דפי התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) של גוגל התפתחו באופן דרמטי במהלך השנים.
תוצאות חיפוש אורגניות נאכלות יותר ויותר על ידי מודעות PPC, גרף הידע, תיבות "מה עוד אנשים חיפשו", "חיפושים קשורים" ותכונות SERP אחרות.
קטעי קוד שהוצגו ב-2014, הפכו במהרה לאות לתקווה חדשה עבור מקצועני קידום אתרים רבים שרוצים לשלוט ב'מיקום אפס'.
עד לשנה שעברה, הכנסה של קטע קוד בולט משמעה נראות מוגברת של SERP.
אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני ואינכם משתמשים בסכימות תוצאות עשירות אתם מפסידים הזדמנויות ענק לקידום אתרים. ריכזנו את המדריך הזה כדי לעזור לכם להבין מה הם סכימות נתונים, ,כיצד ליישם אותן ואת 3 סוגי הסכימות השימושיים ביותר עבור אתרי מסחר אלקטרוני.
סכימת שאלות נפוצות
סימון הסכימה של שאלות נפוצות, או שאלות נפוצות, מאפשר לך להדגיש קבוצה של שאלות ותשובות, שיוצגו תחת תוצאת החיפוש שלך ב-SERP.
אם באתר המסחר האלקטרוני שלך יש תוכן מבוסס שאלות ותשובות, זו דרך מצוינת להפוך אותו לגלוי יותר למשתמשים. לדוגמה, אתה יכול לשתף מידע על זמני אספקה, אפשרויות תשלום, אורך אחריות וכו'.
סכימת דף השאלות הנפוצות יכולה גם לעזור לאתר שלך להופיע בקטע 'אנשים שאלו גם' של Google.
דרך מצוינת להשתמש בסוג זה של סימון סכימה לטובתך היא למצוא שאלות שאנשים שואלים ולענות ישירות במשפט אחד או שניים.
ההצגה כתוצאה עשירה עבור שאלות היא גם דרך מצוינת למקד למילות מפתח עם זנב ארוך, ולהביא מקור תנועה נוסף. וכמו רוב הצורות של Rich Snippets, קטעי שאלות נפוצות יופיעו גם במחשב שולחני וגם בנייד.
לפי ניל פאטל, סכימת דפי השאלות הנפוצות היא אחת הצורות הכי פחות בשימוש של נתונים מובנים, כך שאם אתה רוצה להקדים את המתחרים, זו טכניקה מצוינת.
סכימת סקירת מוצר
מבנה הנתונים של סקירה מאפשר לך להציג קטעי 'כוכב' וביקורות של לקוחות בתוצאות החיפוש. זה רלוונטי במיוחד לאתרי מסחר אלקטרוני.
מכיוון שקונים רוצים לראות, להשוות ולחקור לפני שהם קונים, הפיכת מידע זה לגלוי ללקוחות פוטנציאליים תשפר באופן דרסטי את שיעורי הקליקים שלך. זה גם יעזור למוצר שלך להתבלט ב-SERP ולבנות אמון עם המחפשים.
כמו גם דירוגים וביקורות, סוג סכימת המחיר מאפשר לך להוסיף טווחי מחירים לתוצאות העשירות שלך. אם המחירים שלך תחרותיים בשוק שלך, סכימת המחירים היא דרך מצוינת לעזור לצרכנים בהחלטת הרכישה שלהם.
בעוד שניתן להוסיף את טווחי המחירים ישירות לסכימת המחירים, על מנת שביקורות יסומנו, יש להציגן בעמוד הנחיתה במלואן על מנת שיופיעו בתוצאה העשירה.
סכימת זמינות מוצר
סוג הסכימה החיוני השלישי עבור אתרי מסחר אלקטרוני הוא זמינות המוצר. כצרכן, אין דבר מתסכל יותר מללחוץ לדף שבו הפריט המוצג ב-SERP אזל מהמלאי. מצב זה יכול גם לתרום לאחוזי יציאה גבוהים מדף הכניסה, שכן רוב המשתמשים יעזבו את הדף באופן מיידי.
כדי למנוע חווית משתמש גרועה ו'הקפצות רכות', אתה יכול להדגיש את זמינות המלאי מראש ב-SERP. הנתונים המובנים מאפשרים לך לציין את רמות המלאי, להדגיש אם משהו הוא 'InStock' או לסמן אם נמכרת. זה יכול לעזור להגן על הדירוגים אם מוצר יעבור 'OutOfStock', מכיוון שהוא ימנע קליקים מיותרים ולקוחות פוטנציאליים מתוסכלים.
מכיוון שסוג סכימה זה הוא דינמי, תצטרך להוסיף את הקוד באופן ידני בהתאם להנחיות מ-schema.org. למרות שהוא מעט יותר מורכב מסגנונות הסכמה האחרים, הוא שווה את זה עבור חוויית הלקוח המשופרת והעלאת ההמרה.
סיכום
שימוש בסכמות תוצאות עשירות באתרי מכירות הוא אחד מכלי ה-SEO החזקים ביותר עבור אתרי מסחר אלקטרוני, ואם מיושם נכון, הוא יכול להגדיל באופן דרסטי את שיעורי הקליקים ושיעורי ההמרה. אם אתם צריך עזרה כלשהי בזיהוי, יישום או מעקב אחר הזדמנויות סימון הסכימה שלכם, צרו קשר ונשמח לעזור לכם.