עדכון AI Overviews של גוגל – דוח מקיף

מה זה AI OVERVIEWS ואיך להופיע שם
מוביל דעה בתחום ה-AI וה-SEO

מבוא

דוח זה מציג סקירה מקיפה של עדכון AI Overviews של גוגל, שהושק לראשונה בשנת 2024 והורחב משמעותית במאי 2025. הדוח מתמקד בהיבטים שונים של העדכון, כולל השפעתו על SEO, חווית המשתמש, היבטים טכניים, יתרונות וחסרונות, ואסטרטגיות התאמה לעסקים ואתרים. הדוח מבוסס על מידע רשמי מגוגל, ניתוח מקורות מהימנים בתעשייה, והשוואה לצילום מסך שסופק על ידי המשתמש.

🚀 קחו את העסק שלכם לשלב הבא עם עדכון AI Overviews של גוגל – דוח מקיף

השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם עבור שירותי עדכון AI Overviews של גוגל – דוח מקיף!

סקירה כללית של AI Overviews

AI Overviews הוא פיתוח משמעותי בחיפוש גוגל המשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית כדי לספק תקצירים מקיפים בתוצאות החיפוש. תקצירים אלה מופיעים בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש ומספקים מידע מסוכם ממגוון מקורות ברשת, יחד עם קישורים לאתרים רלוונטיים.

התכונה מיועדת לעזור למשתמשים למצוא מידע בקלות ובמהירות, במיוחד עבור שאלות מורכבות או נושאים שדורשים סינתזה של מידע ממקורות שונים. לפי גוגל, AI Overviews הוא אחד מהשקות המוצרים המוצלחות ביותר בחיפוש גוגל בעשור האחרון.

עדכונים אחרונים (מאי 2025)

בכנס המפתחים השנתי של גוגל (Google I/O) במאי 2025, החברה הכריזה על הרחבה משמעותית של AI Overviews:

  1. הרחבת זמינות גלובלית: AI Overviews זמין כעת ביותר מ-200 מדינות ואזורים וביותר מ-40 שפות, כולל ערבית, סינית, מלאית, אורדו ועברית.
  2. שיפורים במודל ה-AI: גוגל הטמיעה גרסה מותאמת של Gemini 2.5, המודל המתקדם ביותר שלה, ב-AI Overviews בארה"ב, מה שמאפשר למערכת להתמודד עם שאלות מורכבות יותר.
  3. נתוני שימוש: לפי גוגל, בשווקים הגדולים כמו ארה"ב והודו, AI Overviews מניע עלייה של יותר מ-10% בשימוש בגוגל עבור סוגי השאלות שמציגות AI Overviews.
  4. מהירות תגובה: גוגל מדגישה שAI Overviews מספק את תגובות ה-AI המהירות ביותר בתעשייה.
  5. "Organized with AI": תכונה חדשה שמשתמשת ב-AI כדי לקבץ את תוצאות החיפוש לנושאים המוצגים לאורך כל העמוד, במקום תקציר AI יחיד בחלק העליון של העמוד. תכונה זו זמינה כרגע רק בארה"ב ובאנגלית.

מצב מוד AI (AI Mode)

אחד החידושים המשמעותיים ביותר שהוכרזו הוא "AI Mode" (מצב AI) בחיפוש גוגל:

  1. השקה רשמית: לאחר תקופת בדיקה ב-Labs, AI Mode הושק רשמית בארה"ב במאי 2025.
  2. יכולות מתקדמות: AI Mode מציע חוויית חיפוש AI מקיפה יותר, עם יכולות הנמקה ומולטימודליות מתקדמות יותר, ואפשרות להעמיק באמצעות שאלות המשך וקישורים מועילים לאתרים.
  3. טכנולוגיית Query Fan-out: AI Mode משתמש בטכניקה שמפצלת את השאלה לתת-נושאים ומבצעת מספר רב של שאילתות בו-זמנית, מה שמאפשר לחיפוש לצלול עמוק יותר לתוך הרשת.
  4. יכולות עתידיות: גוגל הציגה יכולות מתקדמות שיגיעו ל-AI Mode בחודשים הקרובים:
    • Deep Search: יכולת מחקר מעמיקה שיכולה לבצע מאות חיפושים, לנתח מידע ממקורות שונים, וליצור דוח ברמת מומחה עם ציטוטים מלאים תוך דקות.
    • Search Live: יכולת שמשלבת את הטכנולוגיה של Project Astra, המאפשרת למשתמשים לדבר עם החיפוש על מה שהם רואים בזמן אמת באמצעות המצלמה.
    • יכולות סוכן (Agentic capabilities): יכולות מבוססות על Project Mariner שיכולות לעזור למשתמשים לבצע משימות כמו רכישת כרטיסים, הזמנת מסעדות ותורים מקומיים.
    • AI shopping partner: חוויית קניות חדשה שמשלבת את יכולות מודל Gemini עם Shopping Graph של גוגל.
    • הקשר אישי: בקרוב, AI Mode יציע המלצות מותאמות אישית בהתבסס על חיפושים קודמים, עם אפשרות לחבר אפליקציות גוגל אחרות כמו Gmail.

השפעה על SEO

עדכון AI Overviews ו-AI Mode משנים משמעותית את נוף ה-SEO:

  1. ירידה בקליקים: לפי נתונים מ-BrightEdge, בעוד שהתרשמויות החיפוש עלו ב-49% בהשוואה לשנה שעברה, שיעורי הקליקים (CTR) ירדו ב-30%. זה מצביע על כך שיותר משתמשים מקבלים את המידע שהם צריכים ישירות מתקצירי ה-AI מבלי ללחוץ על תוצאות.
  2. חיפושים "ללא קליקים" (Zero-click searches): התופעה של חיפושים ללא קליקים, שבהם משתמשים מקבלים את המידע שהם צריכים ישירות מדף תוצאות החיפוש, הולכת ומתרחבת עם AI Overviews.
  3. איכות הקליקים: גוגל טוענת שכאשר אנשים כן לוחצים על אתר מדפי תוצאות חיפוש עם AI Overviews, הקליקים הם באיכות גבוהה יותר, כאשר המשתמשים נוטים יותר לבלות זמן רב יותר באתר. זאת מכיוון שתוצאות ה-AI עשויות לתת לאנשים יותר הקשר על נושא כללי, ולהציג קישורים תומכים רלוונטיים יותר.
  4. דגש על תוכן ייחודי ואיכותי: גוגל ממשיכה להדגיש את החשיבות של תוכן ייחודי, לא-סחורה, שמספק ערך אמיתי למבקרים. עם AI Overviews, המשתמשים שואלים שאלות ארוכות וספציפיות יותר, כמו גם שאלות המשך כדי להעמיק עוד יותר.
  5. חשיבות מבנה הדף: חוויית דף טובה הופכת חשובה עוד יותר, כולל תצוגה טובה במכשירים שונים, זמן תגובה מהיר, והבחנה קלה בין תוכן עיקרי לתוכן אחר.
  6. בקרת נראות: גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לשלוט במה שמופיע ברשימות שלה, כולל בפורמטים של AI, באמצעות תגיות כמו nosnippet, data-nosnippet, max-snippet, או noindex.
  7. חשיבות נתונים מובנים: נתונים מובנים (Structured data) הופכים חשובים עוד יותר, כל עוד הם תואמים את התוכן הנראה בדף.
  8. מולטימודליות: תמיכה בתוכן טקסטואלי עם תמונות ווידאו איכותיים הופכת חשובה יותר עבור חיפושים מולטימודליים.

השפעה על חווית המשתמש

AI Overviews ו-AI Mode משנים משמעותית את חווית המשתמש בחיפוש גוגל:

  1. שאלות מורכבות יותר: משתמשים שואלים שאלות ארוכות, מורכבות ומולטימודליות יותר, כולל שאלות המשך.
  2. שביעות רצון גבוהה יותר: לפי גוגל, משתמשים שמשתמשים ב-AI Overviews מרוצים יותר מהתוצאות שלהם ומחפשים לעתים קרובות יותר.
  3. עלייה בשימוש: בשווקים הגדולים כמו ארה"ב והודו, AI Overviews מניע עלייה של יותר מ-10% בשימוש בגוגל עבור סוגי השאלות שמציגות AI Overviews.
  4. מהירות תגובה: גוגל מדגישה שAI Overviews מספק את תגובות ה-AI המהירות ביותר בתעשייה, מה שחשוב לחווית המשתמש.
  5. אינטראקטיביות מוגברת: עם AI Mode, משתמשים יכולים לנהל שיחות מתמשכות, לשאול שאלות המשך, ולקבל תשובות מעמיקות יותר.
  6. יכולות מולטימודליות: משתמשים יכולים לחפש באמצעות טקסט, תמונות, וקול, ובקרוב גם באמצעות המצלמה בזמן אמת.
  7. אוטומציה של משימות: עם היכולות הסוכניות (Agentic capabilities) הקרובות, משתמשים יוכלו לבצע משימות כמו רכישת כרטיסים והזמנת מסעדות ישירות מהחיפוש.
  8. התאמה אישית: בקרוב, AI Mode יציע המלצות מותאמות אישית בהתבסס על חיפושים קודמים ואפליקציות גוגל אחרות.

היבטים טכניים

מבחינה טכנית, AI Overviews ו-AI Mode מבוססים על מספר טכנולוגיות מתקדמות:

  1. מודלים מתקדמים: גוגל משתמשת בגרסה מותאמת של Gemini 2.5, המודל המתקדם ביותר שלה, ב-AI Overviews ו-AI Mode בארה"ב.
  2. טכניקת Query Fan-out: AI Mode משתמש בטכניקה שמפצלת את השאלה לתת-נושאים ומבצעת מספר רב של שאילתות בו-זמנית, מה שמאפשר לחיפוש לצלול עמוק יותר לתוך הרשת.
  3. יכולות הנמקה מתקדמות: AI Mode מציע יכולות הנמקה מתקדמות יותר, שיכולות לנתח מידע ממקורות שונים ולספק תשובות מקיפות.
  4. מולטימודליות: המערכת יכולה לעבד ולהבין טקסט, תמונות, וקול, ובקרוב גם וידאו בזמן אמת.
  5. דרישות טכניות לאתרים: אתרים צריכים לעמוד בדרישות הטכניות של גוגל לחיפוש, כולל וידוא שהגוגלבוט אינו חסום, שהדף עובד (גוגל מקבלת קוד סטטוס HTTP 200 (success)), ושהדף כולל תוכן שניתן לאינדוקס.
  6. תגיות בקרת נראות: בעלי אתרים יכולים להשתמש בתגיות כמו nosnippet, data-nosnippet, max-snippet, או noindex כדי לשלוט בנראות שלהם בפורמטים של AI.
  7. נתונים מובנים: נתונים מובנים (Structured data) חשובים לשיתוף מידע על התוכן בצורה קריאה למכונה שהמערכות של גוגל מתחשבות בה.

יתרונות וחסרונות

יתרונות

  1. חווית משתמש משופרת: משתמשים יכולים לקבל תשובות מקיפות לשאלות מורכבות במהירות, מבלי לצטרך לחפש במספר אתרים.
  2. עלייה בשימוש בחיפוש: גוגל מדווחת על עלייה של יותר מ-10% בשימוש בחיפוש עבור סוגי השאלות שמציגות AI Overviews.
  3. תשובות מהירות: AI Overviews מספק את תגובות ה-AI המהירות ביותר בתעשייה.
  4. הצגת מגוון מקורות: AI Overviews מציג קישורים במגוון דרכים, ומציג מגוון רחב יותר של מקורות בדף התוצאות.
  5. איכות קליקים גבוהה יותר: כאשר אנשים כן לוחצים על אתר, הקליקים הם באיכות גבוהה יותר, עם משתמשים שנוטים לבלות זמן רב יותר באתר.
  6. יכולות מולטימודליות: משתמשים יכולים לחפש באמצעות טקסט, תמונות, וקול, ובקרוב גם באמצעות המצלמה בזמן אמת.
  7. אוטומציה של משימות: עם היכולות הסוכניות הקרובות, משתמשים יוכלו לבצע משימות כמו רכישת כרטיסים והזמנת מסעדות ישירות מהחיפוש.

חסרונות

  1. ירידה בקליקים: שיעורי הקליקים (CTR) ירדו ב-30%, מה שעלול להשפיע לרעה על תנועה לאתרים.
  2. חיפושים "ללא קליקים": התופעה של חיפושים ללא קליקים הולכת ומתרחבת, מה שעלול להפחית את התנועה לאתרים.
  3. אתגרים ל-SEO: בעלי אתרים ומומחי SEO צריכים להתאים את האסטרטגיות שלהם לנוף החדש.
  4. דיוק המידע: כפי שגוגל מציינת, AI גנרטיבי הוא טכנולוגיה ניסיונית, ולפעמים עלולה לספק מידע פוגעני או לא מדויק.
  5. תלות במודלים של גוגל: התוצאות תלויות במודלים של גוגל, שעלולים להיות מוטים או לא מדויקים בתרחישים מסוימים.
  6. השפעה על מפרסמים: ירידה בקליקים עלולה להשפיע על הכנסות מפרסום עבור אתרים שמסתמכים על תנועה אורגנית.
  7. זמינות מוגבלת: חלק מהתכונות המתקדמות יותר, כמו AI Mode, זמינות כרגע רק בארה"ב ובאנגלית.

אסטרטגיות התאמה לעסקים ואתרים

כדי להצליח בעידן של AI Overviews ו-AI Mode, עסקים ואתרים צריכים לשקול את האסטרטגיות הבאות:

  1. התמקדות בתוכן ייחודי ואיכותי: יצירת תוכן ייחודי, לא-סחורה, שמספק ערך אמיתי למבקרים הופכת חשובה עוד יותר.
  2. אופטימיזציה לשאלות ארוכות וספציפיות: התאמת התוכן לשאלות ארוכות וספציפיות יותר, כמו גם לשאלות המשך.
  3. שיפור חווית הדף: וידוא שהדפים מציגים היטב במכשירים שונים, עם זמן תגובה מהיר, והבחנה קלה בין תוכן עיקרי לתוכן אחר.
  4. שימוש בבקרות נראות: שימוש בתגיות כמו nosnippet, data-nosnippet, max-snippet, או noindex כדי לשלוט בנראות בפורמטים של AI.
  5. יישום נתונים מובנים: יישום נתונים מובנים (Structured data) שתואמים את התוכן הנראה בדף.
  6. תמיכה בתוכן מולטימודלי: תמיכה בתוכן טקסטואלי עם תמונות ווידאו איכותיים.
  7. מדידת ערך מלא של ביקורים: התמקדות במדדים מעבר לקליקים, כמו מכירות, הרשמות, קהל מעורב יותר, או חיפושי מידע על העסק.
  8. התפתחות עם המשתמשים: הבנה שהחיפוש תמיד מתפתח כי צרכי האנשים תמיד מתפתחים, והתאמת האסטרטגיות בהתאם.
  9. אופטימיזציה לקליקים איכותיים: התמקדות באיכות הקליקים במקום בכמות, עם תוכן שמעודד מעורבות עמוקה יותר.
  10. שמירה על מידע עדכני: וידוא שהמידע ב-Merchant Center ו-Business Profile מעודכן.
צילום מסך של ה AI הגנרטיבי של גוגל
צילום מסך של ה AI הגנרטיבי של גוגל

ניתוח צילום המסך

צילום המסך שסופק על ידי המשתמש מדגים את היישום של AI Overviews בשפה העברית, עם חיפוש על "מערכת ניהול לידים GPR". הניתוח המפורט של צילום המסך מראה:

  1. סמל AI: בצד שמאל של התוצאה השנייה מופיע סמל "סקירת AI" (AI Overview) עם אייקון כחול, המציין שהתוצאה הזו היא תקציר שנוצר על ידי בינה מלאכותית.
  2. מבנה התקציר: התקציר כולל הגדרה ברורה של מערכת ניהול לידים (Lead Management System), הסבר על הפונקציונליות, וקישורים לאתרים רלוונטיים.
  3. שאלות נפוצות: מתחת לתקציר מופיעות שאלות נפוצות כמו "מה עושה מערכת ניהול לידים?", "איסוף לידים:", ו"ארגון לידים:", עם תשובות קצרות.
  4. התאמה לתיעוד הרשמי: צילום המסך תואם את התיאור בתיעוד הרשמי של גוגל, שמציין שתקצירי AI יופיעו כאשר המערכת מזהה שאלה שבה AI גנרטיבי יכול להועיל.
  5. תמיכה בשפה העברית: התקציר מופיע בעברית, מה שתואם את ההרחבה האחרונה של גוגל לתמיכה ביותר מ-40 שפות.

צילום המסך מדגים היטב את היישום של עדכון AI Overviews של גוגל בשפה העברית, ומציג את היכולת של המערכת לספק תשובות מקיפות ומאורגנות לשאלות מורכבות, תוך שילוב מידע ממקורות שונים.

סיכום

עדכון AI Overviews ו-AI Mode של גוגל מייצגים שינוי משמעותי באופן שבו אנשים משתמשים בחיפוש גוגל. עם הרחבה ליותר מ-200 מדינות ואזורים וביותר מ-40 שפות, והשקת AI Mode בארה"ב, גוגל ממשיכה לקדם את החיפוש מעבר למידע לאינטליגנציה.

בעוד שהעדכונים מציעים יתרונות משמעותיים למשתמשים, כמו תשובות מקיפות ומהירות לשאלות מורכבות, הם גם מציבים אתגרים לבעלי אתרים ומומחי SEO, עם ירידה בקליקים ועלייה בחיפושים "ללא קליקים".

עסקים ואתרים צריכים להתאים את האסטרטגיות שלהם לנוף החדש, עם דגש על תוכן ייחודי ואיכותי, חווית דף טובה, ומדידת ערך מלא של ביקורים מעבר לקליקים. עם התפתחות החיפוש, חשוב להבין שהשינוי הזה מייצג הזדמנויות חדשות, עם משתמשים שמשתמשים בחיפוש יותר, שואלים שאלות חדשות ומורכבות יותר, ומרוצים יותר מהתוצאות שלהם.

מקורות

  1. Google Blog. (2025, May 20). AI in Search: Going beyond information to intelligence. https://blog.google/products/search/google-search-ai-mode-update/
  2. Google Blog. (2025, May 20 ). AI Overviews expand to over 200 countries and territories, more than 40 languages. https://blog.google/products/search/ai-overview-expansion-may-2025-update/
  3. Google Developers. (2025, May 21 ). Top ways to ensure your content performs well in Google's AI experiences on Search. https://developers.google.com/search/blog/2025/05/succeeding-in-ai-search
  4. Google Support. (2025 ). איך מוצאים מידע בקלות ובמהירות בעזרת תקצירים מ-AI בחיפוש Google. https://support.google.com/websearch/answer/14901683?hl=iw
  5. Search Engine Land. (2025, May ). New Google AI Overviews data: Search clicks fell 30% in last year. https://searchengineland.com/google-ai-overviews-search-clicks-fell-report-455498
  6. Search Engine Land. (2025, May ). Google AI Overviews expand to more users. https://searchengineland.com/google-ai-overviews-expands-to-more-users-455651
  7. Ars Technica. (2025, May ). Zero-click searches: Google's AI tools are the culmination of its hubris. https://arstechnica.com/google/2025/05/zero-click-searches-googles-ai-tools-are-the-culmination-of-its-hubris/
  8. The Guardian. (2025, May 20 ). Google unveils 'AI Mode' in the next phase of its journey to change search. https://www.theguardian.com/technology/2025/may/20/google-ai-mode-search-engine-developers-conference
  9. CBS News. (2025, May ). What is AI Mode, Google's new artificial intelligence search. https://www.cbsnews.com/news/what-is-ai-mode-google-ai-search/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *