למדו את היסודות של PPC וכיצד לשלב אותן בשיווק שלכם עם מדריך ניהול קמפיינים בגוגל אדס. במאמר הבא נלמד על: פרסום בגוגל חינם, Google Ads, ניהול קמפיינים בגוגל, מה זה קמפיין בגוגל אדס, כמה עולה קליק בגוגל, קידום ממומן בגוגל, קידום אורגני בגוגל מחיר ועוד..
מדריך למתחילים לפרסום בגוגל אדס
חברים, נוכל להיות כנים אחד עם השני לשנייה? בסולם של 1-10, עד כמה אתם באמת מבינים בעולם הפרסום בתשלום?
למרות ש -45% מהעסקים הקטנים עושים צורה כלשהי של פרסום באינטרנט, תשלום לפי קליק הוא עדיין מושג שחמק מרבים מאיתנו.
כמשווקים ומקדמי אתרים, PPC היא מיומנות שאתם חייבים להחזיק בחגורת הכלים שלכם – או לפחות שתהיה לכם הבנה בסיסית בה.
מדריך זה יעזור לכם להבין את עולם הקידום ממומן (PPC) במלואו. כדי להתחיל, נתחיל עם היתרונות של פרסום בתשלום, ולאחר מכן נכנס לכמה הגדרות מפתח שתצטרכו לדעת.
מה זה PPC?
Pay Per Click, תשלום לפי קליק, או בקיצור PPC, הוא סוג של פרסום המאפשר לכם לשלם עמלה כדי שהאתר שלכם יהיה בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) כאשר מישהו מקליד מילות מפתח או ביטויים ספציפיים במנוע החיפוש.
ה-SERP (דף תוצאות מנוע החיפוש) יציג את המודעות שאתם יוצרים כדי להפנות גולשים לאתר שלכם, והעמלה שאתם משלמים מבוססת על האם אנשים לוחצים על המודעה שלכם.
כאשר נעשה נכון, PPC יכול להביא לכם לידים איכותיים. אם אתם יכולים ליצור מסע משתמש/User Journey חלקים (נלמד כיצד לעשות זאת בהמשך מאמר זה), החזר ההשקעה (ROI) יכול להיות מסיבי ביחס למאמצי ה-PPC שלכם.
פרסום בתשלום לקליק נפוץ בעיקר בדפי תוצאות של מנועי חיפוש, כמו גוגל או בינג, אך נעשה בו שימוש גם במדיה חברתית (אם כי עלות לאלף חשיפות שכיחה יותר, על כך נרחיב בהמשך).
אם אתם תוהים היכן תוכלו למצוא מודעות תשלום לפי קליק, אלו הן תוצאות החיפוש שאתם רואים לפני תוצאות החיפוש האורגניות ולימינן. לדוגמה, בדוק את המודעה שעלתה בחיפוש שעשיתי למילה "כרטיסים".
המשיכו למאמר מקיף על מה זה PPC?
כמה עולה קמפיין גוגל?
בכנות, אין תשובה ישירה לשאלה הזו. עלויות קמפיין גוגל אדס תלויות במספר משתנים השונים מעסק לעסק; אבל הפלטפורמה מספקת מידה רבה של גמישות למפרסמים לשלוט בהוצאותים. על מנת להפיק את המרב מהקמפיינים שלכם ולתכנן אסטרטגיית שיווק יעילה של גוגל אדוורדס, חשוב להבין את היסודות של תמחור בקמיין ממומן. אז בואו נצלול פנימה.
עלות מודעות בגוגל אדוורדס לפי סוג קמפיין פרסום
אחד היתרונות המרכזיים של בגוגל אדס הוא שמפרסמים יכולים לקבל שליטה מלאה על הצעות המחיר שלהם ולשלם ביחס לשווי התנועה ובהתאם להצעות המחיר שלכם ולתעשיית המותג שלכם, העלויות שלכם לקליק עשויות להגיע ליותר מ ₪150 או להיות נמוכות מ ₪1.5.
₪6.97 לקליק בחיפוש Google Ads
₪1.87 לקליק ב-Google Ads Display
₪1.64 לקליק ב-Google Ads Shopping
₪0.34 לצפייה ב-Google Ads Video
עלות קמפיין ממומן בגוגל לפי תחום התעשיה
תחום | מחיר ממוצע לקליק (תצוגה) | מחיר ממוצע לקליק (תצוגה) |
---|---|---|
הסברה | ₪3.53 | ₪1.82 |
רכב | ₪6.56 | ₪1.88 |
עסקים מול עסקים (B2B) | ₪9.43 | ₪1.99 |
שירות לקוחות | ₪18.40 | ₪2.71 |
היכרויות | ₪6.78 | ₪1.49 |
מסחר אלקטרוני | ₪3.16 | ₪1.45 |
חינוך וקורסים | ₪6.40 | ₪1.47 |
תעסוקה, דרושים | ₪2.04 | ₪3.01 |
פיננסי, ביטוחים | ₪9.44 | ₪2.46 |
בריאות ורפואה | ₪6.62 | ₪1.83 |
מוצרים לבית | ₪7.24 | ₪2.80 |
תעשייה | ₪6.76 | ₪1.54 |
עורכי דין | ₪19.85 | ₪7.52 |
נדל"ן | ₪7.37 | ₪2.95 |
טכנולוגיה | ₪12.80 | ₪1.81 |
חופשות, טיולים ונסיעות | ₪3.53 | ₪1.44 |
כמה עולה לפרסם בגוגל, מחירי פרסום בגוגל, עלות פרסום בגוגל, מחירי קליקים בגוגל, פרסום בגוגל מחירים, כמה עולה פרסום בגוגל?
מונחים והגדרות של קמפיין PPC בגוגל
איך אפשר לדבר על ערוץ שיווק בלי לא מעט ראשי תיבות וקצת ז'רגון מקצועי?
אם אתם מתכוונים להיכנס לעולם הפרסום בתשלום, ישנם מספר מונחים והגדרות שכדאי להכיר. נסקור להלן את המרכיבים העיקריים של קמפיין PPC, מהרחב ביותר לספציפי.
שיווק במנועי חיפוש (SEM)
מטרתן של כל צורות הפרסום הדיגיטלי היא להיות מדורג עבור מילת מפתח ייעודית, וניתן לעשות זאת בכמה דרכים. שיווק במנועי חיפוש (SEM) מתייחס לכל שיווק דיגיטלי (בתשלום או בחינם) הנעשה במנוע חיפוש כלשהו, כמו גוגל, יאהו, בינג וכו'.
SEM הוא מונח הכולל הן פרסום בתשלום והן אופטימיזציה למנועי חיפוש, כלומר, דירוג אורגני עבור מילות מפתח. חשוב לציין כי לא כל ה-PPC מתרחש במנועי חיפוש– גם במדיה החברתית יש מודעות PPC (למשל, מודעות פייסבוק Facebook Ads).
עלות לקליק (CPC)
עלות CPC היא הסכום שמפרסם כלשהו משלם לפלטפורמה עבור כל קליק על המודעה. עלות לקליק פועלת כמו הצעת מחיר שנתתם במכירה פומבית, וקובעת היכן המודעה שלכם תמוקם. כפי שאתם יכולים להבין, הצעת מחיר גבוהה יותר שווה מיקום טוב יותר של מודעות.
אתם מגדירים את העלות המקסימלית אותה אתם מוכנים לשלם עבור קליק על המודעה שלכם, ומה שאתם משלמים בפועל נקבע לפי הנוסחה הבאה:
- (דירוג המודעה של המתחרה / ציון האיכות שלכם) + 0.01 = מחיר בפועל לקליק.
- בואו נעבור על המונחים במשוואה, כדי שתדעו על מה אתם משלמים:
- דירוג מודעה
ערך זה קובע את מיקום המודעה בדף תוצאות של מנוע חיפוש, והוא שווה ל: הצעה (Bid) מקסימלית x ציון איכות.
ציון איכות
ציון איכות זהו הציון שמנועי החיפוש נותנים למודעה שלכם בהתבסס על שיעור הקליקים שלכם (CTR- Click Through Rate), אשר נמדד מול שיעור הקליקים הממוצע של מודעות באותו מיקום, רלוונטיות מילות המפתח שלכם, איכות דף הנחיתה וביצועי העבר שלכם ב-SERP.
הצעת מחיר (Bid) מקסימלית
העלות המקסימלית אותה אתם מוכנים לשלם עבור כל קליק על המודעה שלכם.
הנה תמונה הממחישה למה אנחנו מתכוונים:
אתם יכולים להגדיר את העלות לקליק ל'ידני' ('Manual'), וכך אתם קובעים את הצעת המחיר המקסימלית עבור המודעות שלכם, או ל'משופר' ('Enhanced'), המאפשר למנועי החיפוש להתאים את הצעת המחיר שלכם על סמך היעדים שלכם.
אחת מהאפשרויות המשופרות הללו כוללת אסטרטגיות הצעות מחיר המתאימות אוטומטית את הצעות המחיר שלכם על סמך קליקים או המרות.
עלות לאלף CPM) Cost per Mille)
CPM, הידוע גם בתור עלות לאלף, היא העלות לאלף הופעות ומשמש בעיקר עבור מודעות בתשלום ברשתות חברתיות וברשת המדיה (Display ads). ישנם סוגים אחרים של עלות ל-… כמו עלות למעורבות, עלות לרכישה (CPA), אך בכדי לשמור על נפשכם העדינה ולא לסבך יותר מדי, נתרכז בקליקים, הלא הם עלות לקליק (CPC).
קמפיין פרסום בגוגל
השלב הראשון בהגדרת מודעות ה-PPC שלכם הוא קביעת קמפיין פרסומי בגוגל. אתם יכולים לחשוב על קמפיין הפרסום שלכם כעל המסר או הנושא המרכזי אותו אתם רוצים להעביר בעזרת הפרסומות שלכם.
קבוצת מודעות
One-size לא באמת מתאים לכולם… על כן, בקמפיין הפרסום שלכם עליכם ליצור סדרה של מודעות, על סמך מספר מילות המפתח הקשורות ביותר. ניתן להגדיר מחיר לקליק (CPC) עבור כל קבוצת מודעות שאתם יוצרים.
מילות מפתח
כל מודעה בקבוצת המודעות שלכם תתמקד במספר מילות מפתח ו/או מונחי מפתח רלוונטיים. מילות המפתח מספרות למנועי החיפוש עבור אילו מונחים או שאילתות חיפוש אתם רוצים שהמודעה שלכם תוצג במסך תוצאות החיפוש (SERP).
לאחר שקבעתם אילו מילות מפתח מניבות את הביצועים הטובים ביותר, תוכלו להגדיר מחיר מיקרו לקליק עבור מילות מפתח השונות במודעות שלכם, כלומר להגדיר ספציפית מחיר לקליק למילת מפתח כאת או אחרת.
תוכן המודעה (Ad Text)
מילות המפתח צריכות לאפיין את המלל שבמודעה שלכם. זיכרו, ציון האיכות (Quality Score) שלכם נקבע על פי מידת הרלוונטיות של המודעה שלכם, ולכן, הטקסט במודעה שלכם (ובדף הנחיתה, לצורך העניין) חייב להתאים למילות המפתח אליהן אתם מכוונים.
דף נחיתה (Landing Page)
דף נחיתה הוא חלק מהותי וקריטי באסטרטגיית הפרסום בתשלום שלכם. דף הנחיתה הוא המקום אליו המשתמשים יגיעו ברגע שהם ילחצו על מודעת ה-PPC שלכם. בין אם זה דף אינטרנט ייעודי, דף הבית שלכם או כל מקום אחר, הקפידו לעקוב אחר השיטות המומלצות לדף נחיתה כדי למקסם את ההמרות.
פלטפורמות ניהול קמפיינים דיגיטליים הכי טובות
עכשיו שאתם מבינים את היסודות של PPC, אני מנחש שהשאלה הבאה שלכם היא: מהם הפלטפורמות לניהול קמפיינים דיגיטליים המומלצות ביותר והיכן עליכם לפרסם?
ישנם עשרות אזורים ברחבי האינטרנט בהם אתם יכולים לבזבז את כספי הפרסומות הנחשקים שלכם, והדרך הטובה ביותר לבדוק אותם היא לבחון מקרוב את החזר ה-ROI הפוטנציאלי שלכם בכל פלטפורמה.
פלטפורמות הפרסום הפופולריות ביותר הן יעילות מכיוון שהן קלות לשימוש, והכי חשוב, יש בהן תנועה רבה של משתמשים. עם זאת, עבור תקציב פרסום קטן יותר, ייתכן שכדאי לכם לשקול חלופה פחות מוכרת לשחקני מפתח אלה.
בעת בחירת פלטפורמה, כמה דברים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הם זמינות מונחי מילות מפתח, היכן קהל היעד שלכם מבלה את זמנו ותקציב הפרסום שלכם.
הנה רשימה לא ממצה של כמה מפלטפורמות קמפיינים דיגיטליים המובילות.
Google Ads (שנודע בעבר כ- AdWords)
כמה פעמים ביום אתם שומע את המשפט "תן לי לבדוק בגוגל"? כנראה יותר ממה שאתם יכולים לספור… בדיוק בגלל זה Google Ads הוא מלך הפרסום בתשלום.
בממוצע, גוגל מעבדת למעלה מ -90,000 שאילתות חיפוש בכל שנייה, מה שנותן לכם שפע הזדמנויות למקד מילות מפתח שיגרמו לקהל המיועד שלכם להקליק. החיסרון הוא שמילות מפתח הן תחרותיות מאוד בפלטפורמה זו, כלומר הוצאה כספית גדולה יותר על מודעות.
Bing Ads
היתרון בשימוש ב-Bing Ads על פני Google Ads היא עלות לקליק מעט נמוכה יותר, אך זה כמובן בא על חשבון קהל גדול יותר.
Facebook Ads
Facebook Ads היא פלטפורמה פופולרית ויעילה למודעות בתשלום (בשימוש נפוץ יותר כעלות לאלף הופעות מאשר עלות לקליק), בעיקר בשל אפשרויות המיקוד הספציפיות שלה.
פייסבוק מאפשרת לכם למקד למשתמשים על סמך תחומי עניין, דמוגרפיה, מיקום והתנהגויות.
כמו כן, פייסבוק מאפשרת פרסום מודעות טבעיות, כלומר מודעות מוצגות ומתמזגות בפיד החברתי. שלא לדבר על כך שאתם יכולים להשתמש במודעות פייסבוק כדי לפרסם גם באינסטגרם.
AdRoll
AdRoll היא פלטפורמת פרסום ממוקד אשר מפרסמת לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם. לדוגמה, נניח שמישהו קרא את המאמר שלכם על ייצור גבינה. אתם יכולים לטרגט אותם מחדש באתרים אחרים בהם הם מבקרים באמצעות מודעות המפרסמות את שיעורי הבישול המקוונים שלכם.
טירגוט מחדש אפשרי גם עם Google Ads, אך היתרון בשימוש ב-AdRoll הוא בכך שהוא יכול להציג מודעות בגוגל ובאתרי מדיה חברתית, מה שנותן לכם יותר הזדמנויות לקליקים ו/או הופעות, בהתאם ליעד שלכם.
RevContent
RevContent מתמקדת בקידום תוכן באמצעות PPC. ההשפעה הינה זהה לפוסט אורח, בו התוכן שלכם מוצג באתר חיצוני, אלא שהוא מופיע בצורה של מודעה.
אתם עדיין נותנים הצעות מחיר (Bids) על מילות מפתח, והמודעה שלכם מוצגת לצד תוכן רלוונטי למילות מפתח אלו. עם פלטפורמה זו, תוכלו לקצור את היתרונות של עלות לקליק נמוכה ותנועה מאוד משולבת.
איך עובד PPC?
תשלום לפי קליק, PPC, הוא מודל פרסום בתשלום הנכלל תחת שיווק במנועי חיפוש (SEM). עם PPC, המפרסם משלם רק עבור אינטראקציה של משתמשים עם המודעה שלהם באמצעות הופעות או קליקים.
עכשיו שהגדרנו מה זה, בואו נסתכל על כמה מהיתרונות של מודעות PPC.
יתרונות של PPC
- מודעות PPC הן חסכוניות.
- מודעות PPC מניבות תוצאות מהירות.
- אתם יכולים לשלוט ולבדוק מודעות PPC בקלות.
- מודעות PPC מאפשרות לכם למקד ללקוחות האידיאליים שלכם.
- לשינויים באלגוריתמים יש השפעה מועטה על מודעות PPC.
- מודעות PPC עוזרות לכם להיות מדורגים גם עם דירוגי דומיין נמוכים.
- נתונים ממודעות PPC יכולים לשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלכם.
1. מודעות PPC הן חסכוניות
עם קמפיין פרסום PPC, יש לכם שליטה מלאה על כמה אתם מוכנים להוציא.
מכיוון שאתם משלמים רק כאשר מבקרים לוחצים על הקישור המוביל לאתר או לדף הנחיתה שלכם, עם סיכוי גבוה להמרה, אתם תקבלו תמורה ראויה לכספכם.
2. מודעות PPC מניבות תוצאות מהירות.
על אף שדירוג אורגני הוא מצוין, לפעמים לוקח חודשים ואפילו שנים להגיע לעמוד הראשון ב-SERPs.
אם אתם סטארט-אפ או עסק קטן, סביר להניח שאין לכם זמן לחכות להשפעה של תנועה אורגנית, חברתית או ישירה.
זה בדיוק המקום בו מודעות PPC נכנסות לתמונה.
עם מודעות PPC ממוטבות אתם יכולים להזניק את עצמכם לראש ה-SERP בתוך מספר שעות לאחר השקת קמפיין הפרסום שלכם.
3. אתם יכולים לשלוט ולבדוק מודעות PPC בקלות.
עם PPC קל לשלוט במילות המפתח אליהן אתם ממקדים, במיקום המודעה ובתקציב הפרסום. כמו כן, אתם יכולים להריץ מבחני פיצול (A/B split test) עם מודעות שונות בכדי לזהות את זו שמפיקה את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה. לאחר מכן תוכלו לשנות את המודעות שמצליחות עד שהן כבר לא יביאו לתוצאות רצויות.
4. מודעות PPC מאפשרות לכם למקד ללקוחות האידיאליים שלכם.
עם מודעות PPC, אתם יכולים לדלג מעבר לקהלים לא מתאימים בכדי למקד לקהל חם שמוכן לקנות את המוצרים והשירותים שלכם.
אתם יכולים להגיש הצעות על מילות מפתח ולהתאימן באופן פרסונלי, כך שקהלים אלו ייחשפו למודעות בזמן שהם מחפשים פתרון כלשהו באינטרנט. מלבד מילות מפתח, מודעות PPC מציעות גם אפשרויות מיקוד כמו פעילות מקוונת בעבר או נתונים דמוגרפיים לפי אזור, גיל, מכשיר וכו'.
שימוש מצוין נוסף במודעות PPC הוא ליצור קמפיינים של מיקוד מחדש (Retargeting- טרגוט) הממוקד למבקרים שלא רכשו לאחר שהגיעו לאתר שלכם.
5. לשינויים באלגוריתמים יש השפעה מועטה על מודעות PPC.
בין השינויים הרבים באלגוריתם של גוגל לבין 200 גורמי הדירוג, הניסיון להשיג תנועה חינמית דרך מנועי חיפוש הוא קצת לא יציבה בהשוואה לפרסום ב-PPC.
עם מודעות PPC, אינכם צריכים לדאוג לגבי שינויים באלגוריתמים, ובמקום להתמקד בביצועי הקמפיינים שלכם.
6. מודעות PPC עוזרות לכם לדרג גם עם דירוגי דומיין נמוכים.
מילות מפתח הפכו תחרותיות יותר ויותר, עובדה המקשה על עסק עם סמכות תחום (DA-Domain Authority) נמוכה להתברג במקומות הראשונים במנוע חיפוש או מול קהל היעד שלו בפלטפורמה חברתית.
עם פרסום ממומן – PPC, אתם יכולים להיות מדורגים במהירות בעבור מילות מפתח שהקהל שלכם מחפש, ללא קשר לדירוגי הדומיין שלכם.
7. נתונים ממודעות PPC יכולים לשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלכם.
אתם לא צריכים לוותר לחלוטין על כל האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO- קידום אתרים) או קידום פרופיל העסק שלי בגוגל– הפרסום בתשלום שלכם צריך להשלים את אסטרטגיית ה-SEO שלכם במקום להחליף אותה.
"כשאנשים מחפשים את מילות המפתח שלכם, אתם יודעים את כוונת החיפוש שלהם ויכולים להציג את המודעה הרלוונטית ביותר לקהל שלכם. המשמעות היא יותר קליקים וסיכוי גדול יותר להמרה". – שבתאי בצלאלי, סוכנות שיווקי דיגיטלי ב- SBMEDIA"
SEO לעומת PPC
קידום אורגני (קידום אתרים – SEO) מתייחס לתהליך של אופטימיזציה לאתר שלכם בכדי להיות מדורג גבוה ככל הניתן ולהשיג תנועה חופשית ממנועי החיפוש.
עם PPC לעומת זאת, תצטרכו לשלם עבור קליקים. למרות שמדובר באסטרטגיות שיווק שונות, עסקים רואים את התוצאות הטובות ביותר כאשר הם נעזרים בשתיהן ומסנכרנים ביניהן.
PPC לעומת CPC
טכנית, PPC ו-CPC הם לא אותו הדבר. PPC מתייחס לסגנון שיווק הכולל תשלום עבור פרסומות. מחיר לקליק (CPC) מתייחס לסכום הכסף שאתם מוציאים על קליק בודד על המודעה שלכם.
כיצד לבנות קמפיין פרסום PPC
עכשיו שאתם מבינים את היתרונות של PPC ויש לכם את מונחי המפתח שלכם, בואו נצלול ליצירת קמפיין PPC איכותי באמצעות Google AdWords או פלטפורמה אחרת.
אתם לא חייבים לפעול שלב אחר שלב, בדיוק לפי הסדר שלי, אבל כן תצטרכו להתמודד עם כל אחד ואחד מהם בכדי להבטיח שאתם יוצרים קמפיין שיווקי יעיל.
קבעו פרמטרים
אני יודע שאמרתי שאתם לא צריכים לעשות את הדברים האלה לפי הסדר המסוים שלי, אבל כדאי מאוד קודם כל לעשות את השלב הזה, שכן ללא פרמטרים, אתם מסתכנים שהמודעה שלכם תהיה לא ממוקדת ולא יעילה.
אתם רוצים לשים את קמפיין הפרסום שלכם בהקשר של היעדים העסקיים הסופיים שלכם. שיקלו כיצד קמפיין הפרסום בתשלום יתרום ליעדים אלה.
לאחר מכן, חישבו מה אתם רוצים להשיג עם המודעות שלכם– בין אם זה ביקורים, מכירות, מודעות למותג או כל דבר אחר, וכמה אתם מוכנים להשקיע בכדי להשיג את המטרה הזו.
המודעות שלכם צריכות לכלול כמה דברים:
- את מי אתם רוצים למקד
- נושא קמפיין הפרסום שלכם
- כיצד תמדדו הצלחה
- סוג קמפיין הפרסום שתריצו
צרו יעדים ומדדי יעדים
היעדים לקמפיין הפרסום שלכם יתנו לכם משהו להציג עבור ההוצאות על המודעות, אך רק אם אתם קובעים כיצד תבחנו ותמדדו יעדים אלו. אין לבלבל את מדדי היעד שלכם עם מדדי קמפיין הפרסום, עליהם נדון בהמשך.
בואו ניגע בכמה יעדי PPC נפוצים וכיצד למדוד אותם.
מודעות למותג (Brand awareness) היא עד כמה קהל היעד שלכם מכיר את החברה שלכם. זה עשוי להיות רעיון טוב לבדוק מודעות תצוגה (Display ads) עבור יעד זה, כדי שתוכלו להשלים את העותק שלכם עם תמונות מעוררות עניין. אתם יכולים למדוד מודעות למותג באמצעות מעורבות חברתית, סקרים ותנועה ישירה.
יצירת לידים היא תוצאה ישירה של דף נחיתה רלוונטי ומרתק אליו המשתמש מגיע אחרי לחיצה על המודעה בתשלום שלכם. במידה ותיצרו דף נחיתה נפרד לכל קבוצת מודעות, אתם אמורים להיות מסוגלים לעקוב בקלות אחר המרות לידים בממשק Google Ads באמצעות פיקסל מעקב, או באמצעות פרמטרים של UTM, אם אתם משתמשים בכלי כמו HubSpot, ZOHO או CRM אחר.
קידום מבצע או הצעה מיוחדת הוא נהדר אם אתם מפעילים מבצע לזמן מוגבל, הנחה על מוצר או שירות. עליכם ליצור דף הרשמה ייעודי או קוד הנחה ייחודי כדי שתדעו אילו משתמשים הגיעו מהמודעה שלכם.
ניתן למדוד את המכירות לפי כמה מהמוצר או השירות שלכם נמכר על סמך המודעות בתשלום שלכם. אתם אמורים להיות מסוגלים לעקוב אחר מדד זה באמצעות תוכנת CMS או באמצעות דיווח ייחוס.
תנועה לאתר היא יעד מצויין אם יש לכם תוכן איכותי בכל האתר שלכם. אם אתם מתכוונים להוציא כסף כדי לגרום לאנשים לבקר באתר שלכם, אתם רוצים שתהיה לכם רמה מסוימת של ביטחון שאתם יכולים גם לשמור אותם שם ובסופו של דבר להמיר אותם ללידים.
בחרו את סוג קמפיין הפרסום שלכם
אתם לא רק צריכים לדעת היכן תפרסמו, אלא גם כיצד. ישנם סוגים רבים ושונים של קמפיין פרסום בתשלום, וזה שתבחרו בו תלוי באיפה אתם יכולים להגיע לקהל שלכם.
זה לא אומר שאתם לא יכולים לפרסם באמצעים שונים; אתם יכולים גם לנסות שילוב של סוגי קמפיינים שונים, כל עוד אתם בוחנים ומשנים בהתאם באופן עקבי.
מודעות חיפוש (Search Ads) הן הסוג הנפוץ ביותר של PPC ומתייחסות למודעות טקסט המופיעות בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.
מודעות לתצוגה (Display Ads) מאפשרות לכם להציב מודעות (בדרך כלל מבוססות תמונה) באתרים חיצוניים, כולל רשתות חברתיות. ישנן מספר דרכים לקנות מודעות לתצוגה, כולל Google Display NetworK או בקיצור GDN, ורשתות מודעות אחרות.
מודעה חברתית (Social Ad) מתייחסת לכל מודעה שאתם רואים במדיה החברתית, כולל פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ואינסטגרם. אתם יכולים לשלם כדי להופיע בפיד החברתי של קהל היעד שלכם או במקום אחר בפרופיל שלו, תלוי בפלטפורמה.
שיווק מחדש (Remarketing) יכול להשתמש בקובצי Cookie או ברשימת אנשי קשר שאתם מעלים בכדי לטרגט אנשים שהיו בעבר בקשר כלשהו עם החברה שלכם באמצעות פעולה כלשהי. פעולה זו יכולה להיות מילוי טופס, קריאת בלוג או פשוט ביקור בדף באתר שלכם.
Google שופינג היא היעילה ביותר עבור אתרי מסחר אלקטרוני. המודעה שלכם, כולל תמונה, מחיר ותיאור קצר של המוצר, תוצג בקרוסלה בדף חיפוש על סמך מילות המפתח שלכם.
בצעו מחקר מילות מפתח
לכל קבוצת מודעות שאתם יוצרים צריכים להקצות קבוצה של מילות מפתח למיקוד – כך מנועי החיפוש יודעים מתי והיכן להציג את המודעה שלכם. כלל האצבע הוא לבחור בין מילת מפתח אחת לחמש לכל קבוצת מודעות, ומילות מפתח אלו צריכות להיות רלוונטיות ביותר – ציון האיכות שלכם תלוי בכך.
בחרו מילות מפתח המתואמות באופן הדוק לנושא הספציפי של קבוצת המודעות שלכם. אם אתם מוצאים מילות מפתח אליהן ברצונכם למקד אך הן אינן מתאימות לנושא אחד, עליכם ליצור עבורן קבוצת מודעות נפרדת.
חשוב לציין שאתם לא תקועים עם מילות המפתח איתם אתם מתחילים. למעשה, עליכם לעקוב מקרוב אחר רשימת מילות המפתח שלכם לאורך כל קמפיין הפרסום שלכם, לבטל את אלה שלא מביאות את סוגי המבקרים שאתם מחפשים ולהגדיל את הצעות המחיר שלכם לאלו שכן. עשו כמיטב יכולתכם לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, אך אל תרגישו בלחץ להגיע ל-100% בפעם הראשונה.
הגדירו את Google Analytics and Tracking
השימוש ב- Google Analytics הוא בחינם, כך שאין שום סיבה שלא תתקינו אותו באתר שלכם. הכלי מספק תובנות לגבי ביצועי האתר שלכם, כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם הדפים שלכם ואיזה תוכן הוא אטרקטיבי למבקרים. ניתן להשתמש במידע שנאסף מ-Google Analytics עבור PPC אך לא רק.
שיטות עבודה מומלצות לאסטרטגיית PPC איכותית
לא חשבתם שניתן לכם להוציא את כספכם על פרסומות אחרי שהשקעתם דם יזע ודמעות להרוויחו, מבלי לספק לכם כמה שיטות עבודה מומלצות, נכון? ברור שלא. אנחנו רוצים לוודא שאתם מצליחים עם קמפיין הפרסום ב-PPC הבא שלכם. אז בואו נכנס למספר אסטרטגיות PPC שיעזרו לכם למקסם את המאמצים ואת התקציב שלכם.
אגב, אנחנו הולכים לצלול כאן במיוחד למודעות חיפוש בתשלום (התוצאות האלה שאתם רואים במנועי חיפוש).
PPC Ad Copy
מתן הצעות מחיר למילות מפתח ממוקדות יציג את המודעה שלכם בפני האנשים הנכונים; גירסה טובה של מודעה תניע אנשים ללחוץ על המודעה שלכם. בדומה למילות המפתח שלכם, המודעה שלכם צריכה לפתור את כוונת המחפש – עליך לתת למחפש בדיוק את מה שהוא מחפש ולוודא שזה ברור דרך המילים שבהן אתם משתמשים.
מודעות חיפוש מורכבות מכותרת, כתובת אתר ותיאור קצר, ולכל אחת מהן יש דרישות אופי. כדי להפיק את המרב מהשטח הזה, ודא שעותק המודעה שלכם עושה את הפעולות הבאות:
- דברו ישירות אל האישיות של קהל היעד שלכם.
- כללו את מילת המפתח העיקרית שאתם מציעים עליה.
- ספקו הנעה לפעולה, כך שהמחפש ידע מה לעשות הלאה.
- הפכו את ההצעה למושכת.
- השתמשו בשפה התואמת את עותק דף הנחיתה שלכם.
- בצעו בדיקות A/B Split על העותק שלכם.
שיטות עבודה מומלצות לדף נחיתה
המרכיב החשוב ביותר ב-PPC (אחרי עותק המודעה שלכם כמובן) הוא דף האינטרנט אליו אתם שולחים את המשתמשים אחרי שלחצו על המודעה שלכם. דף זה צריך להיות ממוקד מאוד, רלוונטי למודעה שלכם, לספק את שהובטח ולהציג חווית משתמש טובה וחלקה.
למה? כי מטרתו של דף הנחיתה שלכם היא להמיר את המבקר החדש שלכם לליד או ללקוח. יתרה מכך, דף נחיתה עם יחס המרות גבוה ישפר את ציון האיכות שלכם, ויוביל למיקומי מודעות טובים יותר. אין דבר שיפחית רווחי PPC כמו דף נחיתה שעוצב בצורה גרועה!.
מה צריך לכלול דף נחיתה PPC בכדי להגדיל יחס המרות? שמח ששאלתם.
- כותרת חזקה המשקפת את מודעת החיפוש שלכם
- עיצוב ופריסה נקיים
- טופס רספונסיבי, קל לשימוש, עם כפתור CTA בולט
- עותק ספציפי ורלוונטי מאוד למילות המפתח שלכם
- מציג את ההצעה שהובטחה במודעה שלכם
- A/B tested
בדיקת מודעות ה-PPC שלכם- מבחן A/B
כמשווק, לעתים רחוקות תציג משהו לקהל שלכם והוא יעבוד כראוי מבלי לבדוק אותו. קמפיין פרסום PPC אינו שונה. ביצוע מבחן A/B הוא קריטי לקמפיין הפרסום הממומן שלכם כמו כל מרכיב אחר. המטרה של בדיקת המודעה שלכם היא להגדיל הן את שיעור הקליקים והן את שיעור ההמרות.
החדשות הטובות הן שמודעות מורכבות רק מארבעה חלקים שתצטרכו לבדוק: כותרת, תיאור, דף נחיתה ומילות מפתח. שיפורים קלים לאחד מהאלמנטים הללו יכולים לשנות באופן משמעותי את התוצאות שלכם, אז אתם רוצים לבצע את השינויים אחד-אחד כדי שתוכלו לבחון מאיפה מגיעים השיפורים.
מכיוון שישנן וריאציות רבות שתוכלו לבדוק אחת בכל פעם, מומלץ לעשות לעצמכם רשימה של כל הבדיקות הפוטנציאליות שתוכלו להריץ ולתעדף אותן לפי ההשפעה המשמעותית ביותר. לבסוף, עליכם לאפשר למודעות שלכם להופיע מספיק זמן כדי לאסוף את הנתונים שאתם צריכים, ולבדוק אותם מוקדם מספיק, כדי שלא תבזבזו את התקציב על מודעה עם ביצועים גרועים.
מיקסום החזר ההשקעה (ROI) שלכם
בגדול, מיקסום ה-ROI על קמפיין הפרסום שלכם פירושו התחשבות במודל ערך חיי הלקוחות שלכם (CLV) ועלות רכישת לקוח חדש (CAC). למעשה, Customer Lifetime Value, או בקיצור CLV, הוא ערך המייצג את כמות הכסף שלקוח כלשהו צפוי להוציא בעסק שלכם, לכל אורך מערכת היחסים שלכם. Customer Acquisition Costs, או בקיצור CAC, הוא מדד המעריך את העלות הנדרשת בכדי להשיג לקוח חדש. שני פרמטרים אלו יעזרו לכם לקבוע כמה שווה לכם להוציא על ליד חדש וכמה מתוך ההוצאה הזו יכולה להגיע מפרסום ממומן.
כדי לקבל יותר פירוט, אנחנו צריכים לדבר על הוצאות ותשומות, כלומר להוריד את ההוצאות שלכם (עלות לליד – CPL) ולהגדיל את ההכנסה שלכם.
ישנם מספר גורמים שישפיעו על שניהם, שכדאי לפקוח עליהם עין, אז בואו נפרט אותם.
דרכים להקטנת ההוצאות
- קבעו תקציב למודעה לפני שתתחילו.
- צרו מודעות רלוונטיות יותר. ככל שהן רלוונטיות יותר, המחיר לקליק נמוך יותר.
- שפרו את ציון האיכות שלכם (Quality Score). ככל שה-QS שלכם גבוה יותר, כך מנועי החיפוש יגבו מכם פחות עבור קליקים.
דרכים להגדלת התשומות
- עקבו אחר שיטות העבודה המומלצות לדף הנחיתה בכדי להגדיל את שיעורי ההמרה.
- עבדו בשביל להשיג לידים איכותיים על ידי מיקוד המודעה שלכם. ככל שהלידים שלכם איכותיים יותר, כך גדל הסיכוי שהם יומרו ובסופו של דבר יהפכו ללקוחות.
טיפים וטריקים נוספים ל-PPC
יש עוד כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי למקסם את ה-ROI של המודעות הממומנות שלכם, בין אם זה ניהול הזמן שאתם משקיעים בהן, תקציב, קליקים או המרות.
קהלים
גוגל מאפשרת לכם להתאים את הקהל שייחשף למודעות שלכם כך שתוכלו לחסוך בתקציב השיווק שלכם ותגיעו לאנשים הנכונים. אתם יכולים להעלות רשימת לקוחות כדי שלא תבזבזו כסף על אנשים שכבר קנו מכם.
לגוגל יש גם אפשרויות לקהלים פוטנציאליים. לדוגמה, In-Market Audiences עוקב אחר התנהגות משתמשים כדי להציב אותך מול לקוחות פוטנציאליים הנמצאים במרחבים הדיגיטליים של מוצר או שירות כמו שלכם.
כמו כן, אתם יכולים להעלות את הצעת המחיר שלכם עבור תת-קבוצות רלוונטיות יותר בתוך קהל היעד שלכם, פרקטיקה הנקראת שכבות קהלים (Layering Audiences). לדוגמה, Fiverr עשויים להגדיר אנשים שנמצאים בשוק של שירות שיווק ועיצוב גרפי כשכבה ולתת תוספת של 25% להצעת המחיר מכיוון שאנשים אלה בעלי סיכוי גבוה יותר להיות מומרים.
התאמות הצעות מחיר
התאמות של הצעות מחיר מאפשרות לכם להגדיל או להקטין את הצעות המחיר שלכם על סמך ביצועים. אתם אפילו יכולים לבצע את ההתאמות הללו על סמך קטגוריות שונות, כמו Device (הממשק ממנו המשתמש גולש), נתונים דמוגרפיים, שפה ועוד.
לדוגמה, אם מילת מפתח אינה מניבה ביצועים טובים בטלפון נייד כמו במחשב שולחני, תוכלו להוסיף התאמה שלילית להצעת המחיר כך שכאשר מישהו יחפש את מילת המפתח שלכם בטלפון הנייד, תגיש הצעת מחיר נמוכה ב-X אחוזים מהצעת המחיר הרגילה שלכם.
תזמון מודעה מותאם אישית
אתם יכולים להגדיר תזמון למודעה שלכם ב-Google Ads כדי להציג את אותה רק בימים ושעות ספציפיים. מאפיין זה יכול לצמצם את ההוצאה על המודעות ולשפר את הרלוונטיות שלה עבור קהל היעד שלכם.
תוספי Sitelink
תוספי Sitelink של GoogleAds מאפשרים לכם להוסיף למודעה שלכם מידע נוסף. לדוגמה, אם אתם מציגים מודעה לקידום מכירות עונתי בחנות מקומית, אתם יכולים להתקין תוסף Sitelink בכדי להציג את שעות הפעילות והמיקום של החנות שלכם. הרחבות אלה תופסות נפח ויזואלי גדול יותר ב-SERPs ולכן דוחקות את המתחרים שלכם מטה. כמו כן, המודעות שלכם בולטות יותר. יתרה מכך, יש להם תפקיד חשוב בשיפור דירוג המודעה שלכם.
מעקב המרות (Conversion Tracking)
מעקב המרות של GoogleAds הוא כלי חינמי המאפשר לכם לנטר את ביצועי דף הנחיתה שלכם באמצעות קוד מעקב שאתם שותלים בדף אליו אנשים מנותבים לאחר ביצוע פעולת המרה (רכישה, מילוי טופס מקוון, קליק על לחצן, צפייה בסרטון ועוד) אותה הגדרתם כפעולה למעקב. קוד המעקב יוצר קובץ Cookie זמני המכיל מידע על האינטראקציה שהמשתמש יצר עם המודעה שלכם. על ידי הפעלת תכונה זו, תהיו מצוידים יותר לבצע התאמות שיכולות לשפר את ההמרות שלכם.
ניטור מילות מפתח
אל תמתינו יותר מדי זמן לפני שתבדקו את הביצועים של מילות המפתח שלכם. אתם יכולים להגיש הצעות מחיר גבוהות יותר על מילות המפתח שמניבות את התוצאות הטובות ביותר עבור קמפיין הפרסום שלכם, ולהקפיא או לבטל לחלוטין מילות מפתחות פחות "מוצלחות"
סוגי התאמות למילות מפתח (Keyword Matching Options)
סוגי התאמות למילות מפתח ב-Google Ads מאפשרות לכם להגדיר כמה קרוב מילת המפתח שלכם צריכה להיות לשאילתת החיפוש של המשתמש על מנת שהמודעה שלכם תופיע בדף תוצאות החיפוש שלו. ישנן שלוש אפשרויות התאמה: התאמה רחבה (Broad match), התאמת ביטוי (Phrase match) והתאמה מדויקת (Exact match). גוגל תציג את המודעה שלכם בתוצאות החיפוש בהתאם לבחירתכם.
התאמה רחבה Broad match
המודעה שלכם תוצג עבור שאילתות אשר קשורות למילת המפתח שלכם, גם אם אינם מכילים בכלל את מילת המפתח שלכם. אפשרות זאת היא הרחבה ביותר ומאפשרת לכם לייצר תנועה גדולה יותר. זוהי אפשרות ברירת המחדל עם GoogleAds.
לדוגמה, אם ביטוי המפתח שלכם הוא "איך לבשל עוף", בהתאמה רחבה גוגל תציג את המודעה שלכם עבור שאילתות כגון "בישול עוף", "עוף בישול", "לבשל עוף איך" "כיצד מבשלים כרעיים".
התאמת ביטוי Phrase match
המודעה שלכם תוצג עבור שאילתות הכוללות את משמעות מילת המפתח שלכם (משמעות מרומזת או מדוייקת). אפשרות זו תביא לכם פחות תנועה מאפשרות התאמה רחבה והמודעה שלכם תוצג רק בשאילתות הכוללות את המוצר או השירות שלכם.
לדוגמה, אם ביטוי המפתח שלכם הוא "חולצת בית ספר", בהתאמת ביטוי גוגל תציג את המודעה שלכם עבור שאילתות כגון "חולצה לבית ספר", "איפה קונים חולצה לבית הספר", אך לא תציג אותה עבור שאילתות הכוללות מוצרים אחרים כמו "חולצה עם לוגו בית ספר".
התאמה מדויקת Exact match
המודעה שלכם תוצג רק עבור שאילתות הכוללות את משמעות מילת המפתח שלכם. זוהי האפשרות אשר נותנת לכם הכי הרבה שליטה על מי נחשף למודעה שלכם, אך מניבה תנועה דלה יותר.
לדוגמה, אם ביטוי המפתח שלכם הוא "משחקים לבנות", בהתאמה מדויקת גוגל תציג את המודעה שלכם עבור שאילתות כגון "בנות משחקים", "משחק לבנות", אך לא תציג אותה עבור שאילתות כגון "משחק פאזל לבנות".
חשוב לציין כי אפשרויות התאמה רחבות יותר כוללות בתוכן גם את סוגי ההתאמות הצרות יותר מהן. כלומר, אם בחרתם בהתאמת ביטוי, המודעה שלכם תלקח בחשבון גם על פי התאמה מדויקת, ואם בחרתם בהתאמה רחבה, המודעה שלכם תכלל גם על פי הגדרות התאמת ביטוי והתאמה מדויקת.
מילות מפתח שליליות Negative Keywords
רשימת מילות מפתח שליליות מגדירה למנועי החיפוש עבור אילו מילים ו/או ביטויים אינכם מעוניינים להיות מדורגים, וזה חשוב לא פחות מההגדרה על מה אתם כן רוצים להיות מדורגים. ייתכן שאתם יודעים על כמה ביטויים שליליים כאלה מראש, אבל סביר להניח שתקבעו את מילות המפתח השליליות לאחר שתבצעו את הבדיקות שלכם ותבינו לאילו ביטויים בקמפיין הפרסום שלכם הביצועים לא כל כך טובים.
מודעות במדיה חברתית
על אף שבפרסום בפלטפורמות החברתיות נפוץ יותר השימוש במחיר לאלף הופעות (CPM), אתרי מדיה חברתית אכן מציעים אופציה ל-PPC, שפועל בדומה למודעות במנועי חיפוש בכך שאתם מגדירים תקציב ומציעים הצעות מחיר על מיקומי המודעות.
ההבדל הוא שמודעות במדיה חברתית יכולות להופיע ישירות בפיד החדשות שלכם, במרבית הפלטפורמות, ובכך להפחית את האפקטיביות של חוסמי מודעות. פלטפורמות חברתיות, כמו פייסבוק למשל, מאפשרות לכם להגדיר נתונים דמוגרפיים ממוקדים ולכוון לקהל מסוים על סמך תחומי עניין. בעוד שפרסום ממומן במנוע חיפוש מתמקד יותר במילות מפתח, פרסום ממומן במדיה חברתית מתרחב למוקד דמוגרפי, מה שמוביל לדרכים רבות יותר לטרגט את הקהל שלכם.
למדיה החברתית יש שתי פונקציות של מודעות בתשלום שהן קריטיות להצלחת המודעה– מיקוד מחדש וקהלים דומים. מיקוד מחדש הוא שיווק מחדש לאנשים על סמך ביקורים באתר או רשימות אנשי קשר שהועלו באופן ידני. פונקציית הקהלים הדומים סוקרת את האנשים ברשימת השיווק שלכם ויוצרת קהל המקביל לרשימה שלכם, ובכך מרחיבה את קהל היעד הפוטנציאלי. פרסום ממומן ברשת חברתית מאפשר גם מגוון רחב יותר של סוגי מודעות, כמו תמונות, סרטונים, טקסט ועוד.
ניהול ומעקב PPC
פרסום ממומן אינו "שגר ושכח". עליכם לנהל ולנטר כל הזמן את המודעות שלכם בכדי להבטיח שאתם מגיעים לתוצאות מיטביות. ניהול, ניתוח ומעקב הם חיוניים לקמפיים פרסום PPC מכיוון שהם מספקים לכם תובנות יקרות ערך ועוזרים לכם ליצור קמפיין יעיל יותר.
מהו ניהול PPC?
ניהול קמפיינים בגוגל מכסה מגוון רחב של טכניקות, כולל הגדרה והתאמת יעדים, מבחני Split, הכנסת מילות מפתח חדשות, אופטימיזציה של נתיבי המרה ושינוי תוכניות להשגת יעדים.
ניהול ה-PPC שלכם פירושו לבחון את האסטרטגיה שבחרתם ואת ההוצאות על המודעות שלכם. מצד אחד, זה אומר לחזור על תוכנית הפעולה שלכם כדי למטב את יעילות מילות המפתח. מצד שני, זה אומר לחשוב כיצד להקצות משאבים למילות מפתח ספציפיות, וכיצד להתאים את המשאבים הללו בכדי למקסם את ה-ROI שלכם.
אסטרטגיית ניהול טובה שמה לב גם לספקים, כמו מנועי חיפוש, פלטפורמות חברתיות ורשתות מודעות, בכדי לנטר שינויים ועדכונים שיכולים להשפיע על קמפיין הפרסום הממומן שלכם.
בסך הכל, ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל היא משימה נכבדה, וזו הסיבה שהשקעה בכלי ניהול PPC מקצועיים יכולה להיות רעיון מצוין.
כלים ותוכנות PPC
עם כל המשתנים שאתם צריכים לעקוב אחריהם, כלי ניהול PPC אמורים להקל על הדברים. אתם יכולים לבחור לעקוב אחר המודעות שלכם בתוך הפלטפורמה, אבל אם אתם מחפשים סיוע וארגון נוספים, גיליון אלקטרוני חזק וקל לקריאה או תוכנה מתוחכמת שנותנת לכם תובנות לגבי ביצועי המודעות שלכם הם חיוניים.
אם אתם מתכננים ללכת על תוכנה, יש כמה תכונות שאתם רוצים לחפש: תמיכה מרובת משתמשים, ניהול חוצה פלטפורמות, מבחני A/B, תזמון, דיווח ודירוג מודעות.
להלן רשימה של תוכנות ומשאבים פופולריים ובעלי דירוג גבוה של PPC.
- HubSpot מציע תבנית חזקה שתעזור לכם לנטר ולנהל את החלקים הנעים של קמפיין הפרסום שלכם, מה שמקל על מעקב אחר קבוצות המודעות, מילות המפתח ומבחני A/B.
- WordStream הופך את החלקים המייגעים של ההקמה וניהול קמפיין הפרסום PPC שלכם לאוטומטי.
- NinjaCat מאפשר לכם לשלב את כל הניתוחים שלכם ממספר פלטפורמות לדו"ח אחד, כך שתוכלו לעקוב אחר כל קמפיין הפרסום שלכם במיקום אחד.
- Optmyzr מאפשר תמיכה מקצה לקצה ב-PPC, מההקמה ועד לדיווח, ואפילו מציע ניסיון חינם של התוכנה שלו.
- SEMRush יכול לעזור לכם לנהל את החלק החשוב ביותר בקמפיין הפרסום שלכם ב-PPC– מילות מפתח. אתם יכולים למצוא מילות מפתח רלוונטיות, לנהל ולבצע אופטימיזציה של רשימות מילות המפתח שלכם וליצור רשימות מילות מפתח שליליות.
- Unbounce הוא בעצם בונה דפי נחיתה בו תוכלו להשתמש בכדי ליצור דפי נחיתה עבור כל אחד מקמפייני הפרסום PPC השונים שלכם.
- Databox עוזר לעסקים לעקוב אחר ביצועי המודעות שלהם ומציג מדדי מפתח על פני לוח מחוונים יחיד. תוכלו גם להשתמש בניתוח התחזיתי שלהם בכדי להעריך עד כמה המודעות שלכם יצליחו בעתיד.
- Ahrefs הוא יותר מסתם עוד כלי SEO. אתם יכולים להשתמש ב-Ahrefs כדי לבדוק את ביצועי מודעות ה-PPC שלכם. כמו כן, אתם יכולים לרגל אחר מילות המפתח של המתחרים שלכם עם כלי מצויין זה.
- Microsoft Advertising Editor (לשעבר Bing Ad Editor) הוא כלי לניהול קמפיין PPC עבור מודעות שאתם מריצים במנוע החיפוש Bing. ניתן לנהל את הצעות המחיר שלכם, לבצע מחקר מילות מפתח ולערוך שינויים במודעות שלכם. פרט חשוב- מנוע החיפוש Bing פחות רלוונטי לחיפוש בישראל, ומתאים יותר לקהל אמריקאי.
מדדי PPC למעקב
מדדים הם הכל (אבל את זה אתם כבר יודעים). להלן מספר מדדי מפתח למעקב בקמפיין ה-PPC שלכם.
קליקים- מתייחס למספר הכולל של הקלקות שאתם מקבלים על מודעה. מדד זה מושפע ממילת המפתח שבחרתם ומהרלוונטיות של עותק המודעה שלכם.
עלות לקליק (CPC- Cost Per Click)- מודד את המחיר שאתם משלמים עבור כל לחיצה על המודעה שלכם.
שיעור קליקים (CTR)- אחוז הצפיות במודעות שמובילות לקליקים. מדד זה קובע כמה אתם משלמים (עלות לקליק – CPC). שימ לב כי מדדי CTR משתנים בהתאם לתעשייה.
הופעות- מספר הפעמים שצפו במודעה מסוימת. עלות לאלף (CPM) נקבעת עבור כל אלף הופעות. הופעות רלוונטיות במיוחד עבור קמפיין פרסום למודעות למותג.
הוצאה על מודעה- הסכום שאתם מוציאים על המודעות שלכם. אתם יכולים למטב מדד זה על ידי שיפור ציון האיכות שלכם (Quality Score).
החזר על הוצאות על מודעה (Return On Ad Spend – ROAS)- החזר ההשקעה (ROI) של קמפיין הפרסום שלכם. מדד זה מחשב את ההכנסה שהתקבלה עבור כל דולר שהוצאתם על מודעות ממומנות.
שיעור המרה- מדד המתייחס לאחוז האנשים שהשלימו את הקריאה לפעולה (Call-To-Action – CTA) בדף הנחיתה שלכם והופכים לליד או לקוח.
עלות להמרה- מדד המתייחס לעלות לייצור ליד. העלות להמרה מחושבת כעלות הכוללת של מודעה חלקי מספר ההמרות.
ציון האיכות (Quality Score – QS)- קובע את מיקום המודעה, ולכן זה מדד חשוב שיש לפקוח עליו עין, אולי אפילו שתיים.
לכו על פרסום ממומן
בין אם הקמתם את העסק שלכם רק אתמול, או שאתם בעניינים כבר עשרות שנים, קידום ממומן פשוט עשוי להיות הדחיפה שאתם והעסק שלכם צריכים כדי להשיג יתרון על המתחרים שלכם, או לפחות להופיע לפניהם בעמוד התוצאות במנועי החיפוש (SEPR's).
יישום השיעורים המצויים במדריך מקיף זה על בניית מסע פרסום בגוגל (ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס), קידום ממומן, PPC, והשיטות המומלצות לאסטרטגיית PPC איכותית יביא אתכם לשיפור התנועה וההמרות של האתר שלכם.
שירותי פרסום וניהול קמפיינים ממומנים בגוגל
תגיות-
מה זה ppc managerClick to copy keyword
Ppc מה זה
Ppc שכר
את העסק שלך
קידום ממומן בגוגל יתרונות
מודעות לרשת החיפוש
או פרסום בפייסבוק
קורס פרסום בגוגל
קידום אורגני או
ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס או פרסום בגוגל עם