חוויית משתמש באתר (UX\UI), מה זה אומר בעצם?

מה היא בעצם חוויית משתמש טובה? האם ישנן הגדרות ספציפיות המגדירות בפנינו מה היא חוויית המשתמש המומלצת? בחיים, כמו בחיים, החוקיות משתנה בהתאם לסיטואציה, כך שחוויית המשתמש באתר שלכם צריכה להיות מותאמת למה שאתם מציעים לגולש ולצרכנים. 

כאשר ממקדים את העשייה בחוויית המשתמש באתר, ישנו ערך מוסף פשוט אדיר. הערך המוסף, הוא בכך שהגולש מקבל אתר אינטרנט שמעודד אותו להמשיך לסייר בתוכו, לבצע רכישות, להשאיר פרטים ועוד. במקרים בהם חוויית המשתמש באתר אינה ידידותית או נגישה, למעשה נוצר מצב בו הגולש נוטש את האתר במהירות. דוקטור גוגל בדרך כלל יזהה את המצבים הללו בהם הגולשים נוטשים אותנו מהר, וידרג אותנו נמוך בתוצאות החיפוש השונות במנוע החיפוש. על קצה המזלג ומבלי להיכנס לעובי הקורה של נושאי קידום אתרים ו-SEO, אפשר בהחלט לציין כי חוויית משתמש "לא טובה" תוביל את גוגל להבין שאנחנו פשוט לא אתר איכותי. היות ומנוע החיפוש של גוגל דוגל באיכות, אנחנו נדורג נמוך בתוצאות החיפוש (כשאנשים מחפשים שירות או מוצר כמו שלנו).

אז מה כוללת חוויית משתמש טובה? 

חוויית משתמש היא מינוח כללי, המתייחס לפרמטרים שונים ומגוונים, ביניהם למשל זמני הטעינה של דפי האינטרנט באתר שלנו, עיצוב האתר, הנגישות של חלקי חשובים באתר (כמו חלקי מכירות וסל קניות למשל), התכנים באתר ועוד. אם ניקח לרגע דוגמה קיצונית, הרי שאתרים הסובלים מבלגן שלם של תכנים, סרטוני וידאו ופרסומות, בהכרח יובילו לחוויית משתמש נחותה. לרוב, גולשים יבצעו נטישה מאתרים כאלו די במהירות. 

חברות העוסקות בנושאי אופטימיזציה לאתרי אינטרנט, שמות את הדגש על נושאים רבים, שלפעמים אפילו אינם קשורים באופן ישיר לנושאי UX או UI. אחת הדוגמאות לכך, היא הדוגמה של תגי מטא. אמנם תגי מטא אינם מתקשרים באופן אסוציאטיבי טבעי לחוויית משתמש, אך הם חלק מהתהליך של יצירת נגישות וידידותיות לגולש. ללא תגי מטא מסודרים ואינפורמטיביים, מקוצרים וממוקדים, אפשר לפספס את הגולש ממש בקלות. תגי מטא שאינם מסודרים על פי החוקיות של גוגל, גם יובילו לדירוג נמוך של האתר שלנו. במקרים מסוימים, אתר האינטרנט אפילו לא יופיע בתוצאות החיפוש!

לומדים על בשר המתחרים – יצירת חוויית משתמש באתר 

בימינו, קיימת תחרותיות כמעט בכל תחום. בשל כך, אפשר ללמוד רבות על מלאכתם של המתחרים שלנו בכל תחום. אין צורך להקים פרויקט שלם של בניית אתר אינטרנט, רק בכדי לגלות לאחר חצי שנה שאותו אתר אינו מניב שום תוצאות. 

אפשר ללמוד המון על המתחרים שלנו, על אפיוני האתרים שלהם ועל האופן בו הם שמים דגש על חוויות המשתמש שלהם. אם המתחרים שלנו מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש, מה טוב! – קיבלנו מדריך חינמי שיסייע לנו להבין מה מוביל לדירוג גבוה בגוגל.  במילים אחרות, חברת בניית אתרים ועיצוב מקצועית ומומלצת, היא חברה שתדע כיצד להשתמש בכוח של המתחרים שלכם – בכדי למנף אתכם!

בכל מקרה בו אתם מעוניינים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, זכרו תמיד כי יש אל מי לפנות. חברות עיצוב אתרים מתמקדות רבות בכל מה שקשור לחוויית משתמש נכונה, כזו המובילה את הגולש למקומות הנכונים באתר. ישנן דרכים לנתב את הגולש בכדי שיבצע רכישות באתר, ישאיר פרטים וכדומה. מומלץ להתייעץ עם סטודיו מקצועי וליצור אתר טוב יותר.