קידום אתרים בתוך הדף ( on page seo) מתחלק בגדול לשתי קטגוריות ראשיות המכילות תתי קטגוריות ונושאים רבים,הקטגוריות הראשיות הינן OFF PAGE SEO ו- ON PAGE SEO.
Seo off page הינן כל הפעולות שאינן מתבצעות באתר עצמו אלא ברחבי הרשת לצורך קידומו ו- seo on page הינן כל הפעולות שמתבצעות ממש בתוך האתר המקודם.
ב ON PAGE SEO יש פעולות רבות שצריך לעשות ובמאמר זה אסביר על כמה מהמהותיות שבהן.
נעים מאוד,אני גיל רותם מומחה לקידום אורגני ושיפור חווית משתמש באתר, בהמשך המאמר אעזור לכם לכם להבין איזה פעולות יש לבצע במסגרת קידום אורגני בתוך האתר.
תוכן באתר
העלאת תוכן איכותי באתר זו אחת הדרכים החזקות לקידום עמודים באתר, והוא נושא מאוד שמקדמי אתרים מתרכזים ומשקיעים בו זמן רב מכמה סיבות.
- גוגל מקדמת אתרים אשר מתעדכנים באופן שוטף משום שזה מצביע על אתר שנשאר אקטואלי לאורך זמן.
- על ידי כתיבת מאמרים והוספתם לאתר ניתן להתפרס על פני יותר מילות חיפוש.
אתן דוגמא.
קידום אתרים לעורכי דין נחשב לתחום מאוד תחרותי, ולכן חיפוש הביטוי "עורך דין פלילי"
יעלה עמודים רבים של תוצאות חיפוש בגוגל. שיטה אחת להצליח להתברג במהירות
יחסית בתוצאות החיפוש בגוגל הינה על ידי כתיבת מאמרים המכילים ביטויים מורכבים יותר
כמו לדוגמא "עורך דין לייצוג בעת הליכי מעצר".
ביטוי זה הינו בתחרותיות נמוכה יותר וכאשר יש באתר בלוג מאמרים המכיל ביטויים רבים האתר יופיע ביותר חיפושים ספציפיים שכאלה.
כאשר האתר מופיע בחיפושים הפחות תחרותיים האתר מקבל חשיפות, במידה
והמשתמשים נכנסו אל האתר דרך גוגל, גוגל בודקת כמה זמן המשתמשים בילו באתר.
במידה והמשתמשים בילו באתר למשך זמן סביר, גללו קצת למטה או אפילו עברו לעמוד נוסף באתר, המערכת של גוגל מזהה את האתר כאתר איכותי ובעל חווית משתמש גבוה המתאים להימצא בתוצאות החיפוש הספציפיות ומקודם בתוצאות החיפוש הללו, בנוסף, במידה ועמודים מסוימים נמצאו כאיכותיים בעיני גוגל, האתר מקודם במידה מסוימת ככללותו.
קישורים פנימיים
כמו במערך בניית קישורים ב-seo off page, גם פה נבנה מערך קישורים אך הפעם בין
עמודים שונים בתוך האתר.
את הקישורים מומלץ לעשות בין מאמרים הקשורים האחד לשני והממשיכים אחד את השני. יש לשים לב להבדל בין קישורים פנימיים הנמצאים בתפריט האתר ולקישורים פנימיים הנמצאים ממש בתוך תוכן האתר כמו למשל קישורים המולבשים על מילים מסוימות בתוך מאמרים לצורך הרחבה.
ארכיטקטורה נכונה במבנה קישורים – SEO SILO STRUCTURE
SEO SILO STRUCTURE זה אבן בניין ליבה של ON PAGE SEO ובדרך כלל נושא מתקדם ומורכב מאוד. מקור המונח siloing הוא בעצם קלי אחסון ואגירה, מיכל הסילו עוזר לקרולרים ולמנועי החיפוש לזהות את קיבוץ המידע בארגון לחלקים נפרדים באתר.
תגיות מטא תיאור ומתא כותרות
תגיות מטא תיאור ומטא כותרות (באנגלית) = META DESCRIPTION & META TITLES.
תגיות אלו מוטמעות בקוד של כל עמוד באתר, התגיות שחייבות להיות בשימוש בכל עמוד
באתר הינן תגיות הכותרת וההסבר.
תגיות אלו למעשה יהיו הכותרת וההסבר הקצר שגוגל יציג בתוצאות החיפוש.
כמו כן ישנן כמה עשרות של תגיות נוספות שחלקן שימושיות לצורך קידום האתרים.
אחד הדגשים החשובים לדוגמא בתגיות הכותרת וההסבר על העמוד שמופיעות במנוע החיפוש של גוגל הינו שהכותרת וההסבר יתאמו את מה שהעמוד מציג.
במידה והתגיות יהיו מטעות, כאשר משתמש ייכנס לאתר שלכם דרך מנוע החיפוש של גוגל ולא ימצא את מבוקשו, סביר להניח שיעזוב את האתר מיד.
מכיוון שגוגל עוקבת אחר פעולות המשתמשים באתרים השונים, לאחר מקרה כזה גוגל תדרג את האתר כאיכותי פחות.
זמן הטעינה של האתר
גוגל שמה דגש על חווית המשתמש של הגולשים בגוגל והאתרים אליהם הם מגיעים. חשוב
של אתרים יהי זמן טעינה טוב גם כאשר גולשים מהמחשב וגם כאשר גולשים מהמכשירים
הניידים. אתר שזמן טעינתו ארוך יקבל נקודות שליליות לעומת אתר אחר וניתן לטפל בזה בכמה דרכים.
- ניתן לעבור לאחסון אתרים מהיר יותר כמו CLOUDWAYES
- AMP-משמע ( Accelerated Mobile Pages) – דפים ניידים מואצים כאשר מדובר בזמן טעינה ארוך לטלפונים הניידים ניתן למשל במערכת וורדפרס להתקין תוסף שמכין גרסת HTML במיוחד למשתמשי המובייל שנטענת במהירות שיא.
- תוסף מהירות וזיכרון מטמון – LITESPEED , WP-ROCKET, EZCACHE, כוכו'
- CND- cloud flare CND – bunnycdn
- שרתים חזקים – קלאודוויז
2 Responses
שלום,
אני מקדם את האתר של אלידור דלתות
אני נתקל בבעיה שכאשר מחפשים את הביטוי "דלתות כניסה" מגיעים לעמוד העודפים ולא לעמוד הראשי, זהו בעצם עמוד שאני רוצה שיקודם אבל במילים אחרות כמו דלתות מתצוגה, אתם מכירים דרך להחליש את העמוד הזה כדי לגרום לעמוד הראשי של האתר להופיע בתוצאות החיפוש..
היי יהונתן, הבעיה נפוצה מאוד בקידום אתרים בייחוד שמדובר בשפה העברית. יש כמה סיבות למה זה קורה כמו כן יש גם כמה פתרונות.
בגדול אני יכול לומר שגוגל מקבל סיגנלים חזקים מהעמוד הנל על מילות המפתח הספציפיות. זה קורה כי הכותרות מכילות מילות מפתח, שם הURL של הדף מכיל מילות מפתח, נעשו קישורים בעבר עם מילות המפתח הללו ועוד כמה וכמה סיבות של אכריטכטורת מבנה עמודי האב והקטגוריות באתר שלך. צריך להבין יותר לעומק ולתכנן מחדש את אסטרטגית הקידום בתוך האתר שלך.
מקווה שלא סיבכתי אותך יותר(-: