שיווק במנועי חיפוש באנגלית (Search engine marketing) או בקיצור SEM הוא סוג של פרקטיקת שיווק באינטרנט הכוללת קידום ופרסום בתשלום באמצעות הגדלת החשיפות שלהם בדפי תוצאות של מנועי החיפוש, אתרי חדשות רשתות חברתיות ועוד אתרים מובילים ברשת.
במאמר זה נסקור בקצרה מה זה פרסום או שיווק במעוני חיפוש, איפה ואיך עושים את זאת נכון?
קשה להתכחש לכך ששוק מנועי החיפוש נשלט כמעט באופן מוחלט על ידי גוגל, בטח בישראל. אם כך, למה לא לפרסם על שלט החוצות הגדול ביותר בעולם?
פרסום בגוגל או קידום ממומן משמעו תשלום ישירות לגוגל עבור מודעות לבחירתכם, שיוצגו (בדרך כלל) בראש עמוד תוצאות החיפוש (SERP), במנוע החיפוש עצמו או במפות (Google Maps), מה שמגדיל את החשיפה למותג שלכם, מייצר לידים ובעצם מבטיח לכם כי תופיעו בכל פעם שגולש כזה או אחר מחפש את מה שאתם מציעים. מעבר מהיר ל PPC – מדריך המקיף לניהול קמפיינים בגוגל
באיזה מנועי חיפוש כדי לשווק (ספוילר בגוגל)?
שיווק במנוע החיפוש של גוגל אפשרי אך ורק בעזרת פלטפורמת הפרסום Google Ads, או בשמה הקודם Google AdWords, ועל כן עליכם קודם כל לפתוח חשבון Google Ads.
Google Ads (לשעבר Google AdWords)
פלטפורמת Google Ads מאפשרת לכם להגדיר ולשלוט באסטרטגיית השיווק והפרסום שלכם, לנהל מספר קמפיינים במקביל, לבצע מעקב המרות, לתזמן מועדי הצגת המודעות, הגדרת סבב בין מודעות שונות שברשותכם, התאמת מילות מפתח, מעקב אחר מילוי טפסים, ויצירת דוחות ביצועים, בקרת תקציב חודשי, טירגוט לפי מיקום גיאוגרפי ועוד.
PPC – תשלום לפי קליק
הבנתם מה זה שיווק במנועי חיפוש, אבל עדיין תוהים מה זה PPC ( Pay Per Click)? הוא מודל שיווק באינטרנט בו גוגל משתמשת במודעות הממומנות.
תשלום לפי קליק פשוט אומר שאתם משלמים לגוגל רק על הקלקות בפועל, מה שהופך אותו למודל המועדף עבור עסקים רבים המבקשים לחשוף את המותג שלהם במהירות לכמה שיותר משתמשים, ולהציגו בראש דף תוצאות החיפוש בגוגל.
תכנים הקשורים לשיווק במעוני חיפוש:
- איך למנף את העסק שלכם עם קידום לוקאלי
- איך לקדם את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש?
- לקטגורית שיווק דיגיטלי
סוגי קמפיינים
עכשיו שאתם יודעים מה זה PPC, נציץ על סוגי הקמפיינים השונים הקיימים עם Google Ads. כל קמפיין מציע אסטרטגיית פרסום מותאמת.
לשמחתנו גוגל פישטה מאוד את כל תהליך בניית הקמפיין. Google Ads מציע קמפיינים מסוגים שונים ומגוונים שיכולים להתאים לכל עסק ומותג. בין הקמפיינים השונים ניתן למצוא:
- קמפיינים לרשת החיפוש
- קמפיינים לרשת המדיה
- קמפיינים של וידאו
- קמפיינים לשופינג
- קמפיינים לקידום אפליקציות
כלים נוספים עם Google Ads
בגוגל כמו בגוגל, אתם תמיד יכולים לסמוך שתהיה אינטגרציה מושלמת בין הכלים והתוספים השונים שהם יצרו, לטובת ייעול אסטרטגיית הפרסום שלכם. להלן מספר כלים עיקריים שכדאי לקשר עם Google Ads:
מחקר מילות מפתח עם Google Keyword Planner
ניתוח דוחות ביצועים בעזרת Google Analytics
התאמה אישית של אסטרטגיית הפרסום ב YouTube בעזרת כלי תכנון היקף החשיפה של גוגל
חסרונות
- ברגע שמפסיקים לשלם לגוגל, הם נותנים את התחושה שאתם לא קיימים
- לא מחליף את הצורך בקידום אורגני
- יקר יחסית
- חוסר גמישות- למשל, חוסר היכולת לשלוט בקמפיין עם מספר גבוה של מילות מפתח
מסקנות אחרונות על מה זה שיווק במנועי חיפוש
במידה ואתם רוצים תוצאות מהירות, שיווק במנועי חיפוש באמצעות פרסום ממומן בגוגל יהיה אפקטיבי מאוד עבור העסק שלכם.
חשוב לזכור כי שיטה זו אינה באה להחליף אסטרטגיות שיווק וקידום אחרות, ולכן חשוב מאוד להבין את צרכי העסק שלכם ולבדוק עם עצמכם האם יש לכם אורח רוח וסבלנות לבניית נוכחות דיגיטלית ארוכת טווח, או שמא חפצה נפשכם בתוצאות מידיות, ובמקרה התקציב גם מאפשר זאת.