off page seo

Seo off page
קידום אתרים בנוי מהרבה גורמים המשפיעים על מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש של
גוגל כאשר הינם מתחלקים לשתי קטגוריות. Seo off page ו seo on page. Seo off page
הינן כל הפעולות אשר מתבצעות לצורך קידום האתר מבלי לבצע שינויים באתר באופן ישיר
ואילו seo on page הינם כל העדכונים והשינויים שנעשים באתר עצמו. שני האלמנטים
מהותיים לצורך קידום האתר בצורה מקצועית וכאשר שוכרים את שירותיהם של חברת
קידום אתרים הינן פועלות בשני האופנים הללו, במאמר זו אפרט מהן הפעולות שמתבצעות
בצד ה-off page .
בניית קישורים
בניית קישורים הינה פעולה אותה עושים מקדמי האתרים על מנת לאשש את האתר של
הלקוח כאתר איכותי בפני האלגוריתם של גוגל. פעולה זו נעשית על ידי הפצת קישורים
המפנים אל האתר אותו מקדמים באתרים הנחשבים לאתרים איכותיים. כך למשל ייקנה
מקדם האתרים כתבות או מאמרים באתרי מקומונים (הנחשבים לאיכותיים משום שהינם
מתעדכנים בתוכן באופן שוטף ונהנים מתנועה רבה) ובעמוד המאמר או הכתבה יטמיע
מקדם האתרים קישור אל האתר אותו הוא מעוניין לקדם. כאשר גוגל תסרוק את עמוד
הכתבה שבאתר הנחשב לאיכותי תסיק גוגל שאם ישנו קישור מאתר זה אל אתר אחר גם
האתר האחר הינו איכותי וכתוצאה מכך יקודם האתר.
נטרול קישורים מזיקים
כמו שקישורים מאתרים איכותיים יכולים להועיל לצורך קידום האתר כך קישורים מאתרים
הנחשבים ללא איכותיים בפני גוגל יכולים להזיק לנו. כאשר בעל מקצוע מתחיל לקדם אתר
הוא בודק את מערך הקישורים הקיים לאתר ברחבי הרשת, במידה ובפניה לבעלי האתר לא
יוכל להסיר את הקישורים יוכל מקדם האתרים דרך כלי מנהל האתרים להעלות קובץ לצורך
דחיית קישורים. הקישורים אמנם יישארו באתר אך בזמן שגוגל תסרוק את האתרים,
המערכת שלה תתעלם מהקישורים ואלו לא יזיקו לדירוג האתר בגוגל.
הסרת תוכן משוכפל
גוגל איננה אוהבת כפילויות. כאשר מדובר בפעולות ישירות בתוך האתר, יסיר מקדם
האתרים מאמרים שזהים לחלוטין למאמרים אחרים באותו האתר. באותה מידה, כאשר
מתחרה או אתר אחר העתיק כתבה או מאמר מהאתר שלכם באופן זהה יש לדאוג להסירו
שמא גוגל לא "תעניש" אתכם. זה אמנם לא הוגן שלפעמים דווקא האתר שדאג ליצור את
המאמר המקורי נענש אך לפעמים זהו המצב. מקדם האתרים יפנה בפועל אל האתרים
המכילים את התוכן המשוכפל לצורך בקשה להסירם ובמידה ומהלך זה לא יצלח, עדיף
לפעמים לספוג את המכה ולהוריד את המאמר מהאתר המקורי על מנת להימנע מירידה
בדירוג על ידי המערכת האוטומטית של גוגל.
תחזוקה של דפים ברשתות החברתיות
כמו במערך בניית הקישורים, כאשר אתר מוזכר שוב ושוב ברשתות החברתיות זהו סימן טוב
בפני גוגל. על כן יש לדאוג שלאתר יש דף עסקי ברשתות החברתיות הרלוונטיות כמו
פייסבוק ולינקדין ולהעלות פוסטים עם קישור לאתר מפעם לפעם.
קידום האתר בצורה מקומית
אם בעבר תוצאות החיפושים המקומיים היו מתבצעות בעיקר כאשר בנוסף לביטוי המחופש
היה מצורף של עיר או אזור, היום גוגל יותר ויותר מקדמת אתרים בצורה מקומית לפי

מיקומם הפיזי של המחפשים וכתובתם של האתרים. לצורך כך ובמידה והעסק מקבל קהל
במיקום פיזי יש לפזר אזכורים לכתובת הפיזית של העסק עם קישור לאתר באזורים נרחבים
ברחבי הרשת. בנוסף, יש לקדם את האתרים בתוצאות החיפוש המקומיות גם בצירופי שמות
של ערים רלוונטיות ואזורים על ידי בניית מערך קישורים ובנוסף גם כאשר מדובר ב-seo on
page.