מה זה קידום אורגני

מה זה קידום אורגני (אופטימיזציה למנועי חיפוש)?

מה זה קידום אורגני? אני בטוח ששמעתם כבר את המושג קידום אורגני, במיוחד אם כבר ניסיתם לשאול את מנוע החיפוש של גוגל למה העסק שלכם לא מופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

כפי שהשם מרמז, קידום אורגני זו אסטרטגיית שיווק ופרסום עסקים בדיגיטל (אך לא רק) שמטרתה לייצר תנועה לאתר שלכם ודירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש באופן טבעי, לאורך זמן וללא שימוש במודעות בתשלום.

בניגוד לקידום ממומן בו משלמים לפלטפורמה (מנוע חיפוש, רשת חברתית וכו') עבור הצגת מודעות, קידום אורגני זו גישה משתלמת יותר לקדם את האתר שלכם באופן שיטתי, שתביא לכם את התוצאות הרצויות לכם, לאורך זמן.

אם ככה מה זה קידום אורגני?

אז מה זה קידום אורגני? בגדול, ניתן לומר כי קידום אורגני הוא תהליך רציף ומתמשך של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), כלומר מגוון פעולות המבוצעות באתר שלכם ומחוצה לו שגורמות למנועי החיפוש להבין את האתר שלכם בקלות, במהירות ובצורה המדויקת ביותר, וכך עוזר להעלות את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש השונים. העמיקו עוד בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO.

קידום אורגני כולל פרמטרים רבים, בין היתר:

  • תוכן איכותי
  • מבנה קישורים
  • עיצוב חוויית משתמש

תוכן איכותי

בסופו של דבר, התוכן באתר שלכם הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על דירוגו בדף התוצאות במנועי החיפוש. בעזרתו אתם מספקים לגולשים את התשובה שהם צריכים, יוצרים אצלם עניין, בונים אמון ומניעים אותם לפעולה.

יתרה מכך, תוכן ירוק-עד (Evergreen content), כזה שלא מאבד מהרלוונטיות שלו לאורך זמן רב, יעזור לכם להשיג ולשמר דירוג גבוה לאורך זמן.

יצירת תוכן איכותי היא תהליך מתמשך, המצריך עבודת שטח מקדימה הכוללת בין היתר מחקר מילות מפתח וניתוח תחרות. חשוב מאוד לייצר תוכן הכתוב בצורה קריאה וברורה, ללא שגיאות כתיב ודקדוק, שמעורר עניין וגורם לגולשים להישאר באתר שלכם כמה שיותר זמן.

מבנה קישורים

גורם חשוב מאוד באסטרטגיית קידום אורגני הוא מבנה הקישורים, או הארכיטקטורה שלהם אם תרצו.

ישנם שלושה סוגים של קישורים:

  • חיצוניים נכנסים- הפנייה מאתר אחר לעמוד מסוים אתר שלכם.
  • חיצוניים יוצאים- הפנייה מהאתר שלכם לאתר אחר.
  • פנימיים- קישורים באתר שלכם, לעמודים אחרים באתר שלכם.

חשוב לשמור על קישורים חיצוניים איכותיים בלבד, מאתרים שגוגל מחשיבה כבעלי סמכות, הרלוונטיים לתחום שלכם ולתוכן הספציפי.

קישורים פנימיים מטרתם להקל על הגולש וזחלני מנועי החיפוש להתמצא באתר שלכם ולנוע בו בקלות. אין צורך במיליון קליקים כדי להגיע למאמר כלשהו.

בהנחה שיש לכם קישורים חיצוניים (נכנסים ויוצאים) חזקים, והקישורים הפנימיים טובים, אתם בדרך הנכונה.

עיצוב חוויית משתמש

עיצוב חוויית המשתמש באתר היא תהליך בו אנחנו מנגישים את האתר לגולש והופכים את החוויה לנעימה יותר כמו כן, הופכים את האתר לקל יותר להבנה עבור הרובוט של מנועי החיפוש. פעמים רבות לא תוכלו לראות בעיניים את העיצובים הללו, שכן הם מוטמעים מאחורי הקלעים ומיועדים לאלגוריתם של גוגל למשל.

התהליך כולל בין היתר יצירת URL מותאמים אישית, מטא תגיות אינפורמטיביות וממוקדות, הטמעת סכמות נתונים מובנים, כותרות ידידותיות למנועי החיפוש ועוד ועוד.

איך למנף את העסק שלכם בעזרת קידום אורגני

עכשיו אחרי שהבנתם מה זה קידום אורגני, בואו נדבר על מה שחשוב באמת- איך זה עוזר לעסק שלכם?

ברור שבניית אתר מגניב, מזמין, ונוח הוא הבסיס לבניית מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם, אבל כמה מושקע ואיכותי שלא יהיה, כדי להגיע למקסימום הלקוחות הפוטנציאלים, להיות מדורגים בראש תוצאות החיפוש ולמטב את יחס ההמרה שלכם, חייבים לעשות גם קידום אורגני.

למרות שלוקח זמן רב יותר לנהל קמפיין SEO יעיל, חיפוש אורגני עדיין שווה את הזמן והמאמץ. הרבה יותר זול להשקיע בו, הוא מושך יותר קליקים מאשר PPC, ותוצאות חיפוש אורגניות מהימנות יותר מאשר מודעות ממומנות.

מסוקרנים? גם אנחנו

לפי גוגל, ישנם למעלה מ 200 פרמטרים המשפיעים על דירוג אתר. העמיקו את הידע שלכם עם המאמרים הנוספים שלנו בנושא:

כתיבה שיווקית

למידע נוסף על כתיבת תוכן

מדוע המתחרים שלי מדורגים יותר גבוה ממני בגוגל?

חווית משתמש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *