מעכשיו זה רשמי , קישורים לא יעזרו לכם בקידום אתרים.
ג'ון מולר, האנליסט הבכיר של גוגל, חשף בסרטון אחרון שלו שהוא לא ילך מאחורי תקן ספציפי לגבי קישורים עם רשיון גובהה ושזה לא ישפר את דירוג החיפוש שלכם. במהלך הסרטון, מולר הבהיר כי שליחת קישורים עם סמכות גבוהה לא תהיה מספיקה לקידום האווירה של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.
במקום לתת דגש על הרשיון או על רמת האתר המקושר, מולר ממליץ להתמקד בקישורים שמפרסמים תוכן שימושי ובערך למשתמשים. קישורים אלה צריכים לאפשר למשתמשים לגלות מידע נוסף או לבצע פעולות שיכולות להשפיע חיובית על חווייתם. קישורים שמספקים מידע מעניין ויעיל משפרים את האימון הכללי של האודיוטר ומביאים לרמת הפרדה שגבוהה יותר לתוכן זר באינטרנט.
אין לראות בקישורים כאילו הם "מפת האתר" שלכם, אלא כקשרים שמסייעים למשתמשים לנווט בין הדפים ולמצוא את התוכן הרלוונטי ביותר. תרגמו זאת לשפת הפעולה שלנו – אל תקשרו רק בשביל הרשיון והדירוגים, אבל קחו בחשבון את איכות התוכן המקושר ואת התועלת שהמשתמשים יכולים לקבל ממנו. התמקדו בבניית קשרים איכותיים וביצירת חוויית משתמש מצוינת עבורם.
גוגל: קישורים לאתרים רשמיים לא יעזרו ב-SEO
מרצה חיפוש בגוגל הבכיר ג'ון מולר התייחס לטעות נפוצה בקשר לקישור לאתרים פופולריים כמו ויקיפדיה בזמן שהתכתב ברשתית r/SEO, שם מומחי קידום אתרים מתקשרים על רעיונות ותובנות אחרוניות בענייני התעשייה שלהם.
הוא הבהיר כי קישור לאתרים כמו ויקיפדיה לא ישפיע על דירוג החיפוש, ובכך הוא הסיר את המיתוס שהיה נפוץ בקרב תומכי ה-SEO.
שאלות ותשובות
המשתמש שאל שאלה נפוצה ב-SEO: האם קישור מאתר קטן לאתר פופולרי עם רשיון גבוהה כמו ויקיפדיה או או YNET יכול להשפיע על דירוג החיפוש של האתר הקטן.
זה קשור ל "כיצד קישורי יוצא מהאתר יכולים להשפיע על הדירוג האתר שלכם" -SEO והדירוג". המשתמש רצה לדעת האם מנועי החיפוש מסתכלים על האתר הקטן כמשהו יותר אמין כאשר הוא מקשר לאתרים מוכרים ורשמיים.
התגובה הישירה של מולר
כתגובה לשאלה זו, ג'ון מילר אמר, "כלום לא קורה. למה זה צריך לקרות?"
הוא ציין שזאת האמונה הטועה שהתעקשו להחזיק תומכי ה-SEO למעשה במשך עשורים.
מילר המחיש נקודתיו עם דוגמה מצחיקה, ואמר: "הנה האתר הפרטי שלי על תיקי יד – והנה קישור ל-CNN & לויקיפדיה, אנא תיקחו אותי ברצינות עכשיו, אוו?"
ההצהרה שלו מדגישה את הטעות הנפוצה של התפיסה כי קישור לאתרים בעלי רשיון גבוהה דומה להשאלת האמיתות שלהם.
קישור צריך להיות על ערך למשתמש
מילר הדגיש את החשיבות של הטיפוח של קישורים כמו תוכן.
הוא ייעץ:
"האם הקישור מוסיף ערך נוסף וייחודי למשתמשים? אז תקשר