דגש על כתיבת תוכן שיווקי

תוכן טוב הכול טוב

על חשיבות איכותו של התוכן באתר האינטרנט שלכם

אנחנו אולי נשמע קצת קלישאתיים על ההתחלה, אבל תמיד טוב לחזור לפעמים ליסודות
ולהתמקד בדברים החשובים באמת. מי מביניכם שעוסקים בתחום קידום האתרים
האורגני ודאי יכול להסכים עם האמירה הזו, בעיקר כשהיסודות הטהורים של עבודתכם
הם לא אחרים מאשר התכנים המצויים באתרי האינטרנט שעליהם אתם עובדים. לא
משנה כמה תשקיעו בבניית פרופיל קישורים, תעשו כותרות, תיאורים ועוד פלאי
אופטימיזציה כאלו ואחרים, בסופו של דבר הגורם שישפיע בצורה המשמעותית ביותר
על עבודת הקידום שביצעתם יהיה התוכן. אז בואו נחזור ונדבר קצת שוב על המלך
והאלוף הבלתי מעורער הזה של עולם השיווק הדיגיטלי.


דגשים בכתיבת תוכן לקידום אורגני

קידום האתרים האורגני (Search Engine Optimization או בקיצור SEO), הוא אחד מן
הטרנדים החזקים ביותר היום בעולמות השיווק הדיגיטלי. הודות ליכולתנו לייצר השפעה
חיובית מבחינתנו על האלגוריתם של Google, אנו יכולים לקדם את אתר האינטרנט שלנו אל
המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש. מבחינתם של בעלי עסקים, משמעות הדבר היא
ליצור חשיפה מקסימאלית עבור העסק שלהם, מה שעשוי להוביל להגדלה משמעותית
בכמות הלקוחות ובסופו של דבר גם לקפיצה משמעותית בכמות המכירות.


חשוב כמובן לזכור (או לדעת), כי לא הכול ורדים ושושנים בממלכת קידום האתרים האורגני.
אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שמדובר בתחום רווי מתחרים. כולם הרי רוצים לטמון את
ידם ב"צלחת המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש". בנוסף, קידום האתרים האורגני גם
כרוך לעיתים בלא מעט עבודה סיזיפית. בכדי לטפס בהצלחה למקומות הראשונים של עמודי
תוצאות החיפוש של גוגל, יש קודם כל להתאזר בהמון סבלנות. לעיתים עשויים גם לחלוף
חודשים על גבי חודשים עד לרגע שבו פירותיה של עבודת האופטימיזציה יתחילו להניב
עבורכם הצלחה.


הנקודה הנוספת ואולי המהותית ביותר בתחום הקידום האורגני, היא כל הנושא של התכנים
הקיימים באתרי האינטרנט. נפתח ונאמר, בצורה הקיצונית ביותר, כי ללא תוכן אין לאתר
שלכם כל זכות קיום. ואם כבר קיים בו תוכן, אז רצוי מאוד (ואף חובה) שיהיה זה תוכן איכותי
ומקצועי המספק ערך אמיתי לגולשים. ואם כבר בעל ערך, כדאי שהוא גם יהיה מעניין
ואטרקטיבי מספיק בכדי להניע אנשים לפעולה. במילים אחרות – אתרי אינטרנט מוכרחים
שיהיה להם "תוכן לעניין", והרבה ממנו.

איך אפשר לדעת כי התוכן באתר שלנו הוא איכותי באמת?


את התשובה לשאלת הכותרת ניתן לספק בכמה אופנים. אם היינו צריכים לבחור בדרך
ה"רומנטית", היינו יכולים לומר שהתוכן שלנו באתר הוא איכותי מפני שהוא גורם לגולשים
"להתאהב" בו, גורם להם לרצות לקרוא ממנו עוד ועוד ועוד…


דרך נוספת להעריך את איכותו של התוכן היא להעמיק בקריאתו. מהתחלה ועד הסוף. אחר
כך ניתן יהיה להעריך את מידת המקצועיות והרלוונטיות של המידע שנקרא ביחס לרצון

למצוא את פיסת המידע שבדיוק הייתה חסרה באותה העת. ככל שהתוכן יצליח לענות לנו על
הצורך בצורה המקיפה ביותר, כך ניתן יהיה לומר כי מדובר בתוכן איכותי באמת.


מנקודת מבט מקצועית, מקדם אתרים יוכל להעריך את איכותו של התוכן באתר בעזרת כלים
סטטיסטיים המסייעים לו בכך. הדוגמא הרלוונטית ביותר היא כלי ה-Google Analytics אשר
יכול לבחון בצורה יסודית ומקיפה מגוון נרחב של פרמטרים המתקשרים לתוכן:


 דירוג מיקומים.
 מילות מפתח פופולאריות שהובילו לתנועת מבקרים גדולה באתר.
 עמודים בהם גולשים שהו הכי הרבה זמן.
 ועוד…


ככול שתהיינה קפיצות חיוביות בנתונים בזכות דפים המלאים בתוכן, זה הוא סימן כי אלו
הכותבים אותו יודעים לבצע עבודה יוצאת מן הכלל.


בעת קידום האתרים בגוגל נשתמש באתרים ובתוכן נוסף על מנת לעדכן את בלוג האתר,
להתארח בבלוגים של אתרים אחרים או שנקנה כתבות באתרי עיתונים. מעבר לכך ששימוש
בתוכן יכול להועיל רבות לקידום האורגני של האתר שלנו בגוגל יש גם לפזר תכנים שיווקיים
באתרים על מנת להניע יותר את הלקוחות שלנו לפעולה ולחזק את העסק שלנו כמותג בעיני
לקוחות הקצה. אז איך עושים את זה נכון?


תוכן איכותי נותן ערך מוסף לקורא


תוכן שיווקי מתחיל בתוכן איכותי. יש בראש ובראשונה לדאוג לתת ערך לקוראים מהקריאה.
משום כך יש למלא את התוכן במידע מקצועי שיכול להועיל להם. במידה והתוכן השיווקי
מיועד למציאה עצמאית של הקוראים באמצעות אתרים כמו גוגל, יש להזכיר ולהבהיר תחילה
לקוראים שאכן הם מצאו את מבוקשם ושהמאמר הקרוב עומד לענות על שאלותיהם. כמו כן
תוכן שיווקי איננו אמור להרגיש לקוראים כמו פרסומת אחת גדולה אלא אמור להעניק חוויית
קריאה מעניינת ונעימה. במהלך המאמר השיווקי ניתן לפזר הנעות לפעולה וכמו כן גם
בסופו. הנעה לפעולה הינו משפט, תמונה או חלק מסרטון הקורא לגולשים לבצע פעולה
מסוימת כמו ללחוץ על כפתור המוביל לדף אחר, להשאיר את פרטיהם על מנת ליצור קשר
או אפילו להתקשר עכשיו.


ענו על שאלות מבעוד מועד

במידה והקוראים מוצאים את התוכן השיווקי שלכם בעת חיפוש אחר מידע, רצוי שהמאמרים
השיווקיים יענו להם על כל השאלות שצריך על מנת שיוכלו לעבור לשלב הבא. כך למשל
במידה וקיימים שלושה סוגי מוצרים הניתנים לשירות מסוים, יש לציין זאת ולהסביר מעט על
ההבדלים. כמו כן מומלץ גם להשאיר מעט מקום של סקרנות ובמיוחד כאשר הנכם מזמינים
את הקוראים לקבל שיחת ייעוץ ללא עלות.


השאירו מקום להסברים טלפוניים


במידה ואתם מעוניינים שהלקוחות שלכם ייצרו אתכם קשר טלפוני, בהמשך לדגש הקודם,
ניתן להשאיר גם קצת מקום של סקרנות ומתן תחושה שאת התשובות הסופיות הקוראים
יקבלו בשיחה או בשיחת ייעוץ חינמית. לדוגמא, במידה וקיימים שלושה סוגי שירותים בנושא
מסוים אותם אתם מספקים, לאחר שהבהרתם להם שאתם יכולים להעניק את שלושת סוגי
השירותים ניתן לעודד אותם ליצור קשר טלפוני על מנת לאבחן ולמצוא את השירות המתאים
ביותר בשבילם.


אל תציינו מחירים מדויקים


זהו טיפ שאיננו כלל משום שזה יכול לעבוד טוב במקרים מסוימים ובמקרים מסוימים יכול
להסב נזק. במידה ואין אתם נותנים את השירות הזול ביותר אלא המעלה שלכם הינה
בשירות מקצועי יותר, אחריות ארוכה יותר, שירות מהיר, איכות ועוד, מומלץ שלא לכתוב
מחירים מדויקים במאמרים השיווקיים שלכם. הסיבה לכך הינה שכאשר הנכם מציינים מחיר
סופי אל מול הלקוחות שלכם, ייתכן והם ימשיכו לחפש אחר מחיר זול יותר ולא יתקשרו על
מנת לשוחח ולעשות בירורים. דבר זה מונע מכם או מאנשי המכירות שלכם את ההזדמנות
להסביר ולפרט על כל יתרונותיכם. כלל זה נכון גם למאמרים המדברים או מציינים את נושא
המחיר. בתוכן שיווקי המסביר את נושא המחיר אפשר להסביר כיצד מתבצע התמחור, מהם
המאפיינים שלו, איזה שירות יקר יותר מהשירות השני וכן הלאה.


כתבו מאמרים ארוכים

ההמלצה לכתיבת מאמרים לצורך קידום בגוגל הינה כמה מאות מילים לפחות אך גם כאשר
מדובר בכתיבת תוכן שיווקי שאינו לצורך פוסט בפייסבוק, מומלץ לכתוב מאמרים שיווקיים
ארוכים על מנת שתוכלו לספק תוכן איכותי, להתחבר עם הקהל וגם להניע את הקוראים
לפעולה הרצויה בצורה אפקטיבית לכל אורך המאמר.