7 טעויות נפוצות בבניית חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית היא פשוט חובה בעידן שבו יותר ויותר גולשים בוחרים בערוצים מקוונים כדי לבצע רכישות והזמנות של מוצרים או שירותים, אין פלא שקצב ריבוי החנויות המקוונות רק הולך וגדל משנה לשנה.

7 הטעויות הנפוצות ביותר עבור חנויות וירטואליות באינטרנט:

אלא שלצד ההשקעה בתהליך בניית חנות וירטואלית שתאפשר לעסק להרחיב את הפעילות העסקית שלו ולנצל את היתרונות הרבים שמציע הערוץ הזה, יש גם חשיבות לא מועטה לצורך להימנע מטעויות נפוצות שמרבים בעלי אתרים לבצע בעת ההקמה של החנות הוירטואלית שלהם. במאמר הזה נסקור 7 טעויות נפוצות כאלו, וננסה להבין כיצד הן עלולות להשפיע לרעה על קידום אתרים ובכלל – על המכירות של העסק בדיגיטל.

אז בלי להאריך בדברים, הנה 7 הטעויות הנפוצות שמבצעים בעלי חנויות וירטואליות ברשת:

טעות מספר 1: שימוש מועט מידי בתוכן כתוב

כדי שחנות אינטרנטית תממש את מלוא הפוטנציאל שלה, על עמודי הקטגוריות והמוצרים השונים שלה לקבל את הנוכחות הדיגיטלית שמגיעה להם בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. דירוגים איכותיים כאלו במקומות ריאלים של דפי תוצאות החיפוש, אשר יכולים להניב הקלקות של גולשים שמחפשים את המוצר או השירות, מצריכים הטמעה איכותית של תוכן, ובפרט של מילות המפתח העיקריות, שעליהן מעוניינים לדרג את הדפים האמורים.

הרבה מאוד מנהלי אתרי חנויות ברשת נוטים להשקיע בעיצוב חוויתי של החנות ובטעינה מהירה של העמודים השונים, אך עמודי הקטגוריות והמוצרים נותרים ריקים מתוכן נלווה משמעותי, בין היתר מתוך ההנחה, שהגולש כבר יבין באילו מוצרים מדובר.

אלא שכאשר משקיעים בקידום אורגגני בתוך האתר של חנות במנועי החיפוש, יש לתת את הדעת גם לצורך של מנוע החיפוש להבין במה החנות עוסקת ואילו שירותים ומוצרים היא מציעה. לשם כך, כאמור, נדרשת הטמעה איכותית של תוכן רב באתר. התוכן צריך לחסות את כל התחום לרבות שאלות ותשובות ביטויים עם נפחי חיפוש גדולים, מילות מפתח זנב וכו'.

טעות מספר 2: לא מניעים לפעולה

לעיתים בחנות יש את כלל המידע שהלקוח זקוק לו על מנת לבצע את הפעולה, להתקשר מול בית העסק ולבצע הזמנה ורכישה של מוצר או שירות. אלא שפעמים רבות, התקשרות כזאת מצד הלקוח לא מבוצעת, על אף שהוא מעוניין לבצע אותה, דווקא משום שבאתר עצמו לא הושקעה מחשבה על הנעת הגולש לפעולה.

הנעה לפעולה צריכה לבוא לידי ביטוי באוסף של מקומות אסטרטגיים באתר: בכפתורים שמאפשרים ללקוח לבצע רכישה או הזמנה, בטקסט הנלווה בעמודי המכירה השונים, במסלול שעובר הלקוח הפוטנציאלי המבקר באתר, ובעיקר, בניקוי מסע הלקוח מרעשי רקע מיותרים, שעלולים לגרום לו לנטוש את האתר או להישאר מבולבל לגבי מה נדרש ממנו בדיוק.

מרגע שזיהיתם כי הלקוח מביע עניין במוצר מסויים באתר, על האתר כולו להיות ממוקד בהצלחה של ביצוע המכירה: התוכן חייב להיות ממוקד ולא לסטות לכיוונים אחרים, השארת הפרטים צריכה להיות קלה ופשוטה, דרכי יצירת הקשר צריכות להיות ברורות ובולטות וכו'.

טעות מספר 3: תמונות לא איכותיות של המוצר או השירות

עוד טעות שגורמת ללא מעט אתרי מסחר לפגוע ביכולת שלהם לבצע מכירות בהיקף הרצוי, היא שימוש בתמונות להמחשה שאינן באמת ממחישות את השימוש במוצר. לעיתים נוהגים בעלי אתרים שמשמשים כחנויות מקוונות להעלות לאתר תמונות גנריות, שמהן לא ניתן ללמוד הרבה על המוצר או השירות.

במקרים אחרים, הם עושים אמנם שימוש בתמונות של המוצר, אולם כאלו שצולמו בצורה חובבנית, לא מזמינה, שמרמזת על רשלנות והעדר מקצועיות של בעלי המותג שעומד מאחורי האתר.

מאחר שרכישה באינטרנט גם כך מלווה פעמים רבות בחשש, שכן אין מאחורי האתר פנים ודמות שניתן לדבר איתה ולהתרשם ממנה, הרי שאתר לא מזמין שמוטמעות בו תמונות לא איכותיות, בהחלט יוכל לפגוע בהיקף המכירות המתבצעות בו. מדריך להבחירה והעלאה של תמונות לאתר מכירות

טעות מספר 4: חווית משתמש לא איכותית באתר

בעידן המודרני אנשים מצפים לקבל חווית שירות מצוינת, גם כאשר הם מבצעים את הרכישות שלהם בדיגיטל. מאחר שהאלטרנטיבות הקיימות בשוק היום כמעט בכל תחום אפשרי הן אינסופיות, אתר שהעמודים השונים בו נטענים בצורה איטית, שהניווט בו מסורבל ולא נוח, שהטקסט בו לא קריא מספיק, או מכיל שגיאות כתיב ותחביר, יגרום ללא מעט מן הגולשים להביע חוסר אמון באתר, ולהמשיך הלאה אל המותג הבא שיכול להציע להם שירות.

זאת הסיבה, שכחלק מהשקעת המאמצים בקידום אתר המסחר שברשותכם, חשוב יהיה לייחד השקעת משאבים בתחום של שיפור חווית המשתמש באתר, ולדאוג לכך שגולשים שמגיעים לאתר יהנו מטעינה חלקה ומהירה של העמודים השונים, מניווט קל, פשוט ברור ונוח בין העמודים השונים, שיוכלו לאתר מוצרים באמצעות פילטור, סינון, מיון או חיפוש, ושהגלישה באתר תשאיר עליהם רושם נעים ונינוח.

טעות מספר 5: תהליך צ'קאאוט מסובך

תהליך הצ'קאאוט, אותו תהליך שעובר הגולש מרגע שהחליט שהוא מעוניין לרכוש מוצר או שירות, ועד הרגע שבו סיים את ביצוע התשלום באמצעות האתר, הוא אחד השלבים הקריטיים של תהליך המכירה בחנות האינטרנטית. הסיבה לכך, היא שכל טעות במימוש התהליך הזה יכולה לגרום ללקוח הפוטנציאלי לנטוש את עגלת הקניות שלו דווקא במצב שבו הוא לכאורה בשל ביותר לבצע את הרכישה מבית העסק.

כאשר אנחנו מקשים על הלקוח את תהליך הרכישה, אם באמצעות פיתוח תהליך מסורבל, ארוך ומיותר, ואם באמצעות תהליך שהמשתמש עצמו לא ממש מבין (חווית משתמש UX), אנחנו פוגעים באופן ישיר בביצועי המכירות של האתר.

טעות מספר 6: שימוש בתיאורי מוצר משוכפלים

זוהי אחת הטעויות הנפוצות ביותר באתרי איקומרס, שבהם מספק השירות הוא יבואן, ולא מייצר את המוצרים בעצמו. במקרים רבים כאלו, נלקח תיאור המוצר מן האתר המקורי של היצרן, וכאשר מדובר במספר מוצרים שונים שנבדלים ביניהם בתכונות שונות, נעשה שימוש בתיאורי מוצר זהים.

פעולה זו עלולה לפגוע ביכולת לקדם את עמודי המוצר השונים במנועי החיפוש, להחשב כתוכן שהוא תוכן משוכפל על אף שלא הייתה כל כוונה כזאת של בעל האתר, ולא לאפשר למותג למקסם את המאמצים השיווקיים שלו בהקשר הזה. במקרים כאלו, הפעולה המומלצת היא יצירת תיאור מוצר ייחודי ומקורי שיוצמד לכל אחד מן המוצרים הנמכרים באתר. טיפים להמנעות מכתיבת תוכן משוכפל למוצר

טעות מספר 7: אתר החנות לא מותאם לשימוש במכשירי מובייל

בשנים האחרונות גובר באופן דרסטי השימוש במכשירי מובייל ככלי אפקטיבי לצריכת תוכן באינטרנט. מעבר לכך, גם במקרים בהם הרכישה עצמה מבוצעת באמצעות מחשב נייח או נייד, הרבה מאוד פעמים הבדיקות המקדמיות של הלקוח מבוצעות בערוץ המובייל. זאת רק אחת הסיבות שחשוב יהיה מאוד שכל אתר מסחר שמכבד את עצמו ידאג להתאמת התכנים השונים באתר לתצוגה במכשירי מובייל שונים.

אלא שהתאמת התצוגה עצמה אינה מספיקה כמובן. על מנת להצליח ולייצר חווית שימוש טובה בעת גלישה אל האתר ממכשירי מובייל, יש לקחת בחשבון אספקטים רבים נוספים:

חנות וירטואלית באינטרנט
בניית חנות וירטואלית באינטרנט
  • כיצד יראו התפריטים השונים באתר במובייל?
  • האם כלל הפונקציונליות תוצע ללקוח גם כאשר יגיע באמצעות מכשירי מובייל?
  • אילו יכולות פילטור, מיון וחיפוש תוצענה ללקוח?
  • כיצד תוצגנה בפניו טבלאות של השוואות נתונים שמתפרסות לרוחב העמוד?
  • מה יהיה המרחק של דפדפן הלקוח מן התצוגה?

כאשר החלטות כאלו אינן נלקחות בחשבון בעת התאמת האתר למובייל, תיתכן פגיעה לא רק בחווית השימוש באתר, אלא גם במכירות.

מסקנות אחרונות על בניית חנות אינטרנטית

לסיכום הנקודות החשובות בבניית חנות אינטרנטית הן: תוכן דליל באתר, העדר הנעה לפעולה, תמונות באיכות ירודה, חווית משתמש גרועה, תהליך רכישה ארוך ומסובך, תוכן מוצר משוכפל, אי התאמה למובייל( אתר איטי). כדי ליישם אתר כל הנקודות שעברנו עלייהם, חייבים מומחה קידום אתרים שיודע לבנות אתרים.

קטגוריית עיצוב ובניית אתרים – בלוג בניית אתריםבניית אתרים לחברות ניקיון, עמותות, עורכי דין, אתרי תדמית, מיני סייטס ושירותים נוספים כמו ניהול קמפיין ממומן בגוגל.

דרגו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *