חוויית משתמש באתר (UX\UI), מה זה אומר בעצם?

חווית משתמש באתר (UX\UI), מה זה אומר בעצם?

מה היא בעצם חוויית משתמש באתר? האם ישנן הגדרות ספציפיות המגדירות בפנינו מה היא חוויית המשתמש המומלצת? בחיים, כמו בחיים, החוקיות משתנה בהתאם לסיטואציה, כך חוויית המשתמש באתר שלכם צריכה להיות מותאמת למה שאתם מציעים לגולש ולצרכנים.

  • HIGH UX – משרה תחושת אמינות גם אצל הגולשים וגם אצל מנועי החיפוש
  • HIGH UX – משפר אחוזי המרה באתר שלכם
  • HIGH UX – מעלה את זה זמן השהיה באתרים

כאשר ממקדים את העשייה בחוויית המשתמש באתר, ישנו ערך מוסף פשוט אדיר.

הערך המוסף, הוא בכך שהגולש מקבל אתר אינטרנט שמעודד אותו להמשיך לסייר בתוכו, לבצע רכישות, להשאיר פרטים ועוד. במקרים בהם חוויית המשתמש באתר אינה ידידותית או נגישה, למעשה נוצר מצב בו הגולש נוטש את האתר במהירות.

חווית משתמש הינה מונך מאוד כללי אשר ניתן לקשר אותו לכל אחד מהתחומים הבאים :

מנועי החיפוש, digital products ux, ui design, digital agency, digital strategy מילות המפתח, אופטימיזציה למנועי חיפוש,..

אתם חייבים להכיר את המונחים גם בשפה האנגלית

user interface product, design user experience design כמו כן ux designers product, development design process, user experience

כמה שיותר, קידום אתרים אורגני, mobile app, design service design system

דוקטור גוגל בדרך כלל יזהה את המצבים הללו בהם הגולשים נוטשים אותנו מהר, וידרג אותנו נמוך בתוצאות החיפוש השונות במנוע החיפוש.

high ux JUHH NANA DCUVV CTR
אז מה בעצם כוללת חווית משתמש גבוהה באתר

על קצה המזלג ומבלי להיכנס לעובי הקורה של נושאי קידום אתרים ו-SEO, אפשר בהחלט לציין כי חוויית משתמש "לא טובה" תוביל את גוגל להבין שאנחנו פשוט לא אתר איכותי . היות ומנוע החיפוש שלו דוגל באיכות, אנחנו נדורג נמוך בתוצאות החיפוש (כשאנשים מחפשים שירות או מוצר כמו שלנו).

אז מה כוללת חווית משתמש באתר מקצועי? 

חוויית משתמש באתר היא מינוח כללי, המתייחס לפרמטרים שונים ומגוונים, ביניהם למשל זמני הטעינה של דפי האינטרנט באתר שלנו, עיצוב האתר, הנגישות של חלקי חשובים באתר ( UI- חווית ממשק משתמש) כמו חלקי מכירות וסל קניות למשל, התכנים באתר ועוד.

אם ניקח לרגע דוגמה קיצונית, הרי שאתרים הסובלים מבלגן שלם של תכנים, סרטוני וידאו ופרסומות, בהכרח יובילו לחוויית משתמש נחותה. לרוב, גולשים יבצעו נטישה מאתרים כאלו די במהירות. 

עיצוב אתרים בדגש על UX או UI

חברות העוסקות בנושאי אופטימיזציה לאתרי אינטרנט, שמות את הדגש על נושאים רבים, שלפעמים אפילו אינם קשורים באופן ישיר לנושאי UX או UI. אחת הדוגמאות לכך, היא הדוגמה של תגי מטא. אמנם תגי מטא אינם מתקשרים באופן אסוציאטיבי טבעי לחוויית משתמש, אך הם חלק מהתהליך של יצירת נגישות וידידותיות לגולש.

חווית משתמש באתר ללא תגי מטא מסודרים אינפורמטיביים, קצרים וממוקדים, הדרך הבתוחה לפספס את הגולש בקלי-קלות😮. תגי מטא שאינם מסודרים על פי החוקיות של גוגל, גם יובילו לדירוג נמוך של האתר שלנו. במקרים מסוימים, אתר האינטרנט אפילו לא יופיע בתוצאות החיפוש!

לומדים על בשר המתחרים – יצירת חווית משתמש באתר

בימינו, קיימת תחרותיות כמעט בכל תחום. בשל כך, אפשר ללמוד רבות על מלאכתם של המתחרים שלנו בכל תחום. אין צורך להקים פרויקט שלם של בניית אתר אינטרנט, רק בכדי לגלות לאחר חצי שנה שאותו אתר אינו מניב שום תוצאות. 

אפשר ללמוד המון על המתחרים שלנו, על אפיוני האתרים שלהם ועל האופן בו הם שמים דגש על חוויות המשתמש שלהם. אם המתחרים שלנו מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש, מה טוב! – קיבלנו מדריך חינמי שיסייע לנו להבין מה מוביל לדירוג גבוה בגוגל. 

במילים אחרות, חברת בניית אתרים ועיצוב מקצועית ומומלצת, היא חברה שתדע כיצד להשתמש בכוח של המתחרים שלכם – בכדי למנף אתכם!

בכל מקרה בו אתם מעוניינים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, זכרו תמיד כי יש אל מי לפנות. חברות עיצוב אתרים מתמקדות רבות בכל מה שקשור לחוויית משתמש נכונה, כזו המובילה את הגולש למקומות הנכונים באתר.

ישנן דרכים לנתב את הגולש בכדי שיבצע רכישות באתר, ישאיר פרטים וכדומה. מומלץ להתייעץ עם סטודיו מקצועי וליצור אתר טוב יותר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *