בטח שמתם לב בשנים האחרונות שיש חיפושים בגוגל שמביאים תוצאות וויזואליות במקום אותם לינקים כחולים שהתרגלנו אליהם. אלו הן תוצאות עשירות (Rich Snippets), ובמאמר הבא נסביר בקצרה מה זה תוצאות עשירות.
תוצאות עשירות הן העתיד של הקידום האורגני ולשם גוגל חותרת ומנווטת את הספינה. בארה"ב מרבית תוצאות החיפוש כבר מוצגות בפורמט תוצאות עשירות, בעוד בארץ הנושא עדיין יחסית בחיתוליו, אך הולך ותופס תאוצה.
תכונת Rich Snippet, Rich Result או SERP?
ייתכן שנראה שימוש בביטויים 'Rich Snippets' ו-'Rich results' לסרוגין. גם לפי גוגל, הם מתכוונים לאותו הדבר.
גוגל אומרת ש'תוצאות עשירות' הוא כעת המונח המועדף.
כל ה-Rich Snippets (או Rich Snippets) הם סוג של תכונת SERP שזה בעברית ראשי טיבות של תוצאות בדף החיפוש של גוגל.
Rich Snippets (או Rich Snippets) הם כל סוג של רישום חיפוש שמציג נתונים חזותיים או אינטראקטיביים. אלה כוללים דירוגים ( כוכבים), מידע על אירועים, ערכות נתונים, שאלות נפוצות ועוד. הם יכולים להופיע בכל דף תוצאות של מנוע חיפוש.
תכונות SERP הן כל דבר שאינו רישום אורגני סטנדרטי. קטעים מומלצים, חבילות מפות וקרוסלות תמונות הם רק כמה סוגים של תכונות SERP.
ההיסטוריה של תוצאות עשירות (Rich Snippets)
עד לפני כמה שנים התצורה של דף תוצאות חיפוש אורגני בגוגל הייתה מוצגת אך ורק בתצוגה פשוטה המכונה Blue Links על שם אותם לינקים כחולים עליהם הגולשים לוחצים בכדי להיכנס לקישור. מעל הקישור הכחול מופיע ה- URL ומתחת לקישור הכחול יש תיאור קצר של תוכן העמוד (אם הוגדר ונכתב נכון).
אותם לינקים כחולים תופסים המון מקום אחסון, ואתם יכולים לנחש כמה גוגל אוהבת לשלם על אחסונם. אחת הדרכים להתמודד עם הבעיה הזו הן התוצאות העשירות.
מה זה תוצאות עשירות ואיך מייצרים אותם?
תוצאות עשירות, או Rich Snippet, מציגים מידע נוסף בין ה- URL לתיאור. המידע הנוסף יכול להיות בצורת תמונה, דירוג כוכבים, זמן הכנה של מתכון, ערך קלורי שלו ופילו זמן וקושי הכנה, מיקום ושעת אירוע ועוד. המידע הנוסף מגיע מנתונים מובנים המוטמעים באתר.
בעצם, תוצאות עשירות הן תצוגה גרפית של דפי אינטרנט בהם מוטמעות סכמות נתונים מובנים המאושרות על ידי גוגל. הנתונים המובנים הם קוד המוסף לאתר, ואותו גוגל יכול להבין וממנו לשאוב את תוכן העמוד. כלומר, תוצאות עשירות הן התוצאה של שימוש בסכמות נתונים מובנים.
איך משיגים תוצאות עשירות בגוגל?
לפני הכול, חשוב להבין, בסופו של דבר לאף אחד מלבד גוגל אין דרך להבטיח כי העמוד שלכם יופיע בגוגל כתוצאה עשירה, אבל אתם בהחלט יכולים לעזור לאלגוריתם של גוגל ולתת לו את כל הכלים בשביל לאנדקס את האתר לתוצאה עשירה.
נתונים מובנים הם בעצם פורמט מוגדר מראש (סכמה) בעזרתו ניתן לתאר עבור האלגוריתמים של מנועי החיפוש את תוכן העמוד. סכמות נתונים מובנים ניתן למצוא בחינם באתר Schema.org, פרויקט משותף של ענקיות החיפוש Google, Microsoft, Yahoo ו- Yoast.
סכמות נתונים מובנים יכולות להיות מוגשות לגוגל בשלושה פורמטים: JSON-LD, Microdata, ו- RDFa, אבל כדאי לדעת שגוגל ממליץ בחום להשתמש בפורמט JSON-LD ככל שניתן.
לחץ על הקישור הבא כדי להבין יותר לעומק מה הוא קידום אתרים טכני
5 טיפים איך לקבל זכאות לתוצאות עשירות
- תכונות הכרחיות- חשוב מאוד, בכל סכמה ועבור כל פריט, למלא את כ-ל התכונות המוגדרות על ידי גוגל כהכרחיות.
- תכונות מומלצות- השתדלו למלא כמה שיותר מאפיינים מומלצים ולא רק את ההכרחיים. גוגל אוהב שמנגישים לו מידע רחב ככל הניתן.
- אפשרו אינדוקס- חשוב לא לחסום את אפשרות האינדוקס ולתת לזחלן של גוגל לגשת לאתר שלכם ולסרוק אותו.
- שימו לב, יותר חשוב לגוגל שהמידע שאתם מספקים יהיה מדויק ורלוונטי מאשר כמות התכונות שתמלאו. כלומר, זאת לא הכמות אלא האיכות.
- The Rich Results Test– כלי חינמי מצוין מבית גוגל לאימות הנתונים המובנים שבניתם.
מסקנות אחרונות על מהם תוצאות עשירות (Rich Snippets)
האנטומיה של הדף והאתר כולו חשובים מאוד. הגולש שואל את גוגל שאלה, וגוגל צריך להמליץ על התשובה שלך, כלומר לדרג את האתר שלכם בראש דף תוצאות החיפוש (SERP). לכן על התשובה שלכם חייבת להיות מדויקת, ברורה ורלוונטית ככל הניתן.
תאמינו או לא, אבל גוגל בודק האם ענית לגולש על השאלה על ידי כך שהוא עוקב האם אחרי שקרא את התשובה שלך, הגולש מבצע חיפוש נוסף, דומה או זהה, ומסיק שהתשובה שלך לא סיפקה אותו. שימוש בסכמות נתונים מובנים המותאמות לתוצאות עשירות ומילויים באופן מלא ומדויק יכול להביא לך תוצאות עשירות שיקפיצו א העסק שלך.
צריכים מומחה קידום אתרים שיצור לכם תוצאות עשירות וישים זרקור על המותג שלכם בגוגל?פנו אלי עוד היום ואשמח לגרום לתוכן המותג שלכם מודעות ונוכחות מרשימה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, בינג ויאנדקס.
קריאה נוספת
רוצים להבין מדוע המתחרים שלכם מדורגים גבוה יותר ממכם בגוגל?