Pillar Content הוא אסטרטגיה של שיווק תוכן שמובנת בצורה חכמה מתוכן מרכזי ומשני. התוכן הבסיסי הוא תוכן העמודים (Pillar Content) ובפועל סביבו מקובצים אשכולות הנושאים.
ההשפעה ארוכת הטווח של טכניקה זו היא יצירת נראות של מומחה בנושא מסוים. עבור מילות מפתח רבות – במיוחד מילות מפתח עם זנב ארוך – מיקום/מבנה תוכן כזה יש השפעה חיובית על הדירוג בגוגל. Pillar Pages נותנים לגוגל איתות ברור לגבי הרלוונטיות של אתר אינטרנט לגבי נושא ספציפי.
הבנת הכללים של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא לא תמיד קלה, בעיקר בגלל שאלגוריתמים של מנועי החיפוש משתנים כל הזמן. עם זאת, חשוב להתעדכן תמיד, כי רק כך תוכלו להבטיח שהפוסטים בבלוג שלכם ישיגו דירוג טוב בתוצאות החיפוש.
מגמה עדכנית שבהחלט כדאי לשים לב אליה בהקשר זה היא אשכולות נושאים ואסטרטגיות תוכן שנועדו לבנות סמכות לאשכולות כאלה.
התנהגות החיפוש של המשתמשים השתנתה, וכך גם הטכנולוגיה המשמשת לפירוש ויצירת תוצאות חיפוש. עד כה מילות מפתח מילות זנב ארוך היו המוקד של רוב אסטרטגיות SEO. אבל הרבה השתנה כאן וגישות חדשות באות לידי ביטוי, מה שמשפיע גם על הארגון המבני של התוכן שלכם.
בפוסט זה, אני רוצה לבחון מקרוב כיצד השתנתה התנהגות החיפוש של המשתמשים, היתרונות של אסטרטגיות קידום אתרים המתמקדות באשכולות נושאים ומהם עמודי התווך באתר.
כמה מההנחיות האחרות הקשורות לתוכן:
עוד הנחיות חשובות הקשורות למאמר:
מהו תוכן כפול?
מהו תוכן ירוק עד?
מהו תוכן נסתר?
מהי זריעה של תוכן?
מהו Pillar Content?
Pillar היא המילה האנגלית עבור עמוד תווך, או עמוד תמיכה. הביטוי Pillar Content מייצג שינוי פרדיגמה בשיווק תוכן. המגמה הולכת ומתרחקת מאסטרטגיית קידום אתרים ממוקדת מילות מפתח לכיוון התמקדות בנושאים. Pillar page מספק מידע מקיף, בו זמנית קומפקטי על נושא. נושא או אשכול תוכן מקובצים סביב עמוד עמוד זה.
המונח אשכול (cluster) מייצג צרור של אלמנטים דומים שיש להכניס למבנה מסוים.
הסוד של תוכן עמודי אפקטיבי הוא לבנות את ההיבטים הרבים של נושא. העמוד הוא נקודת המוצא לתוכן נוסף, מיוחד.
דוגמאות ל Pillar Content
דוגמה א:הנושא המרכזי: גריל.
אשכולות התוכן: גריל פחמים, גריל חשמלי, גריל גז, טכניקות, אביזרים נלווים וחלקי חילוף, מתכונים, מעשנות, סדנאות/ קורסים, יתרונות וכו'.
דוגמה ב: הנושא המרכזי (המתאים למילת המפתח העיקרית): האופניים.
אשכול תוכן: אופני הרים, אופני מירוץ, אופניים חשמליים, תיקוני אופניים, טיולי אופניים, רכיבה בקיץ ובחורף, אביזרים וחלקי חילוף לאופניים, יתרונות האופניים ככלי תחבורה.
אסטרטגיית תוכן זו אינה שאלה של פורמט, אלא של מבנה. התוכן יכול להיות מוצג בצורות שונות – למשל כטקסטים בבלוג, אבל גם כסרטוני וידאו, גרפיקה, ספרים אלקטרוניים, פודקאסטים או גלריות תמונות. קישור נכון הוא חיוני עבור תוכן אשכול. זה מבוסס בעיקר על מילות מפתח ארוכות זנב, כלומר שאילתות חיפוש ארוכות יותר שאינן מורכבות ממונח מפתח אחד בלבד. דוגמה: "איך לתקן העברת הילוכים תקולה באופניים?" או דומה.
מדוע Pillar Content כה חשוב?
יישור תוכן לשאילתות חיפוש המוזנות מילולית הופך להיות חשוב יותר ויותר. כי מילות מפתח פשוטות מוחלפות יותר ויותר בשאלות מנוסחות. חלקם נוגעים במספר היבטים של נושא.
חלק מהשאלות הללו נשאלות גם בלשון הדיבור. כלומר: אופטימיזציה למנועי חיפוש של תוכן הופכת למורכבת הרבה יותר. בשיווק נכנס פעם זה היה מספיק כדי לדרג טוב עבור מילת מפתח פשוטה, היום יש צורך לשקול כמעט את כל השאלות האפשריות.
איך ממקדים שאלות מוכוונות נושא במקום מילות מפתח פשוטות?
כאן נכנס לתמונה מושג העמוד התוכן. תוכן העמודים הוא תוכן ליבה, כלומר עמודי התווך הבסיסיים של נושא. תוכן משני נאסף סביב תוכן הליבה הזה כך שהאתר בכללותו לוכד את כל ההיבטים של הנושא. אז שתי נקודות חשובות כאן:
נושא הליבה (תוכן העמודים)
ההיבטים המשניים הרלוונטיים לנושא (תוכן אשכול).
עמוד העמוד בפועל הוא הבסיס לאשכול התוכן. היבטים משניים מסוימים של הנושא יכולים בתורם לכלול דפי משנה. זה יוצר מעין מבנה עץ עם רמות היררכיות.
חשוב לא לאבד את המונח המרכזי, שבדרך כלל ניתן להתמקד במילת מפתח בודדת. כאן Ahrefs מדגימים איך לבנות עמודי תוכן מוצלחים
החיפוש בגוגל משתנה.
מנועי החיפוש נעשים חכמים יותר מדי יום. גוגל הפכה למצוינת בסריקת כמויות עצומות של תוכן עבור קטעי תוכן רלוונטיים ובהחזרת התוצאות המתאימות ביותר למחפש. דפים עם יותר מדי קישורים פנימיים לא רלוונטיים נענשים. בדיוק כמו "ממלאי מילות מפתח" – אלו דפים שמלאים במילות מפתח – לרוב ללא הקשר – כדי לתמרן את תוצאות החיפוש – מבלי לתת לקורא ערך כלשהו.
לכן אין זה מפתיע שגוגל שינתה את אופן הצגת תוצאות החיפוש. כבר לא מדובר בתוצאות רלוונטיות למילות מפתח, אלא בתוצאות הקשורות לנושא.
מאז עדכון RankBrain ב-2015, גוגל הצליחה להשוות מילות מפתח ומשפטים מחיפושים קודמים עם נושאים דומים. התוצאה: דף תוצאות חיפוש אמיתי בשליטת הקשר! עבור משתמשי גוגל, זה אומר שאם תחפשו נושא ספציפי עכשיו, תקבלו תוצאות רלוונטיות כמו שלא היו מעולם. לא משנה באיזו מילת מפתח השתמשת כדי להגיע לשם. גם אם אינכם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים, Google smart מספיק חכמה כדי לגלות זאת באמצעות ההקשר של שאילתת החיפוש. גוגל יודעת למה התכוונת, לא רק למה שהקלדתם!
אנחנו מחפשים אחרת בגוגל.
יחד עם זאת, הדרך בה אנו מחפשים השתנתה. בהתחלה הקלדנו מילים בודדות, לעתים קרובות נכללו מילות המפתח החשובות ביותר. כשמישהו חיפש מסעדה בחיפה, הוא היה מקליד "מסעדות חיפה" ולחץ על תוצאות החיפוש כדי למצוא מסעדה שנמצאת בקרבת מקום. ככל שמנועי החיפוש הפכו חכמים יותר, המשתמשים נכנסו לחיפושים ארוכים יותר. יותר נכון, כמו שאמרו: "איפה יש מסעדה לידי?" בשנת 2021, 67% מכלל החיפושים הכילו ארבע מילים או יותר ובשנה הנוכחית ישנה עליה של 10%.
משתמשים מזינים שאילתות חיפוש ארוכות יותר ומנוסחות
תארו לעצמכם שחיפשתם מסעדת סושי. האם אתם פשוט מזינים "מסעדה" בתיבת החיפוש או יותר נכון שאילתה ארוכה יותר כמו "מסעדות יפניות קרובות אלי"?
רוב המשתמשים בוחרים בגרסה השנייה: 67% מכל שאילתות החיפוש מכילות לפחות ארבע מילים. בנוסף, מספר הולך וגדל של משתמשים מכניסים משפטים מנוסחים כמונחי חיפוש, שכן הדבר מאפשר להם להשיג את תוצאות החיפוש המתאימות ביותר.
אחת הסיבות לכך היא השימוש הגובר בקלט קולי. הודות ל-Siri, Google Assistant ושות', 20% מכל חיפושי Google במכשירים ניידים נעשים בקול. ובהתחשב בפופולריות ההולכת וגוברת של מכשירי Amazon Echo ו-Google Home, צפוי שמספר זה ימשיך לגדול.
אבל זו לא הסיבה היחידה לחיפושים הארוכים יותר.
כמות התכנים שהאינטרנט מוצף בו משחקת כאן תפקיד, כי לא תמיד כמות זהה לאיכות. אז משתמשים עם חיפושים ממוקדים יותר מנסים לעקוף את מבול המידע הבלתי שמיש ולהגביל את התוצאות מלכתחילה.
יתרה על כך, יותר ויותר משתמשים עוברים לגלוש בתוצאות החיפוש של Google ולהתמקד בכותרות של פוסטים בבלוג ובקטעי Google מודגשים. מכיוון שלעתים קרובות הם מספקים תשובות גסות לשאלותיהם.
מצד שני, גם מנועי החיפוש משתפרים בסינון התוצאות הרלוונטיות ביותר מאלפי תכנים.
האיכות והדיוק של תוצאות החיפוש עולה
גוגל מבצעת אופטימיזציה מתמדת של האלגוריתם שלה על מנת לשפר באופן מתמיד את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. לדוגמה, גוגל נוקטת בפעולה נגד שימוש מופרז בקישורים פנימיים לא רלוונטיים בכך שלא בודקים עוד שאילתות חיפוש מנוסחות עבור מילות מפתח בודדות. במקום זאת, הם מתפרשים כעת כיחידה. החברה גם משתמשת בבינה מלאכותית כדי לפרש מונחי חיפוש מסוימים בצורה מדויקת יותר.
במילים אחרות, גוגל עוזרת למשתמשים למצוא בדיוק את מה שהם חיפשו – גם אם שאילתת החיפוש שלהם לא נוסחה בצורה מיטבית. לדוגמה, אם תקלידו "נעלי ריצה", גוגל תציג כעת תוצאות עבור "נעלי ספורט". עבור בלוגרים ומומחי קידום אתרים, זה אומר שכאשר יוצרים תוכן, הם צריכים להיות זהירים עוד יותר לגבי סגירת פערים שעלולים למנוע מהתוכן שלהם לדרג טוב.
על מנת לכסות כמה שיותר גרסאות של שאילתות חיפוש בנושא מסוים, מומלץ לבנות את האתר שלכם עם נושאי ליבה שונים. תוכן הליבה הזה מקושר לאחר מכן באמצעות היפר-קישורים לפוסטים ספציפיים יותר בבלוג על מילות מפתח ספציפיות של זנב ארוך (בצורה מנוסחת). וזה מביא אותנו למודל האשכול התמטי.
אשכולות נושאים מאפשרים דירוגים טובים יותר ותוצאות חיפוש רלוונטיות יותר
עד כה, רוב הבלוגרים ומומחי SEO התמקדו בהשגת דירוג גבוה עבור מילות מפתח מסוימות עם פוסטים בודדים בבלוג. עם זאת, בגישה כזו, התוכן בדרך כלל מובנה בצורה גרועה והמשתמשים מתקשים למצוא את המידע שהם רוצים. בנוסף, משמעות הגישה הזו היא שהתרומות שלכם בנושאים דומים מתחרות זו בזו מבחינת הדירוג שלהן.
עד לאחרונה, זו הייתה הגישה שלנו, ומבנה התוכן שלנו היה בערך כדלקמן:
עם זאת, אם אתם רוצים להגיע לדירוג גבוה בימים אלה וגם רוצים לספק את התשובות הטובות ביותר למחפשים, דרושה גישה חדשה: מודל אשכולות הנושאים.
ראשית, בחרו את הנושאים עבורם אתם רוצים להשיג דירוג טוב בתוצאות החיפוש. לאחר מכן אתם יוצרים את התוכן על סמך מילות מפתח מסוימות הרלוונטיות לנושא זה והן קשורות זו בזו.
המטרה היא לכסות באופן מקיף תחום נושא בתוכן שלכם ובכך לבנות סמכות SEO. עם המעבר למודל זה, מבנה הבלוג שלנו מעוצב כעת בצורה כזו שמאמרים רבים ושונים מסודרים סביב נושא (אשכול) ומקושרים לתוכן אחר באשכול באמצעות היפר-קישורים:
בלב המודל הזה עומדת ארכיטקטורת דפים אופטימלית, שנועדה לסדר ולקשר כתובות אתרים בצורה כזו שדפים מרובים של אתר נכנסים לדירוג גוגל – והמשתמשים יכולים למצוא את התוכן הרצוי מהר יותר. ארכיטקטורה זו מבוססת על שלושה מרכיבים – תוכן עמודים, תוכן אשכולות והיפר-קישורים:
"תוכן העמודים" מתאר את הנושא שלשמו בלוגרים ומומחי SEO רוצים להשיג את הדירוג הטוב ביותר האפשרי, אשר בתורו נעשה על ידי יצירת תוכן אשכולות ספציפי יותר. למדו עוד על סמכות הקשרית עם היררכיה ל SEO
איך יוצרים Pillar Content?
הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להיפטר מההתמקדות שלכם במילות מפתח. במקום זאת, נתמקד תחילה בנושאים שעבורם אתם רוצים לקבל דירוג טוב. לאחר מכן חפשו נושאים רלוונטיים בבלוג על סמך מילות מפתח רלוונטיות.
כמו כן, קחו בחשבון מה הכי מעניין את קבוצת היעד שלכם ואיזה אתגרים הם מתמודדים. הנושא שלכם צריך להיות רחב מספיק כדי שיהיה מקום לתרומות נוספות, כלומר תוכן אשכול נוסף. אך הקפידו גם לבחור בו כך שבאמת תוכלו להתייחס לכל ההיבטים של הנושא בעמוד אחד.
עמוד pillar צריך לספק תשובה לשאלות שמשתמשים מקלידים בחיפוש בגוגל. זה, בתורו, אמור להוביל אותם לבחור את התוכן שלך עם כל התוצאות האחרות לאור מידע נוסף. לאחר שמבקרים קראו בדף העמודים שלך, הם אמורים להיות מסוגלים לגלות יותר על קישורים לתוכן אשכול ספציפי יותר.
ניתן לתאר את ההליך ליצירת תוכן עמודים (או להמרת דפים קיימים) בחמש נקודות:
מצאו את הנושא והביאו אותו לידי ביטוי במילת המפתח הראשית.
צרו סקירה כללית של אשכולות הנושאים.
צרו תוכן.
בנו מבנה אשכול שמורכב בעיקרו מקישורים לדפים בודדים.
עדכון מתמיד של התוכן.
Pillar Content עוסק פחות בצורת התוכן, אלא יותר בבנייתו בצורה ידידותית למשתמש. לדוגמה:
דפי סקירה המציגים בקצרה אך מקיפה את הנושא המרכזי. בנוסף עמודי משנה בהיבטי נושא בודדים.
תוכן עיקרי בפורמטי מדיה שונים (טקסטים, גרפיקה, סרטונים, אודיו), המקושרים בצורה מובנית ובכך מאירים את כל היבטי הנושא.
כדי שעמוד העמוד בפועל לא יתארך מדי, מתייחסים לדפי תוכן אשכולות בהיבטים בודדים. קישור אינטליגנטי ומובנה הוא גורם הצלחה מרכזי לאסטרטגיית התוכן של עמוד התווך.
Pillar Content הינם מקיפים ומעודכנים
כיצד אוכל להשיג תוכן עבור דפי עמודים? האינטרנט מציע כלים רבים לכך. ארבע דוגמאות:
- ניתן להשתמש ב-Google Trends כדי לגלות אילו שאלות נשאלות לעתים קרובות על נושא או בעיה.
- כלים למציאת מילים נרדפות או כלי TF-IDF מספקים גם מידע רב ערך לגבי אילו מילות מפתח מופיעות לעתים קרובות בקשר למילת מפתח קשורה אחרת.
- חדשות Google הוא כלי טוב לקבל השראה ליצירת דפי אשכול עדכניים או לעדכון תוכן קיים.
- מושג הפרסונות יכול לשמש היטב ליצירת תוכן עמודי תווך. אילו נושאים מעניינים את הפרסונות? איזו רלוונטיות יש לנושאים הללו לחיי היומיום, לבעיות או אתגרים של קבוצת היעד?
עמוד pillar אף פעם לא נגמר למעשה כי יש להתאים אותו כל הזמן. אבל החוכמה הזו היא למעשה לא דבר חדש עבור מומחי SEO.
הערה: המונחים תוכן עמודים ותוכן אבן פינה (cornerstone) מתאימים במידה רבה. בעוד שמונח אחד בוחר בעמוד כמטאפורה (pillar), אבן פינה מייצגת אבן פינה. הכוונה היא לאותה אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן: בניית דף אינטרנט שבטווח הארוך הופך לעמוד מומחים מקיף בנושא ספציפי.
מחשבות אחרונות על Pillar Content ומונח אשכול
Pillar Content הוא יותר מסתם מילת באז חדשה מסצנת SEO. מעל לכל, זה מייצג כיוון מחדש של אופטימיזציה למנועי חיפוש. המשמעות של המצגת המובנית היא שלאתר שתוכנן לפי גישת התוכן של Pillar יש פוטנציאל להפוך לאתר מומחה לנושא המתאים. נושאים תופסים את מקומם של מילות המפתח. ככל שאתר עוסק בנושא מסוים בצורה מקיפה והוליסטית יותר וככל שהתוכן הזה בנוי טוב יותר, כך גדלים הסיכויים לדירוג טוב לטווח ארוך.
כמומחה קידום אתרים הוליסי אמשיך לשפר את מדריך עמודי התוכן ואשכול הנושאים בכל פרויקט SEO, כתיבת תוכן ובניית אתר שאקבל.