השתמשו במדריך זה כדי לבצע אופטימיזציה של פרופיל העסק שלי בגוגל, לשיפור הנראות של עסק שלי (google my business) וקידום בגוגל מפות לעסקים. המדריך יספק תשובות לשאלות נפוצות רבות שיש לאנשים לגבי השימוש בפלטפורמה העוצמתית הזאת.
- מה זה תוצאות חיפוש מקומיות?
- מה לעשות כשעובדים מהבית ולא רוצים שהכתובת שלכם תהיה גלויה ב'גוגל לעסק שלי'
- כיצד לרשום יותר ממיקום אחד בפרופיל העסקי של Google
- מה לעשות כאשר הקטגוריה של העסק שלכם אינה זמינה ב-'Google my business'
- מהו השם הקצר בפרופיל העסקי של Google?
- כיצד להוסיף שאלות ותשובות בפרופיל העסק שלי בגוגל
- מהן תוויות ב- גוגל לעסק שלי ומדוע הן חשובות?
- כיצד להוסיף דגשים / מאפיינים ל-גוגל לעסק שלי
- כיצד להשתמש במספרי מעקב שיחות ולשמור על עקביות NAP
- כיצד לבצע אופטימיזציה של פרופיל העסק שלכם ב-Google
- כיצד לשנות כתובת בגוגל לעסק שלי
כולנו יודעים שכדי להפיק את המרב מפרופיל העסק שלכם בגוגל (באנגלית google my business ), עלינו לבצע בו אופטימיזציה. הנה כמה דרכים מהירות וקלות לעשות זאת,.. אך לפני זה כמה עובדות ומקרי בוחן עדכניים.
השגת נראות גדולה ב-Google כעסק מקומי מעולם לא הייתה חשובה יותר לצמיחה מתמשכת ולהצלחה. למעשה, דווח כי 46% מכלל החיפושים בגוגל מחפשים מידע מקומי וכי 4 מתוך 5 צרכנים משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא מידע מקומי, כלומר אם זה לא העסק שלכם שמוצג, זה אחד מהלקוחות שלכם מתחרים. ומסיבה זו, זה קריט מחינת אסטרטגית קידום אתרים מקומי.
מה זה תוצאות חיפוש מקומיות?
תוצאות חיפוש מקומיות אינן רק תוצאות החיפוש האורגניות שכולנו רגילים לראות. הם כוללות גם חבילה מקומית המופעלת על ידי הפרופיל העסקי של גוגל.
כדי לראות הצלחה כעסק מקומי, אתם צריכים להיות בעלי נראות מצוינת בפרופיל העסקי של גוגל, ואני הולך ללמד אתכם את כל מה שתמיד רציתם לדעת על זה אבל פחדתם לשאול
ייעוץ מקצועי לעסקים מקומיים בזמן המלחמה–
זה כולל מענה על שורה שלמה של תשובות נפוצות שאל שאלות בנושא.
חייגו למספר 054-746-2208
מה זה גוגל לעסק שלי (GOOGLE MY BUSINESS)?
פרופיל העסק שלי בגוגל (שבעבר היה ידוע כ-Google Local ו-Google Places) הוא הפלטפורמה שמניעה את רישומי העסקים של גוגל ומעניקה לעסק שלכם את ההזדמנות להופיע בחבילה המקומית, כמו גם להופיע במספר תוצאות שונות ולנהל כיצד המידע שלהם מוצג על כל אחד מהם.
זוהי פלטפורמה שכל בעלי עסקים מקומיים צריכים להיות מודעים לה ולהשתמש בה בהתחשב בכך שהמידע שאתם שולחים לרישום שלכם יוכל להופיע במספר דרכים שונות במנוע החיפוש, כולל פאנל הידע, החבילה המקומית ומפות. בואו נסקור כל אחד מאלה.
מה זה לוח הידע של גוגל (GOOGLE KNOWLEDGE PANEL)
זוהי תיבת המידע שמופיעה בפינה השמאלית העליונה של תוצאות החיפוש (שולחן העבודה) או בסמוך לחלק העליון של הדף בנייד כאשר מישהו מפעיל חיפוש ספציפי עברו העסק שלכם.
זה ידוע בתור לוח הידע מכיוון שהוא מציג מידע מרכזי, כולל הכתובת שלכם, שעות הפעילות שלכם, מספר טלפון, אתר אינטרנט, קישור להנחיות ומידע חשוב אחר בהתאם לתעשייה שלכם.
Google Local Pack – חבילת גוגל מקומי 3
אלו הן שלוש תוצאות הרישום העסקי המופיעות מתחת למפה כאשר משתמש מפעיל חיפוש מקומי.
גוגל מפות
גוגל מפות ( האפליקציה לנייד וגרסאות מחשב שולחני) נועדה לעזור למי שמחפש מסלול וכן לגלות מיקומי עסקים והוראות ניווט ליעד כמו וויז. (וויז גם שייכת לגוגל).
מה הם היתרונות של הפרופיל העסק שלי בגוגל?
הפרופיל גוגל עסקים מביא איתו שורה שלמה של יתרונות שעסקים מקומיים צריכים להיות מודעים אליהם, עוזר להם להגיע ללקוחות חדשים, להגביר את הנראות הכללית שלהם ולהבטיח שהלקוחות שלהם יוכלו למצוא מידע בקלות ובמהירות האפשרית.
רק זכרו, חיפושים מקומיים חורגים מגילוי פשוט של עסקים חדשים. לעתים קרובות אנשים מחפשים הוראות הגעה, מידע ליצירת קשר, שעות העומס במקום, ביקורות ועוד.
בואו נסתכל על היתרונות שמציע פרופיל הגוגל מיי ביזנס לעסקים מקומיים בתוצאות החיפוש.
הזדמנות להופיע בתוצאות חיפוש בתחומים תחרותיים שאחרת לא הייתם יכולים
בלי פרופיל עסקי של גוגל, לא תופיע במפות גוגל או בחבילה המקומית, ואתם מסתכנים שפאנל הידע יהיה שגוי או מאוכלס בדלילות.
אלו רישומים בולטים מאוד בולטים למשתמשים כשהם מוצגים, בנוסף אלה רישומים המושכים את העין שלא תרצו לפספס.
אפשרות לאסוף ולהציג ביקורות
באמצעות השימוש בפרופיל העסק שלי ב-Google אתם יכולים לאסוף ביקורות מלקוחות ולהדגים את איכות המוצרים או השירותים שלכם ללקוחות פוטנציאליים. מחפשים יותר ויותר הוכחה חברתית לכך שעסק ראוי להתאמה האישית שלהם, וביקורות מקוונות הן אחת משיטות ההשפעה העיקריות בשנת 2023.
ביקורת של 5 כוכבים מאוד בולטות, והחלת אסטרטגית שכנוע עבור הלקוחות שלכם לדרג את השירות או המוצר היא אבן דרך להנעת עסקים חדשים.
אבל מלבד זאת, דווח שביקורות הן גורם דירוג מרכזי לתוצאות החבילות המקומיות, כלומר רוב העסקים פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להיות זה בלי אותות אמון חזקים שמופיעים לצד הרישום שלהם.
גוגל חוסמה זמנית את היכולת לדרג עסקים בישראל
הצלחנו לעקוף את הבעיה ופתחנו כמה אלטרנטיבות מקצועיות יותר להשארת ביקורות לעסקים בגוגל, לפרטים נוספים צרו קשר.
יש לבצע אימות מחדש בפרופיל העסק
יכול להיות שנוכל להוכיח שהפרופיל שלכם עומד בדרישות אבל האלגוריתם של גוגל לא מקבל את השינויים. גם כאן ניתן לעקוף ולפתור את הבעיה מבלי להמשיך לבצע שינויים שלא מאושרים.
קבלו תובנות לגבי העסק שלכם
פרופיל העסק של Google יכולים לעזור לכם לקבל תובנות לגבי העסק שלכם שאינכם יכולים לקבל דרך פלטפורמות אחרות – הוא יכול לעזור לכם לקבל החלטות אסטרטגיות. התובנות הללו כוללות:
- מספר הצפיות שהפרופיל, התמונות והפוסטים שלכם מקבלים.
- שאילתות החיפוש שבהן אנשים משתמשים כדי למצוא את העסק שלכם.
- רמת המעורבות והעניין (The engagement).
- פרופיל של הקהל שלכם (קבוצות גיל, מגדר ומדינות).
- מספר הקליקים באתר, שיחות טלפון ושאילתות כיוון.
כדי להפיק את המרב מפרופיל העסק שלכם ב-Google, עליכם לוודא שהוא מוגדר כהלכה ומוטב באופן אופטימלי. אני ננסה לענות על השאלות הנפוצות ביותר להלן.
GPR טיפ: אתם יכולים לאחד את רישומי העסק שלכם בפרופיל העסקי של Google ובעשרות אתרי אינדקסים אחרים כדי לשפר קידום אתרים מקומי עם שירותי בניית קישורים או עם לניהול רישום בתשלום של סאם ראש .ישנם כלים נוספים בתשלום כמו loganix ו-Brightlocal.
לאחר מכן, ניתן לדווח על הצמיחה והקליקים של הפרופיל העסקי של האתר שלכם/ או של לקוח שלכם ב-GMB באמצעות הווידג'טים של הפרופיל העסקי בכלי SEMrush My Reports PDF בונה. חברו את חשבון 'גוגל לעסק שלי' ל-SEMrush ואז תוכלו לבנות דוח PDF עם נתונים סטטיסטיים על ההשפעה של רישום 'גוגל לעסק שלי' על ביקורים באתר, שיחות טלפון, תצוגת תמונות ועוד.
האם פתיחת הפרופיל העסקי של גוגל מיי ביזנס בחינם?
הפרופיל העסקי של גוגל הוא חינמי לחלוטין לשימוש, וזה לא יעלה לכם כלום להגדיר את העסק שלכם בפלטפורמה. אין אפשרות פרימיום, ויש לכם גישה מלאה לכלי פשוט על ידי הגדרתם הדף שלכם. גוגל לעסק שלי נגיש לכל העסקים; אתם יכולים להתחיל מיד. בהשוואה לכלים רבים, שיש להם מספר מסלולים של מנויים (לעתים קרובות כולל גרסאות חינמיות), הכלי הזה ייתן לכם גישה בדיוק לאותן תכונות שיש למתחרים שלכם – בין אם הם עסקים מקומיים קטנים או רשתות גלובליות.
כיצד להגדיר את פרופיל העסק שלי בגוגל
הגדרת העסק שלכם בדף העסקי של גוגל היא משימה פשוטה שלא אמורה לקחת לכם הרבה זמן לעשות, והיא הצעד הראשון להגברת הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם באזור השירות שלכם.
להלן מדריך שלב אחר שלב כיצד להגדיר את הדף שלכם.
כיצד להגדיר את פרופיל העסק ב- Google
Total Time: 5 minutes
שלב 1: עברו לדף 'צור דף'
שלב 2: מלאו את שם העסק שלכם
כאן אתם צריכים למלא את שם העסק שלכם.
אתם אמורים להשתמש כאן בשמו האמיתי של העסק שלכם, וחשוב להיות מודעים לכך ששימוש מיותר במילות מפתח בתוך השם עלול לגרום להשעיה של הרישום שלכם (אל תעשו זאת).
שלב 3: בחרו את הקטגוריה המתאימה ביותר לעסק שלכם
כעת עליכם לבחור את הקטגוריה הראשית המייצגת את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. ברוב המקרים, תראו מספר אפשרויות, אז בחרו את זו שמתארת אתכם בצורה הטובה ביותר.
אל תדאגו אם אתם מרגישים שיש יותר מקטגוריה אחת שיכולה לשמש לסירוגין; תוכלו להוסיף עוד בהמשך.
שלב 4: בחרו אם להוסיף מיקום או לא
כאן תוכלו לבחור אם ברצונכם לרשום מיקום פיזי שהציבור יכול לבקר בו (ולהציג אותו בגוגל מפות כחלון הראווה שלכם).
שלב 5: הוסיפו את הכתובת שלכם
הקפידו למלא את כתובתכם במלואה – הוסיפו שורות חדשות לפי הצורך כדי להקל ככל האפשר על הלקוחות למצוא את מיקומכם.
שלב 6: סקירת רישומי שמות עסקים אפשריים
בשלב זה, ייתכן שתתבקש לאשר אם אחד ממספר מיקומים קיימים הוא העסק שלכם במקרה שתתגלו התאמה קרובה פוטנציאלית.
אם אף אחד מאלה אינו העסק שלכם, פשוט בחר באפשרות והמשך.
שלב 7: בחרו אם אתם משרתים לקוחות מחוץ למיקום זה או לא
לדוגמה, אנו עוברים תהליך של הקמת חנות פיצה בדיונית, ובחלק זה, בחרנו 'כן' גם לאיסוף וגם למשלוח אפשרויות. מספרות, לעומת זאת, שמשרתות לקוחות רק במספרה שלהן יבחרו ב'לא'.
שלב 8: בחרו את האזורים שאתם מספקים בהם שירות
אם בחרתם 'כן' בשלב הקודם, תוכלו לבחור את האזורי השירות שלכם (תוכלו להוסיף יותר מאחד).
שלב 9: הוסיפו את פרטי יצירת הקשר שלכם
בשלב הבא, תוכלו להוסיף שעות פעילות את מספר הטלפון ואת כתובת האתר שלכם (או לבחור לא לקשר לאתר ולהקים אתר חינמי של גוגל על סמך הרישום שלכם).
שלב 10: הצטרפו לעדכונים והמלצות
כמעט שם! אתם רק צריכים לבחור אם אתם רוצים להצטרף לעדכונים והמלצות מ-Google בדף ה-גוגל לעסק שלי. אני ממליץ לכם לסמן: כן ; עם זאת, זו החלטה שלכם.
שלב 11: סיימו ונהלו את הרישום שלכם.
כולכם סיימתם להוסיף דברים; אתם רק צריכים ללחוץ על 'סיום', וה- גוגל מי ביזנס שלכם מוגדר. כל מה שנותר הוא אימות הרישום.
שלב 12: אמתו את הרישום שלכם
יש לכם אפשרויות לאימות הרישום שלכם – אתם יכולים לאמת באופן מיידי באמצעות שיחת טלפון אוטומטית (השיטה המומלצת) או באמצעות גלויה לכתובת שלכם, אשר עשויה להימשך עד 4 ימים. אם תרצו, תוכלו לבחור לאמת את זה מאוחר יותר, אבל זה אומר שאתם לא יכולים לנהל את זה באופן מלא.
שלב 13: אומרים שלום ללוח המחוונים של העסק שלי
לאחר סיום אימות הרישום שלכם, תראו את לוח המחוונים של 'גוגל לעסק שלי' ותוכלו להשלים את הרישום שלכם, כולל הוספת שעות פתיחה, תמונות, הלוגו שלכם, תיאור ועוד.
Supply:
- טלפון נייד עם חשבון גוגל, מחשב נייח
Tools:
- חשבון גוגל קיים, סאם ראש (אופציונלי), דפדפן כרום או כל אחד אחד
להלן 7 טעויות נפוצות בדף העסקי של Google שכדאי להימנע מהם.
כיצד לתבוע רישום של מפות בגוגל
אם תגלו שהעסק שלכם כבר רשום במפות Google, אך אין לכם הגדרתם 'גוגל לעסק שלי', תוכלו לתבוע בעלות ולקבל גישה לדף שלכם בכמה שלבים מהירים.
זאת השיטה לעשות את זה.
שלב 1: עברו אל מפות Google וחפשו את העסק שלכם עברו
אל מפות Google, הפעל חיפוש אחר שם העסק שלכם ולחצו על הרישום הנכון.
שלב 2: תבע בעלות על העסק הזה
תראו אפשרות 'בקשת גישה לניהול העסק הזה, עליה תצטרכו ללחוץ.
לאחר מכן תינתן לכם האפשרות לנהל את העסק.
שלב 3: אימות עסק בגוגל באמצעות גלויה
תצטרכו לאמת רישום עסק שנתבע באמצעות גלויה שנשלחת לכתובת של המקום, שאמורה להגיע תוך עד 21 ימי עסקים.
כיצד לתבוע פרופיל עסקי שלגוגל מיי ביזנס
במקרים מסוימים, תגלו שכבר הוגדר דף שלא ניתן לתבוע אותו בשיטה המתוארת למעלה, וזאת משום שכבר קיים דף 'גוגל מיי ביזנס' מאומת במקום. בדרך כלל, זה אומר שהגדרתם ואימתת בעבר, או שמישהו אחר עשה זאת.
אם אתם צריכים לתבוע "גוגל לעסק שלי" מאומת ממישהו אחר, הנה איך לעשות זאת.
שלב 1: גוגל לעסק שלי כניסה אל דף העסקי של Google 'צור דף'
בקרו בעמוד 'צור דף ' של פרופיל העסק שלי Google וחפשו את שם העסק שלכם. אתם אמורים להיות מסוגלים למצוא את העסק שלכם די בקלות אם עמוד כבר קיים.
שלב 2: בקשו גישה לדף
לאחר השלב האחרון, כעת תקבלו הודעה שתודיע לכם שהרישום כבר אומת, ובנוסף גם רמז לכתובת הדוא"ל ששימשה לשם כך.
זה יכול להיות שימושי אם זה אחד מהחשבונות הישנים שלכם. למעשה, זה לא נדיר ש-GBP יוגדר באמצעות חשבון אישי של מישהו בימים הראשונים של העסק. זה יכולים רק לתת לכם את הרמז שאתם צריכים כדי להבין מי הבעלים של רישום העסק.
לאחר שקיבלתם הודעה שהעסק כבר שיך למישהו אחר, עליכם 'לבקש גישה'.
שלב 3: שתפו את הפרטים שלכם
תצטרכו למלא כמה פרטים, כולל שם, מספר איש קשר, רמת הגישה הדרושה לכם והקשר שלכם לעסק הנל ופרטים אלו יישלחוו לבעלי החשבון הנוכחי.
שלב 4: המתינו לתגובה
את הבקשה תשלחו לאחר מכן למנהל העמוד הנוכחי, ואתם אמורים לצפות לקבל תשובה תוך שבעה ימים.
האם אתם צריכים כתובת פיזית כדי להשתמש ב- גוגל לעסק שלי?
כדי לתבוע את הפרופיל העסקי שלכם ב-Google, חייב להיות לכם עסק שיש לו חלון ראווה פיזי או שנוסע ללקוחות במיקומם.
נניח, שאתם אינסטלטורים למשל. יש סיכוי טוב שאין לכם מיקום פיזי, אבל אתם נותן שירות ללקוחות בכתובת שלהם.
בקיצור, עליך ליצור קשר עם לקוחות באופן אישי תוך כדי ניהול העסק שלכם.
או, במילים אחרות, אינכם יכולים להגדיר פרופיל עסקי של גוגל אם אתם עסק מקוון בלבד או וירטואלי ללא מקום. תצטרך להשתמש בכתובת בעת הגדרה ואימות של חשבונך, עם זאת, תוכלו לבחור לא להציג זאת בפומבי.
מה לעשות כשעובדים מהבית ולא רוצים שהכתובת שלכם תהיה גלויה ב'גוגל לעסק שלי'
הבחירה לא להציג את כתובת העסק שלכם בפומבי היא מושלמת עברו אלה ש'עובדים מהבית' ומספקים שירותים ללקוחות במיקומם, אך לא רוצים שהכתובת תהיה מוצג לצד הרישום שלהם.
כדי לעשות זאת, ודאו שאתם מחוברים לפרופיל העסקי של Google ועברו לכרטיסייה 'מידע'.
מצאו את הכתובת שלכם ולחצו על סמל העיפרון שלידה, שיעביר אתכם למסך העריכה.
תראו כפתור 'נקה כתובת' בתחתית החלון הקופץ (בתמונה למטה). קדימה ולחצו עליו.
לאחר שתלחצו על "החל" והסרת בהצלחה את כתובתכם מלהופיע ברישום שלכם.
הקפדו לבדוק שוב שהמיקומים הרשומים כאזורי השירות שלכם (הקטע למטה במסך 'מידע' הראשי) נכונים והוסיפו את כל המיקומים האחרים שבהם אתם נותנים שירות ואשר אינם נמצאים שם.
זה כל מה שאתם צריכים לעשות. תסתירו את הכתובת שלכם, אך וודאו שאתם עדיין יכולים להימצא על ידי גולשים המחפשים באזורי השירות שלכם.
כיצד לרשום יותר ממיקום אחד בפרופיל העסקי של Google
החדשות הגדולות הן שאם אתם מנהלים מספר עסקים העומדים בקריטריונים להרשמה בדף העסקי של Google, תוכלו לרשום יותר ממיקום אחד מתוך חשבון יחיד .
אתם יכולים להשתמש בקבוצות מיקום כדרך קלה לנהל מספר מיקומים בתוך קבוצה או תיקיה בודדת בתוך הממשק של 'גוגל לעסק שלי', אבל אני בטוח שאתם תוהים אם אתם יכולים לרשום בכמות גדולה. התשובה היא כן!
כאשר אתם לוחצים על 'הוסף מיקום' בכרטיסיית 'נהל מיקומים' בפרופיל הגוגל מי ביזנס, תראו אפשרות להוסיף מיקום בודד או לייבא מיקומים.
אם אתם מחפשים רק לרשום קומץ של מיקומים, אולי הגיוני לעשות זאת בנפרד כמיקומים נפרדים, אבל אם אתם מנהלים יותר מזה, תרצה לייבא בכמות גדולה.
תוכלו לייבא מיקומים מרובים ולפרט אותם כאן, אך ראשית, תצטרך להוריד את התבנית שבה תצטרך להשתמש, לצד גיליון אלקטרוני לדוגמה כדי לעזור לכם להשלים אותה בהצלחה. גוגל מיי ביזנס.
לאחר שהזנתם את כל המיקומים שברצונך לרשום, 'בחרו קובץ' וייבאו אותו, סקרו את השינויים ולחצו על כפתור החל. כעת ייווצרו כל רישומים חדשים ובנוסף יחולו עדכונים לרישומים קיימים.
מה עושים כאשר הקטגוריה של העסק שלכם אינה זמינה ב- Google my Business
מומלץ להיות ספציפים ככל האפשר בבחירת אופן הקטגוריה של העסק שלכם ב-Google my Business. עם זאת, זה לא נדיר לגלות שאין קטגוריה זמינה בדף העסקי של Google שמייצגת בצורה מושלמת את העסק שלכם. בידיעה שלקטגוריה הראשית שאתם בוחרים ניתנת החשיבות הגדולה ביותר, אתם רוצים לעשות את זה נכון.
נכון לעכשיו, קיימות למעלה מ-3,000 אפשרויות שונות זמינות, ותוכלו למצוא רשימה מלאה של קטגוריות זמינות כאן באתר pixelcutlabs google-my-business-categories
.
אם אתם מתקשים למצוא דרך מתאימה לסווג את העסק שלכם, מומלץ לבחור דרך רחבה יותר מהסיווג הנוכחי שלכם.
כדוגמה, נניח שאתם מנהלים חברת משלוחים.
לא תמצאו את זה כקטגוריה בתוך 'גוגל לעסק שלי', אבל אתם תמצא את 'שירות משלוח ודיוור' שהוא קצת פחות ספציפי, אך עדיין רלוונטי, אז בחר בזו.
מהו השם הקצר בפרופיל העסקי של Google?
כל הרישומים המאומתים של 'גוגל לעסק שלי' מסוגלים לבחור 'שם קצר' שמקל על הלקוחות למצוא ולעקוב אחר העסק שלהם במפות ובחיפוש.
ברגע שיש לכם שם קצר לעסק שלכם, לקוחות יוכלו להזין את זה ככתובת האתר בשורת הכתובת של הדפדפן שלהם ולעבור ישירות לדף 'העסק שלי', כמו בדוגמה [g.page/השם המותאם שלכם].
סביר להניח שתקדמו את השם הקצר הזה, אז הקפדו לשמור אותו קצר ורלוונטי – כשגוגל ממליצה לכם לכלול את המיקום שלכם כדי להפוך אותו מבודל יותר משאר העסקים ב search engine.
נסו לשמור את השם הקצר שלכם קצר ככל האפשר כדי שיהיה קל ככל האפשר לשתף עם לקוחות.
כיצד להוסיף שאלות ותשובות בפרופיל העסק שלי בגוגל
זה רק טבעי שללקוחות יש שאלות, ועסקים חכמים ממנפים את ההזדמנות בתוך גוגל לעסק שלי ומטמיעים בו מראש שאלות ותשובות כדי לשפר את הרישום שלהם ולהבטיח מציאת תשובות בקלות ככל האפשר.
אלה מוצגים כחלק מרישום העסק שלכם בלוח הידע.
creating a GMB FAQ – לקוחות יכולים לשאול שאלות ישירות מה-SERPs (דף תוצאות החיפוש של גוגל), ולחיצה על כפתור 'שאל שאלה' מקפיצה תיבה:
אופציית השאלות ותשובות בעמוד פרופיל העסק מאפשרת ללקוחות לשאול שאלות במהירות ובקלות, אבל האזהרה כאן היא שכל אחד יכולים לענות על אלה, לא רק עַצמְךָ. זה יכול להציג תשובות שגויות בסופו של דבר בדף.
זה קריטי לבדוק באופן קבוע שאלות שנשאלו על ידי לקוחות ולספק תשובות בזמן לפני שלמישהו אחר תהיה ההזדמנות לעשות זאת.
זכרו, כבעלי עסק, הגיוני למלא מראש את השאלות הנפוצות ביותר שלכם במטרה לעזור ללקוחות ככל האפשר ולהקל עליהם לקבל תשובות לשאלות שלהם. זה עוזר ליצור אמון.
אז יאללה, גלו את השאלות הנפוצות ביותר שלכם והוסף אותן. לעתים קרובות זה הגיוני לשבת עם מישהו מצוות החנות או נציג שירות לקוחות כדי להבטיח שאתם עונים על כמה שיותר שאלות כדי לעזור ללקוחות פוטנציאליים.
מהן תוויות ב- גוגל לעסק שלי ומדוע הן חשובות?
למרות שהם לא משהו שישפיע ישירות על הביצועים של הרישום שלכם ב-גוגל מיי ביזנס, תוויות הן תכונה שימושית עברו משווקים ובעליי עסקים רבים.
פשוט מאוד, כמו סרגל הסימניות בגוגל כרום הם מאפשרים לכם לארגן את הרישומים שלכם בחשבונך; זהו כלי שימושי כאשר אתם מנהל מספר מיקומים בתוך לוח מחוונים אחד. והשימוש בהם פירושו שתוכלו לחפשו מיקום ספציפי בתוך 'גוגל לעסק שלי' בקלות.
שימושים נפוצים כוללים קיבוץ רישומים לפי אזור (או אולי מדינה אם אתם עובד עם עסק גלובלי שיש לו חנויות במספר טריטוריות). דוגמה מצוינת תהיה הוספת תוויות 'מחוז צפון' ו 'מחוז מרכז' כדי לקבץ את הרישומים שלכם.
ניתן להקצות עד 10 תוויות לכל מיקום של עד 50 תווים. תוכלו למצוא את האפשרות להוסיף תוויות בחלק 'מידע מתקדם' במסך 'מידע'.
כיצד להוסיף דגשים / מאפיינים ל-גוגל לעסק שלי
שימוש במאפיינים (הדגשות) הוא דרך יעילה לייחד את הרישום שלכם מהמתחרים על ידי הצגת המאפיינים הייחודיים של העסק שלכם. אלה הדברים שבאמת הופכים את העסק שלכם למצוין והשלקוחות אוהבים אתכם בגללם.
מ-WiFi בחינם ועד ידידותיות למשפחה, יש לכם שליטה מלאה על התכונות והדגשים שאתם בוחר להציג ברישום שלכם. זכרו שקטגוריית העסק שלכם קובעת את התכונות הזמינות לפרופיל העסק שלכם.
אתם תמצא את הדגשים והמאפיינים הזמינים מהם תוכלו לבחור בכרטיסייה 'מידע' של הרישום שלכם ב-'גוגל לעסק שלי':
קדימה, לחצו על סמל העיפרון, ותראו את האפשרויות הזמינות עברוכם לשימוש.
להלן דוגמה שנלקחה מרשימת ה- 'גוגל לעסק שלי' של פרקטיקת יועצים, כך שתוכלו לראות את האפשרויות הזמינות:
הקפידו לבחור את כל האפשרויות הרלוונטיות לעסק שלכם, וודאו שאתם מציג את כל מה שיש לכם להציע ללקוחות .
כיצד להשתמש במספרי מעקב שיחות ולשמור על עקביות NAP
מעקב אחר שיחות מאפשר לכם לקבלו יותר תובנות לגבי מדדים הקשורים למקור השיחות כדי לעזור לכם לקבלו החלטות עסקיות מושכלות. כמו כן, סביר להניח שתרצה להשתמש במספרי מעקב ברשימת ה- GBP שלכם, אך ייתכן שתהיה לכם חששות לגבי שמירה על עקביות NAP.
אם אינכם מכירים את המושג NAP ואת חשיבותו בקידום אתרים מקומי, אתם יכולים להמשיך וללמוד עוד על קידום לוקאלי, לרבות גם טקטיקות נהדרות נוספות לעסקים מקומיים. בקיצור, חשוב שתהיהו מסוגלים לשמור על פרופיל NAP עקבי בכל רישומי העסק השונים שלכם, כולל GBP. אז תכלס מה עושים?
התשובה הפשוטה היא שאתם יכולים להשתמש במספרי מעקב שיחות עם גוגל לעסק שלי, מבלי לראות השפעה שלילית על הנראות המקומית שלכם, אתם רק צריכים לוודאו שהוא מוגדר בצורה הנכונה.
בקטע 'מידע' של הרישום שלכם ב-גוגל לעסק שלי, תראו קטע של מספרי טלפון, עם אפשרויות הן למספרי טלפון ראשיים והן למספרי טלפון נוספים.
הערה: הקפידו להוסיף את מספר מעקב השיחות שלכם כאפשרות 'טלפון ראשי' ואת מספר הטלפון העסקי הרגיל שלכם כמספר 'טלפון נוסף'.
כמה שזה נשמע פשוט, על ידי הוספת קו הטלפון הראשי שלכם כמספר נוסף, אתם מבטיח שזה יישאר מחובר לעסק שלכם וישמר עקבי בכל פרופיל ה-NAP שלכם.
כיצד לבצע אופטימיזציה של פרופיל העסק שלכם ב-Google
לאחר שתגדירו ותשלימו כמה שיותר מהרישום שלכם ב-GMB, אתם יכולים ללכת רחוק יותר כדי לייעל ולשפר אותו. יש כל כך הרבה מדריכים נהדרים זמינים שיעזרו לכם לשפר את הקידום המקומי שלכם (local seo), שרבים מהם כוללים תובנות נהדרות כיצד לייעל את הרישום שלכם ב- גוגל לעסק שלי.
להלן, ריכזתי כמה מיסודות האופטימיזציה של 'גוגל לעסק שלי' שאנו חושבים שאתם צריכים לדעת כדי לקחת את הנראות הדיגיטלית של העסק שלכם לשלב הבא, כולל תשובות לכמה שאלות נפוצות.
אבל כהמלצה ממש מהירה, הקפדו למלא כמה שיותר מידע על הרישום שלכם. אל תשאירו שום דבר ריק אלא אם כן אתם בהחלט חייבים.
האם צריך להוסיף מילות מפתח רבות ככל האפשר לתיאור ה'גוגל לעסק שלי'?
כאשר אנשי קידום אתרים חושבים על הוספת מילות מפתח, לעתים קרובות הם חושבים אחורה לימי מילוי מילות המפתח בתוך תג המטא מילות מפתח או שימוש בכמה שיותר חזרות של כל אחת מהן בתוך עותק של עמוד.
בעת כתיבת התיאור שלכם ב-'גוגל לעסק שלי', חשוב להבין שההערכה הרווחת היא שמילות מפתח אינן משפיעות על הדירוג המקומי שלכם נכון לשנת 2023 ואילך.
זה די פשוט בכך שאינכם צריכים להוסיף מילות מפתח לתיאור שלכם. עם זאת, כדאי לקחת את הזמן כדי לקרוא את ההנחיות של Google כדי לעזור לכם להימנע מטעויות שעלולות לגרום לרישום שלכם להיות מושעה.
SEO FOR GMB 2023 – הדרך המהירה ביותר לדירוג מס' 1 במפות גוגל
כיצד ניתן לבצע אופטימיזציה של פוסט בגוגל?
פרסום פוסטים ב-Google My Business הם דרך מצוינת לשפר את הרישום שלכם ב-גוגל לעסק שלי ולאפשר לכם לשתף תוכן ישירות אל הדף שלכם, המופיע גם בלוח הידע, ולכן נותן לכם הזדמנות מצוינת להתבלט.
פוסטים בגוגל מלוח המחוונים של GBP, תוכלו לבחור 'פוסטים' מהתפריט השמאלי ולקפוץ ישר ליצירת תוכן.
השאלה הנפוצה ביותר היא, איזה סוג תוכן כדאי לפרסם כגוגל פוסט?
פשוט מאוד, ההזדמנויות שלכם הן אינסופיות; רק הקפדו להציג תוכן הגיוני ועוזר לקהל שלכם. כמה רעיונות נהדרים כוללים:
- פוסטים על אירועים סביב אירוע קרוב שאתם מארחים.
- פוסטי מכירה כדי להכריז על מכירה שאתם מפעילים כעת.
- שתפו קטע מהפוסט האחרון שלכם בבלוג וקשרו אותו דרך התוכן הראשי מה-Google Post.
- שתפו מסר עונתי ללקוחות שלכם.
איך אפשר להציג מוצרים ב- בגוגל לעסק שלי?
האם ידעתם שאתם יכולים להדגיש מוצרים ישירות ברשימת 'גוגל לעסק שלי' שמופיעה בלוח הידע שלכם? במובנים רבים, זה דומה מאוד לאפשרות הדגשת השירות של משהו שהצלחתם לעשות די הרבה זמן במקצועיות.
במילים של גוגל עצמה, "עורך המוצר מאפשר לסוחרים לבנות נוכחות בנייד ובמחשב כדי להציג את המוצרים שלהם ולהניע אינטראקציות עם הצרכנים.
צרכנים יראו חלון ראווה מאוצר יותר של מוצרי חנות בכרטיסייה מוצרי פרופיל עסקי בנייד, או במודול סקירת המוצרים במחשב.
פריטים שנוספו דרך עורך המוצרים מופיעים בפרופילים עסקיים בגרסת המחשב והנייד של חיפוש Google.
זה פשוט כמו יצירת קולקציות המכילות לפחות שלושה מוצרים כל אחד והשלמת שדות החובה, כולל תמונת המוצר.
לאחר מכן, הלקוחות שלכם יוכלו לראות את האוספים שלכם וללחוץ כדי לראות פרטים נוספים:
לדעתי, כדאי מאוד להקדיש את הזמן שלוקח לבניית אוספים ורשימות מוצרים. זוהי תכונה שעסקים רבים עדיין לא השתמשו בה כראוי, ויש סיכוי טוב שגם המתחרים שלכם לא השתמשו בה.
כיצד אפשר לעודד משתמשים להשאיר ביקורות?
כבר הדגשתי את החשיבות של ביקורות כחלק מהנוכחות שלכם ב-'גוגל לעסק שלי'.
חברת SpotOn גילתה שדירוגי 5 כוכבים מגדילים את הקליקים בכ-25%, להלן מקרה בוחן בנושא. אך אחת השאלות שנשאלות לעתים קרובות היא כיצד עסקים יכולים לעודד משתמשים להשאיר ביקורות.
דבר ראשון, אל תתפתו להשאיר ביקורות מזויפות בעצמכם או לרכוש ביקורות מאחרים (או להשתמש בשירותים חסרי מצפון שמציעים זאת).
ב-Google יכולים להסיר ביקורות אשר נחשבות לא טבעיות.
כדי לעודד משתמשים להשאיר ביקורות, אתם צריכים לבנות template ייעודי ולהכניס את הבקשה לחלק מהתהליכים הפנימיים שלכם, כך שלבקש מלקוחות לבדוק את העסק שלכם הופך להיות טבעי ומשהו שפשוט קורה.
הנה כמה רעיונות:
- השתמשו בתכונות הזמינות בערכת השיווק של Google (כרגע לצערי הרב לא תומך בעסקים בישראל) כדי ליצור פוסטים חברתיים, סטיקרים ופוסטרים כדי לעודד לקוחות להשאיר ביקורות.
- שלחו אימייל ללקוחות לאחר שהם רכשו (או משתמשים בשירות שלכם) ובקשו מהם בנימוס להשאיר ביקורת בדף 'גוגל לעסק שלי' תוך שיתוף ה'קישור הקצר'.
- תשאלו לקוחות ותיקים באופן אישי. תופתעו עד כמה זה יעיל כאשר תפנו אליהם ברמה האישית ותגישו את הבקשה.
מה המידות של תמונות פרופיל גוגל מי ביזנס?
אתם רוצים לוודא שהלוגו ותמונות השער שלכם ברישום 'גוגל לעסק שלי' ייראו חדים ובולטים מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הדבר העיקרי שאתם צריכים להיות מודעים אליו הוא המידות הנכונות כדי שתוכלו לעצב בצורה יעילה עברו הגודל הזמין.
נכון לינואר 2023, הממדים והמפרטים הנוכחיים שאתם צריכים לדעת הם:
תמונת פרופיל: 250 x 250px
תמונת שער: 1080 x 608px
תמונות פוסט: 1200 x 900px
פורמט: JPEG / PNG
גודל: 10kb עד 5mb
ודאו שהמעצב הגרפי שלכם יודע הממדים שהם צריכים לעבוד אליהם; או השתמש בפלטפורמה פשוטה כגון Glorify כדי לעזור לכם ליצור תמונות שבאמת בולטות.
כיצד לשנות כתובת בגוגל לעסק שלי
- היכנסו הפרופיל העסקי שלכם ב-Google.
- אם יש לכם מספר מיקומים, בחר את המיקום שברצונך לשנות.
- מהתפריט, לחצו על 'מידע'.
- לחצו על שדה הכתובת.
- הזינו את כתובתכם בהתאם להנחיות שהסברנו למעלה, ולאחר מכן לחצו על 'החל'.
- אם Google לא מוצאת את הכתובת, חפשו את הלחצן האדום 'הגדר מיקום סמן' המופיע מעל המפה של העיר שלכם בצד ימין, ולאחר מכן לחצו על 'הגדר מיקום סמן'.
- מפה תופיע עם סיכה אדומה, ואתם יכולים לגרור את הסיכה הזו ולהציב את הסיכה במרכז המיקום שלכם. אם אתם מסעדה במרכז קניון, אתם יכולים לגרור סיכה זו כדי לעזור למשתמשים לאתר את העסק שלכם.
- כשתסימו, לחצו על 'החל'. שימו לב, ייתכן שהשינויים לא יהיו מיידיים. GBP עשויה לבדוק את השינוי לפני פרסומו.
אתם יכולים להצליח בקידום מקומי עם פרופיל גוגל העסק שלי
אם אתם עסק מקומי, אתם פשוט לא יכולים להתעלם מהיתרונות שפרופיל העסק של גוגל יכול להביא לנראות המקומית של בעסק שלכם
קבלו את היסודות הנכונים והשתמשו בכמה שיותר מהפונקציות, זה כבר ישים אתכם צעד אחד לפני המתחרים, בהתחשב בכך שרובם פשוט ממלאים את היסודות הבסיסיים ומשאירים את הדף העסקי שלהם תקוע במקום.
תהיו עסק שיש לו רישום פעיל ועמוס, שזוכה לביקורות של 5 כוכבים, שהפרופיל שלו משאיר את המתחרים מאחור מתחננים שגם הפרופיל שלהם ייראה נהדר כמו שלכם!
אהבתם את המאמר 'מדריך גוגל לעסק שלי' נשמח אם תשתפו אותו
בנוסף אולי תתעניינו גם ב- מדריכים בנושא שיווק דגיטלי | search engine optimization service | הסרת ביקורות מגוגל.
גוגל לעסק שלי תמיכה או גוגל שירות לקוחות
שירות לקוחות גוגל תמיכה ודרכי התקשרות עם גוגל ישראל, טלפון של גוגל ישראל בע"מ: 074-7466436.
איך לפתוח עמוד עסקי בגוגל?
פתיחת עמוד עסקי בגוגל או איך להקים עמוד בגוגל ביזנס
ו/או איך להקים עמוד בגוגל עסקים היא משימה שלא אמורה לקחת לכם הרבה זמן לעשות, . מעבר למדריך פשוט אבל מקיף בנושא בקישור הבא..
מה זה גוגל לעסק שלי?
גוגל לעסק שלי (שבעבר היה ידוע כ-Google Local ו-Google Places) הוא הפלטפורמה שמניעה את רישומי העסקים של גוגל ומעניקה לעסק שלכם את ההזדמנות להופיע בחבילה המקומית, כמו גם להופיע במספר תוצאות שונות ולנהל כיצד המידע שלהם מוצג על כל אחד מהם.
כמה עולה לפתוח חשבון גוגל לעסק שלי?
גוגל לעסק שלי הוא חינמי לחלוטין לשימוש, וזה לא יעלה לכם כלום להגדיר את העסק שלכם בפלטפורמה. אין אפשרות פרימיום, ויש לכם גישה מלאה לכלי פשוט על ידי הגדרתם הדף שלכם. גוגל מיי ביסנז נגיש לכל העסקים; אתם יכולים להתחיל מיד.
אילו תנאים מקדימים יש לפתיחת חשבון גוגל לעסק שלי?
אין תנאים מקדימים, פתיחת חשבון בגוגל לעסק שלי מצריכה מכם, שם עסק, טלפון, כתובת (אופציונלי), והגדרת קטגורית העסק ואזורי השירות הרלוונטים
איך להקים עמוד בגוגל עסקים?
הקמת עמוד בגוגל עסקים היא משימה פשוטה שלא אורכת יותר מ10-15 דקות., הגדרת העסק שלכם בדף העסקי של גוגל היא משימה פשוטה שלא אמורה לקחת לכם הרבה זמן לעשות, כנסו למדריך להקמת עמוד בגוגל עסקים
מה לעשות שהדף גלוי רק למנהלים בלבד
האפשרות הזאת היא בשליטתכם וניתן לשנות כתובת או הגדרות דף, אם בשלב אימות העסק לא כללת כתובת פיסית או שמה בחרתם לא לשתף את הדף במפות אז הדף לא יהיה גלוי לקהל הרחב.
כיצד אוכל לתת הרשאת עריכה עבור הדף העסקי שלי בגוגל מי ביסנז?
נכנסים לפרופיל העסק ב-גוגל. לוחצים על סמל התפריט תפריט ואז הגדרות פרופיל העסק ואז מנהלים
בפינה הימנית העליונה, לוחצים על סמל ההוספה Invite new users.
מזינים שם או כתובת אימייל.
בקטע 'גישה', בוחרים באפשרות בעלים או מנהל.
לוחצים על שליחת הזמנה.
הסרת ביקורת מגוגל, צריכים מומחה לגוגל מי ביזנס? חייגו עכשיו
גיל: 0547462208