עוקבת אחר פעולות
המשתמשים באתרים השונים, לאחר מקרה כזה גוגל תדרג את האתר כאיכותי פחות.
זמן הטעינה של האתר
גוגל שמה דגש על חווית המשתמש של הגולשים בגוגל והאתרים אליהם הם מגיעים. חשוב
שלאתרים יהי זמן טעינה טוב גם כאשר גולשים מהמחשב וגם כאשר גולשים מהמכשירים
הניידים. אתר שזמן טעינתו ארוך יקבל נקודות שליליות לעומת אתר אחר וניתן לטפל בזה

בכמה דרכים. ראשית ניתן לעבור לאחסון אתרים מהיר יותר, אופציה נוספת הינה כאשר
מדובר בזמן טעינה ארוך לטלפונים הניידים ניתן למשל במערכת וורדפרס להתקין תוסף
שמכין גרסת HTML במיוחד למשתמשי המובייל שנטענת במהירות שיא.