מה זה פרסום בגוגל

מה זה פרסום בגוגל?

במאמר זה נסקור בקצרה מה זה פרסום בגוגל ואיך עושים את זה?

קשה להתכחש לכך ששוק מנועי החיפוש נשלט כמעט באופן מוחלט על ידי גוגל, בטח בישראל. אם כך, למה לא לפרסם על שלט החוצות הגדול ביותר בעולם?

פרסום בגוגל או קידום ממומן משמעו תשלום ישירות לגוגל עבור מודעות לבחירתכם, שיוצגו (בדרך כלל) בראש עמוד תוצאות החיפוש (SERP), במנוע החיפוש עצמו או במפות (Google Maps), מה שמגדיל את החשיפה למותג שלכם, מייצר לידים ובעצם מבטיח לכם כי תופיעו בכל פעם שגולש כזה או אחר מחפש את מה שאתם מציעים. מעבר מהיר לקטגורית שיווק דיגיטלי

Google Ads (לשעבר Google AdWords)

פרסום בגוגל אפשרי אך ורק בעזרת פלטפורמת הפרסום Google Ads, או בשמה הקודם Google AdWords, ועל כן עליכם קודם כל לפתוח חשבון Google Ads.

פלטפורמת Google Ads מאפשרת לכם להגדיר ולשלוט באסטרטגיית השיווק והפרסום שלכם, לנהל מספר קמפיינים במקביל, לבצע מעקב המרות, לתזמן מועדי הצגת המודעות, הגדרת סבב בין מודעות שונות שברשותכם, התאמת מילות מפתח, מעקב אחר מילוי טפסים, ויצירת דוחות ביצועים, בקרת תקציב חודשי, טירגוט לפי מיקום גיאוגרפי ועוד.

PPC – תשלום לפי קליק

עדיין תוהים מה זה פרסום בגוגל? PPC- Pay Per Click הוא מודל שיווק באינטרנט בו גוגל משתמשת במודעות הממומנות.

תשלום לפי קליק פשוט אומר שאתם משלמים לגוגל רק על הקלקות בפועל, מה שהופך אותו למודל המועדף עבור עסקים רבים המבקשים לחשוף את המותג שלהם במהירות לכמה שיותר משתמשים, ולהציגו בראש דף תוצאות החיפוש בגוגל.

סוגי קמפיינים

עכשיו שאתם יודעים מה זה פרסום בגוגל, נציץ על סוגי הקמפיינים השונים הקיימים עם Google Ads. כל קמפיין מציע אסטרטגיית פרסום מותאמת.

לשמחתנו גוגל פישטה מאוד את כל תהליך בניית הקמפיין. Google Ads מציע קמפיינים מסוגים שונים ומגוונים שיכולים להתאים לכל עסק ומותג. בין הקמפיינים השונים ניתן למצוא:

  • קמפיינים לרשת החיפוש
  • קמפיינים לרשת המדיה
  • קמפיינים של וידאו
  • קמפיינים לשופינג
  • קמפיינים לקידום אפליקציות

כלים נוספים עם Google Ads

בגוגל כמו בגוגל, אתם תמיד יכולים לסמוך שתהיה אינטגרציה מושלמת בין הכלים והתוספים השונים שהם יצרו, לטובת ייעול אסטרטגיית הפרסום שלכם. להלן מספר כלים עיקריים שכדאי לקשר עם Google Ads:

מחקר מילות מפתח עם Google Keyword Planner

ניתוח דוחות ביצועים בעזרת Google Analytics

התאמה אישית של אסטרטגיית הפרסום ב YouTube בעזרת כלי תכנון היקף החשיפה של גוגל

חסרונות

  • ברגע שמפסיקים לשלם לגוגל, הם נותנים את התחושה שאתם לא קיימים
  • לא מחליף את הצורך בקידום אורגני
  • יקר יחסית
  • חוסר גמישות- למשל, חוסר היכולת לשלוט בקמפיין עם מספר גבוה של מילות מפתח

לסיכום מה זה פרסום בגוגל

במידה ואתם רוצים תוצאות מהירות, פרסום ממומן בגוגל יהיה אפקטיבי מאוד עבור העסק שלכם.

חשוב לזכור כי שיטה זו אינה באה להחליף אסטרטגיות שיווק וקידום אחרות, ולכן חשוב מאוד להבין את צרכי העסק שלכם ולבדוק עם עצמכם האם יש לכם אורח רוח וסבלנות לבניית נוכחות דיגיטלית ארוכת טווח, או שמא חפצה נפשכם בתוצאות מידיות, ובמקרה התקציב גם מאפשר זאת.

לקריאה נוספת

איך למנף את העסק שלכם עם קידום לוקאלי

איך לקדם את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *